Ik heb op dit moment een Dell XPS 15 die al weer 2,5 jaar oud is. Inmiddels zit ik regelmatig te wachten, is de opslag met 250GB te weinig en zit het geheugen (van 8GB) standaard vol. Ik ben gewend meerdere programma's tegelijk open te hebben (meerdere IDE's) en ik moet steeds vaker wachten. Vandaag was het zo erg dat ik heb besloten een nieuwe pc aan te willen schaffen. Het hoeft nu geen laptop te zijn, omdat ik verwacht die de eerste tijd niet meer nodig te hebben.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ga de pc gebruiken om te renderen, (revit, lumion, vray) en te programmeren (Rider, Webstorm, Pycharm, Visual Studio). Daarnaast uiteraard verslagen typen in Word en vergelijkbaar werk.
Vooral het renderen is zowel CPU als GPU-intensief.
Daarnaast maak ik gebruik van programma's zoals docker en wil ik hyperv gebruiken voor vm's
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik vind 1500 euro wel een beetje het maximumbedrag, maar dat is ook afhankelijk van waar jullie mee aankomen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb 3 monitoren (3 x Dell U2515h). Bovendien heb ik al een toetsenbord en muis. Windows kan ik gratis krijgen via school.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk veel cores en 64 GB RAM, omdat ik meestal meerdere IDE's heb openstaan.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, het gaat echt om de beste prijskwaliteit verhouding.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
M'n huidige laptop lijkt op een vliegtuig als ik meerdere programma's tegelijk open heb, dus heel veel meer lawaai lijkt me niet te komen, maar qua geluid is het fijn als er rekening mee wordt gehouden dat ik regelmatig naast de pc zit te bellen.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zoek een systeem waar ik de komende jaren mee vooruit kom, zowel op het gebied van programmeren als renderen.
Ik heb nu:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ga de pc gebruiken om te renderen, (revit, lumion, vray) en te programmeren (Rider, Webstorm, Pycharm, Visual Studio). Daarnaast uiteraard verslagen typen in Word en vergelijkbaar werk.
Vooral het renderen is zowel CPU als GPU-intensief.
Daarnaast maak ik gebruik van programma's zoals docker en wil ik hyperv gebruiken voor vm's
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik vind 1500 euro wel een beetje het maximumbedrag, maar dat is ook afhankelijk van waar jullie mee aankomen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb 3 monitoren (3 x Dell U2515h). Bovendien heb ik al een toetsenbord en muis. Windows kan ik gratis krijgen via school.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk veel cores en 64 GB RAM, omdat ik meestal meerdere IDE's heb openstaan.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, het gaat echt om de beste prijskwaliteit verhouding.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
M'n huidige laptop lijkt op een vliegtuig als ik meerdere programma's tegelijk open heb, dus heel veel meer lawaai lijkt me niet te komen, maar qua geluid is het fijn als er rekening mee wordt gehouden dat ik regelmatig naast de pc zit te bellen.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zoek een systeem waar ik de komende jaren mee vooruit kom, zowel op het gebied van programmeren als renderen.
Ik heb nu:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen Threadripper 2920X Boxed | € 398,01 | € 398,01 |
1 | Moederborden | ASRock X399 Phantom Gaming 6 | € 259,- | € 259,- |
1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 2060 Ventus XS 6G OC | € 368,- | € 368,- |
1 | Behuizingen | Spire SPA1628B-420W-E12-U3 | € 49,68 | € 49,68 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK64GX4M4A2133C13R | € 315,96 | € 315,96 |
1 | Voedingen | Cooler Master MWE Gold 650 Full Modular | € 84,90 | € 84,90 |
1 | Solid state drives | Crucial P1 1TB | € 115,91 | € 115,91 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.591,46 |
De wet van Murphy: Alles wat fout kan gaan zal fout gaan.