0.35 Mbps download speed na veranderen van PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bordoch
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 22-02 00:02
Goedenavond,

Ben vandaag heel de dag bezig geweest met het in elkaar zetten van mijn nieuwe PC.

Ryzen 7 3700x cpu
AMD RX 5700 RT grafische kaart
16 GB RAM
Aorus X570 Elite moederbord

Windows is na veel moeite geïnstalleerd (wou niet updaten, uiteindelijk is ie wel geüpdate maar kan ik niet meer zoeken naar nieuwe updates (die blijft staan op 'zoeken naar updates' zelfs na 4x windows volledig opnieuw te installeren). Het is nu iig geüpdate naar versie 1909.

Het laatste probleem waar ik nu echter nog me zit is het feit dat mijn internet het niet doet. Als ik mijn ethernet kabel in mijn oude pc steek krijg ik zo een 150 mpbs download en 20 upload.

Steek ik de kabel in de nieuwe PC dan krijg ik niks. Speedtest heeft na heel veel moeite 0.35mbps download aangegeven. Tegelijk geeft ie wel 20mbps upload speed aan! Die doet het dus een heel klein beetje maar.

Intel I211 Gigabit Network drivers zijn 20x gecheckt en zijn volledig geupdate.

Zit helemaal vast hele dag mee bezig en problemen blijven zich opstapelen.

Zou geweldig zijn mocht iemand me kunnen helpen! Online vind ik niets nuttigs..

Het lampje knippert ook oranje ipv groen

Fijne avond nog!

EDIT: Alle andere apparaten werken prima. (Heb er 100 verschillende getest bij wijze van spreken alles werkt behalve deze). Wordt het signaal ergens onderweg geblokkeerd? Een instelling die ik kan veranderen in windows zelf?

[ Voor 10% gewijzigd door Bordoch op 26-04-2020 22:05 ]

Beste antwoord (via Bordoch op 29-04-2020 10:28)

• Jay-B
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Het klinkt toch echt als een driver gerelateerd probleem. Doe je dit voor het eerst aangezien je aangeeft dat je de hele dag bezig was met bouwen? Het updaten van Windows werkt natuurlijk niet omdat je geen goedwerkende netwerkverbinding hebt.

Voordat ik begin met een nieuwe installatie download ik op een ander systeem altijd de meest recente drivers en zet deze op een USB stick (vertrouw hier niet blindelings op de windows update). Ook de allerlaatste versie van Windows zet je op een aparte bootable USB stick. Dit zorgt ervoor dat je maar een minimaal aantal updates nodig hebt en een schonere installatie.

Doe ook even een check of je de laatste Bios versie hebt voor je moederbord. Vaak zijn dit stabiliteitsfixes en ondersteuning voor nieuwe CPU's en RAM modules. Aangezien je nu toch geen werkend systeem hebt kan je hier later profijt van hebben.

Als dat allemaal niet werkt dan kan het natuurlijk een hardwaredefect zijn. Dan zou ik voor het moederbord een RMA aanvragen.

Ik denk dat deze hulpvraag beter tot zijn recht komt onder harde waren eerlijk gezegd. Ik denk niet dat dit een netwerkprobleem is.

[ Voor 7% gewijzigd door Jay-B op 27-04-2020 11:38 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-09 15:58
je switch is herstart / andere kabel geprobeerd ?
ik denk spontaan aan een broadcaststorm ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bordoch
Alles herstart. Zelfs de hele computer uit en weer in elkaar gestoken. Andere kabel heb ik helaas niet maar kan morgen eentje kopen desnoods.
Is gewoon gek dat die kabel het in elk systeem doet maar niet hier.
Broadcaststorm in de zin van dat het netwerk wordt overladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-09 15:58
Bordoch schreef op zondag 26 april 2020 @ 22:22:

Broadcaststorm in de zin van dat het netwerk wordt overladen?
meestal pakketje dat blijft rondstormen in het netwerk... meestal gemakkelijk te herkennen als je poortlampje in overdrive flikkert terwijl er eigenlijk geen traffiek hoort te zijn ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bordoch
Flikkert heel rustig helaas
Heb echt geen idee wat dit kan zijn heb zoiets nog niet meegemaakt

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Jay-B
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Het klinkt toch echt als een driver gerelateerd probleem. Doe je dit voor het eerst aangezien je aangeeft dat je de hele dag bezig was met bouwen? Het updaten van Windows werkt natuurlijk niet omdat je geen goedwerkende netwerkverbinding hebt.

Voordat ik begin met een nieuwe installatie download ik op een ander systeem altijd de meest recente drivers en zet deze op een USB stick (vertrouw hier niet blindelings op de windows update). Ook de allerlaatste versie van Windows zet je op een aparte bootable USB stick. Dit zorgt ervoor dat je maar een minimaal aantal updates nodig hebt en een schonere installatie.

Doe ook even een check of je de laatste Bios versie hebt voor je moederbord. Vaak zijn dit stabiliteitsfixes en ondersteuning voor nieuwe CPU's en RAM modules. Aangezien je nu toch geen werkend systeem hebt kan je hier later profijt van hebben.

Als dat allemaal niet werkt dan kan het natuurlijk een hardwaredefect zijn. Dan zou ik voor het moederbord een RMA aanvragen.

Ik denk dat deze hulpvraag beter tot zijn recht komt onder harde waren eerlijk gezegd. Ik denk niet dat dit een netwerkprobleem is.

[ Voor 7% gewijzigd door Jay-B op 27-04-2020 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Render_2
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20-09 15:22
Al eens een oudere driver geprobeerd? Misschien zijn er problemen met de recentste driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Bordoch schreef op zondag 26 april 2020 @ 22:02:
... Het is nu iig geüpdate naar versie 1909...
Yup, en bij de LAN driver staat
(Note) Win10 ver.1903 supported.
Ga naar de intel web site een zoek voor een driver die 1909 support

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Geen hele rare instellingen, zoals dat het per se wel/geen duplex?

Test eens met USB / CD bootable Linux, dus heel ander soort drivers etc. Als ook daar, mogelijk fysieke problemen?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user549890
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 11-06-2024
Het feit dat je Windows na heel veel moeite hebt kunnen installeren lijkt me niet normaal, het gaat vlotter dan ooit. Als het werkt.

Hoe heb je het geïnstalleerd? Via Media Creation Tool een iso branden op je stick, dan booten als je voorbij het bios bent? Verwijder, (niet formatteer) je de SSD/HDD/partities allemaal van de schijf waar je Windows op wilt zetten? Als je gewoon volgende drukt dan schrijft hij een installatie erover met als gevolg windows.old in de C:\ map. Wat voor veel problemen kan zorgen zoals je ethernet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:23

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Bordoch dit lijkt aardig op een Windows probleem, dus schopje van NT naar WOS,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bordoch
Enorm bedankt allemaal voor de hulp! Er is iemand langs gekomen en die heeft er even naar gekeken. Achteraf gezien bleek het een hardware defect te zijn. Ik heb het moederbord teruggestuurd en zij hebben dit bevestigd. Nieuwe gekregen en nu werkt alles prima!

Hartelijk dank voor jullie tijd en moeite
Pagina: 1