Gateway en subnet achterhalen van omvormer.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 07-10 12:43
Hallo,
Ik heb in mijn netwerk een sma omvormer voor zonnepanelen hangen. Ik kon deze altijd via mijn netwerk benaderen en monitoren. Nu is dat sinds een aantal dagen niet meer mogelijk. (Ik ben bang dat ik ergens iets aangeklikt heb wat niet had gemoeten. ) Als ik de router en of de om omvormer opnieuw opstart is er even verbinding tussen beide , maar geen internet. Enkele minuten later is de omvormer uit de lijst van verbindingen gegooid. Ik vermoed, met mijn zeer gebrekkige kennis, dat het met de gateway of subnetwerk te maken heeft.
Hoe kan ik achterhalen welke gegevens er in de omvormer staan. Als dit uberhaupt al mogelijk mocht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerobase
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Heb je ook de panelen (DC-spanning) afgeschakeld (Grote zwarte draaiknop aan de zijkant van de omvormer)?

Vorige week hetzelfde issue gehad. Na volledig spanningsloos maken van de omvormer (DC afschakelen en daarna de netspanning uitschakelen) en vervolgens weer inschakelen (eerst netspanning en daarna DC) was het probleem verholpen.

[ Voor 11% gewijzigd door Zerobase op 27-04-2020 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 07-10 12:43
Ja, dat heb ik al geprobeerd. En een ook hele nacht uit gehad.
Een andere kabel, andere router, rechtstreeks op de laptop aangesloten met het op adres van de sma , Helaas, zonder resultaat.

[ Voor 36% gewijzigd door fmrama op 27-04-2020 17:57 ]