[Nintendo Switch] Connecten joy-con

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tekken4111
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-09 23:45
Mijn vraag
Hi allen!

Ik heb last van een connectie probleempje met mijn linker joy-con. Deze wil niet connecten met de linker-bovenknop.

De joy-con is ter reparatie een tweetal weken terug naar Nintendo gestuurd. Daar is drift verholpen doormiddel van replacement stick. Sindsdien doet het probleem zich voor.

Normaal wanneer je gaat switchen op je tv, haal je de joy-cons van je switch en start je met de home knop ingedrukt houden de switch op. Vervolgens is de linker joy-con nog niet geconnect, dus druk je (zoals vaak de switch zelf ook aangeeft) op de upper-left button. Je ziet dan aan de binnenkant van de joy-con (slide-in kant) het groene lichtje gaan om connectie te zoeken. Dit doet echter niks meer bij mijn joy-con.

Gek genoeg kan ik dit wel triggeren door op 1 van de pijltjes toetsen te klikken, en werkt zodra de joy-con connectie heeft de knop wel gewoon.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Linker joy-con (blauw), switch (oud model).

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Alle controllers eruit gooien en opnieuw koppelen door aan de switch te hangen.

Iemand enig idee of ooit iets soortgelijks meegemaakt? Alvast bedankt :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackAvery
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:02
Mijn eerste gok zou zijn dat er iets mis is met de interne connector van de min-knop, maar als je zelf zegt dat de min-knop gewoon werkt eenmaal je joycon aan staat, dan weet ik het ook niet. Misschien eens de firmware van je controllers updaten?

Trouwens, ik heb in drie jaar tijd nog nooit de min-knop gebruikt om mijn joycon te connecten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tekken4111
JackAvery schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 13:54:
Mijn eerste gok zou zijn dat er iets mis is met de interne connector van de min-knop, maar als je zelf zegt dat de min-knop gewoon werkt eenmaal je joycon aan staat, dan weet ik het ook niet. Misschien eens de firmware van je controllers updaten?

Trouwens, ik heb in drie jaar tijd nog nooit de min-knop gebruikt om mijn joycon te connecten :p
Sorry, ik bedoelde deze knop:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/huNZQqTzwYprQ8-FXBbEyrXKUKw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wS52uyRtPakDM4pDYnQqErmc.jpg?f=fotoalbum_large

Neemt natuurlijk niet weg dat inderdaad de knop niet stuk is, maar de controller er niet mee aangaat/connect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackAvery
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:02
Of het nu de min of de L knop (die pijl gaat trouwens naar de R knop :P) is, het blijft gek. Maar gezien het verder allemaal gewoon werkt, is het gelukkig een redelijk onbelangrijk probleem.

Update de firmware van je controllers eens voor de zekerheid. Kijk trouwens ook eens na hoe de controllers in het opties menu ingesteld staan (settings -> controllers -> change grip/order). Misschien is het zoiets simpels als dat je linkerjoycon momenteel als een enkele controller in horizontale stand geconfigureerd staat (zoals in het voorbeeld hieronder). In dat geval staat de gewone L knop namelijk uitgeschakeld.

Afbeeldingslocatie: https://img.konami.com/games/bomberman/r/s/img/ctrl_settings_pic02_en.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tekken4111
JackAvery schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 18:44:
Of het nu de min of de L knop (die pijl gaat trouwens naar de R knop :P) is, het blijft gek. Maar gezien het verder allemaal gewoon werkt, is het gelukkig een redelijk onbelangrijk probleem.

Update de firmware van je controllers eens voor de zekerheid. Kijk trouwens ook eens na hoe de controllers in het opties menu ingesteld staan (settings -> controllers -> change grip/order). Misschien is het zoiets simpels als dat je linkerjoycon momenteel als een enkele controller in horizontale stand geconfigureerd staat (zoals in het voorbeeld hieronder). In dat geval staat de gewone L knop namelijk uitgeschakeld.

[Afbeelding]
Klopt. Kleuren zijn omgewisseld in het plaatje :P Gaat inderdaad om L knop, niet R.

Gek genoeg is de grip order correct, is de joy-con up2date en werkt de knop perfect wanneer de joy-con eenmaal aanstaat.

Je hebt helemaal gelijk dat het verder natuurlijk niet zo'n issue is. De joy-con gaat aan met elke knop behalve L en ZL knoppen. Alsof ergens toch een kabeltje mist na reparatie.