Welke keystone benodigd?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-10 07:33
Ik wil een bedraad access point in de tuin, dus ik heb 15 meter van deze kabel vanuit de meterkast naar de achtertuin getrokken. Ik dacht dat ik hier gewoon een tweetal stekkertjes aan kan knippen, maar dat gaat 'm dus niet worden.

Vandaar mijn vraag: welke keystone moet ik nu hebben voor deze kabel? In de meterkast heb ik dit patchpaneel, waarop ik de kabel kan patchen. Nu zoek ik dus alleen nog een bijpassend "keystone" ding die dus aan de andere kant komt. Het liefst zo klein mogelijk, want deze hangt achter het huis achter de regenpijp.

Er zijn zoveel verschillende keystones te koop; wie kan me helpen aan de juiste? Het hoeft niet per se een toolless ding te zijn, want ik heb zo'n punch-tool (benodigd bij mijn patchpaneel).

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-10 18:44

Garyu

WW

Eh:
Aan deze kabel kunnen de standaard RJ45 connectoren gebruikt worden.
Wat is het probleem dan?

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Garyu schreef op maandag 27 april 2020 @ 09:25:
Eh:

[...]

Wat is het probleem dan?
Oh ja, sorry... vergeten te melden :). Dit lukt dus niet. Ik vloek me een ongeluk, gepriegel met die 8 aderen en mijn tang is gewoon naar de klote denk ik.

Ergens vertrouw ik dat geknip niet; vind de stabiliteit van patchen toch iets beter. Vandaar dat ik nu deze route insla :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:11
Je zoekt dan een keystone behuizing/houder:
Zoals bijvoorbeeld: keystonehouder
of bureaublad keystonehouder
of een muurplaatje en opbouwdoos. De doos is niet nodig als je een doos in de muur heb zitten natuurlijk.

En dan een keystone (deze of deze)

Eventueel bestaan er ook nog afdekkapjes voor eventuele lege keystone-gaatjes

Verder zijn er ook diverse opties zonder keystones.

[ Voor 5% gewijzigd door Groentjuh op 27-04-2020 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Groentjuh schreef op maandag 27 april 2020 @ 09:37:
Je zoekt dan een keystone behuizing/houder:
Zoals bijvoorbeeld: keystonehouder
of bureaublad keystonehouder
of een muurplaatje en opbouwdoos. De doos is niet nodig als je een doos in de muur heb zitten natuurlijk.

En dan een keystone (deze of deze)

Eventueel bestaan er ook nog afdekkapjes voor eventuele lege keystone-gaatjes
Thanks man! Hier kan ik wat mee.
Nog wel een vraag: sommige keystones zijn Cat6 en anderen zijn cat6a. Wat is nu precies wijsheid met mijn kabel? Tevens de vraag of deze ook geschikt is? (zelfde merk als mijn patch paneel namelijk).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groentjuh
Keystones zijn dezelfde maat (14.5 mm breed en 16.0 mm hoog). Die zijn uitwisselbaar. Jouw keystone zou dus ook moeten passen in de houders.

[ Voor 3% gewijzigd door Groentjuh op 27-04-2020 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Groentjuh schreef op maandag 27 april 2020 @ 09:46:
Keystones zijn dezelfde maat (14.5 mm breed en 16.0 mm hoog). Die zijn uitwisselbaar. Jouw keystone zou dus ook moeten passen in de houders.
En het verschil cat6 en cat6a?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
Met een CAT6 kabel kun je daar het beste een keystone geschikt voor CAT6 of beter nemen ;) Ik zou persoonlijk niet echt weten wat het verschil is binnen zo'n keystone, dus misschien werkt CAT5e ook zonder problemen ;)

Het verschil tussen cat6 en cat6a kun je in deze video zien, maar hoe dat een keystone module veranderd weet ik niet.

[ Voor 29% gewijzigd door Groentjuh op 27-04-2020 09:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BAJansen
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 27-09 08:24
Het verschil tussen CAT5/6/6a/7 keystones is vooral de mate van shielding. Wanneer je een kabel van 15 meter hebt en deze in een CAT5e keystone puncht ga je ook gewoon gigabit halen.
Pagina: 1