Ik ben op zoek naar een receiver om mijn (nieuw te kopen) Dali Oberon 7 aan te sturen. Gaandeweg ben ik erachter gekomen dat mijn eisen pakket best uitgebreid is:
* DAB+
* Minimaal 5.1 (voor toekomstige uitbreiding)
* Minimaal 6Ω impedantie
* Minimaal 1x HDMI out
* Minimaal 4x HDMI in
* Audio Return Channel
* Deezer
* Liefst een recent model
Als ik dat invul in de Pricewatch kom ik op de volgende shortlist:
pricewatch: Yamaha Aventage RX-A780 Titanium
pricewatch: Pioneer VSX-S520D Zwart
pricewatch: Yamaha RX-S602 Zwart
pricewatch: Yamaha RX-D485 Zwart
https://tweakers.net/pric...4;647033;1235145;1224407/
De Yamaha A780 is 630 euro, de andere rond de 500,- euro. Voor die meerprijs krijg ik 7.2 (zal ik niet nodig hebben), een extra HDMI out (altijd handig) en het is een nieuwe model. Desondanks heb ik het er wel voor over. Gevoel speelt daarbij ook een rol (duurder = beter?).
Eigenlijk ben ik er al uit, maar ik wil het graag nog even aan het licht houden bij de experts
.
Is mijn aanname juist dat bovenstaande modellen behalve de prijs en het uiterlijk goed te vergelijken zijn? Zijn er andere modellen die ik door mijn "stevige" eisenpakket nu links laat liggen , maar wel het overwegen waard zijn? Zijn er verder nog leuke/nuttige features die bij een specifiek model horen? Stroomverbruik (stand-by) is bij de Pioneer 0,38W, bijna 4x zo hoog als bij de Yamaha's het geval is. Is dit werkelijk praktijk verbruik of doen producenten maar wat?
Eea zal worden aangesloten op een LG OLED55C8PLA.
* DAB+
* Minimaal 5.1 (voor toekomstige uitbreiding)
* Minimaal 6Ω impedantie
* Minimaal 1x HDMI out
* Minimaal 4x HDMI in
* Audio Return Channel
* Deezer
* Liefst een recent model
Als ik dat invul in de Pricewatch kom ik op de volgende shortlist:
pricewatch: Yamaha Aventage RX-A780 Titanium
pricewatch: Pioneer VSX-S520D Zwart
pricewatch: Yamaha RX-S602 Zwart
pricewatch: Yamaha RX-D485 Zwart
https://tweakers.net/pric...4;647033;1235145;1224407/
De Yamaha A780 is 630 euro, de andere rond de 500,- euro. Voor die meerprijs krijg ik 7.2 (zal ik niet nodig hebben), een extra HDMI out (altijd handig) en het is een nieuwe model. Desondanks heb ik het er wel voor over. Gevoel speelt daarbij ook een rol (duurder = beter?).
Eigenlijk ben ik er al uit, maar ik wil het graag nog even aan het licht houden bij de experts
Is mijn aanname juist dat bovenstaande modellen behalve de prijs en het uiterlijk goed te vergelijken zijn? Zijn er andere modellen die ik door mijn "stevige" eisenpakket nu links laat liggen , maar wel het overwegen waard zijn? Zijn er verder nog leuke/nuttige features die bij een specifiek model horen? Stroomverbruik (stand-by) is bij de Pioneer 0,38W, bijna 4x zo hoog als bij de Yamaha's het geval is. Is dit werkelijk praktijk verbruik of doen producenten maar wat?
Eea zal worden aangesloten op een LG OLED55C8PLA.
[ Voor 7% gewijzigd door Sport_Life op 27-04-2020 12:49 ]
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1