Toon posts:

Internet in zeecontainer krijgen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Alloha,

[lang verhaal]
Wellicht stelt eea niet zoveel voor, maar ik mis ff de juiste kennis. Ik ga binnenkort in een tiny house wonen in de vorm van 2 zeecontainers, we zitten hiermee in het buitengebied van de beemster in de buurt van een ouwe boerderij.

Op die boerderij is fatsoenlijk internet en we staan met de containers ongeveer 20 meter van die boerderij af, we zouden dus gewoon een utp kabel kunnen trekken met een versterker ervoor en die binnen halen. Maar als we die onder de grond willen leggen moeten we 3 stoepjes open breken en ergens een gat in de (monumentale) boerderij boren, an sich te doen, maar....liever niet.

Dus ik ben op zoek naar alternatieven om een network signaal 20 meter verder te krijgen, we hebben (omdat die er toch al lag) geprobeerd om een signaal via de stroomkabel te laten lopen via een tp-link AV600 en dat werkt soms wel, maar geen betrouwbaar signaal en nógal traag (lees; niet te doen). Dus weet iemand een realistisch alternatief zonder dat we een extra kabel moeten trekken?

Zat zelf te kijken naar iets als dit:
https://www.wifishop.nl/w...ntvanger-bundel/pid=32228
wellicht iemand daar ervaringen mee?
[/lang verhaal]

Alvast bedankt voor het meedenken

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Je moet in de point-to-point wifi categorie kijken bij die webshop. Daar zitten de spullen die je nodig hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-09 17:27
in de boerderij geen bestaande pijp naar buiten ergens ?

want als je al schrik hebt om in een monumentale boerderij naar buiten te boren (wat buiten het zicht valt) , wil je dan wel wifi antenne's aan de gevel hangen ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
geen kruipruimte? graven tot de buiten muur en aan de buitenmuur idemditto

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutzertje
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-07-2023
Wellicht een idee om een wifi verbinding te maken met behulp van een biquad of een yagi antenne? (zelf maken / kopen) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:37

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

(jarig!)
Die drie stoepjes is inderdaad vervelend, maar een gaatje door een houten kozijn (stalraam) boren is echt de moeite niet waard. En verder denk ik, dat je ook wel onder die stoepjes door kunt boren.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Eventueel ethernet over power met een powerline adapter, geen idee hoe en waar je de stroom nu vandaan haalt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

(jarig!)
Viper® schreef op zondag 26 april 2020 @ 22:58:
Eventueel ethernet over power met een powerline adapter, geen idee hoe en waar je de stroom nu vandaan haalt.
OP lezen :?
Verwijderd schreef op zondag 26 april 2020 @ 22:02:
[...]
we hebben (omdat die er toch al lag) geprobeerd om een signaal via de stroomkabel te laten lopen via een tp-link AV600 en dat werkt soms wel, maar geen betrouwbaar signaal en nógal traag (lees; niet te doen).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Is een 4G thuisoplossing geen idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Wifi vanuit de boerderij naar de zeecontainer gaat nooit werken. De zeecontainer ligt aan aarde dus je zit IN een kooi van Faraday. Blijft UTP kabel over.

Overspannen met een staaldraad en daar je UTP aan ty rappen een optie?

[ Voor 19% gewijzigd door keur0000 op 26-04-2020 23:04 ]

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeArmeStudent
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-05-2024
in de "vorm" van 2 Zeecontainers? of gewoon: in 2 zeecontainers?

Zeecontainers zijn namelijk van metaal, en dit werkt dus als faraday-kooi...wifi van 20 meter afstand zal dan niet lukken...Misschien is het dan simpeler om gewoon een kabel te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

(jarig!)
keur0000 schreef op zondag 26 april 2020 @ 23:01:
Wifi vanuit de boerderij naar de zeecontainer gaat nooit werken. De zeecontainer ligt aan aarde dus je zit IN een kooi van Faraday. Blijft UTP kabel over.
Al aan een buitenantenne (aan de buitenkant van de zeecontainer bevestigd) gedacht :?

EDIT:
Kabeldoorvoer is er voor UTP ook nodig, dus dat is geen verschil.

[ Voor 16% gewijzigd door Freee!! op 26-04-2020 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor alle reacties, fijn dat iemand een nieuw lid toch ook direct wil helpen (Y)

Maarruh ja, het kooi van faraday principe is me wel bekend, zoals we al verwachtten is er idd ook nul telefoon signaal binnen. 4G zat ik ook nog aan te denken, maar volgens de site van KPN is de max te verwachten snelheid aldaaro 6kb/s dus dat zet ook geen zoden aan de dijk.

Zoals ik al aangaf; kabel trekken vanuit de boerderij kan natuurlijk prima, maar als het niet hóeft....dan liever niet. Dus ben echt op zoek naar een haalbaar alternatief.

Point to point lijkt me wel wat, dat kan alleen niet vanachter een raam toch? Moet zoals ik lees echt vrij zicht hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23-09 19:35
Verwijderd schreef op maandag 27 april 2020 @ 10:52:
Point to point lijkt me wel wat, dat kan alleen niet vanachter een raam toch? Moet zoals ik lees echt vrij zicht hebben.
Hangt van het soort raam af. Het *kan* maar geeft wat extra uitdagingen. Een oud enkelvoudig raampje of tuinbouwglas vs 3-voudig glas met films voor zon etc is een wereld van verschil.
Gaat je natuurlijk wat signaal kosten.
Nu aan de andere kant ... 20meter is quasi niks dus je hebt wel reserve....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 april 2020 @ 10:52:
Dank voor alle reacties, fijn dat iemand een nieuw lid toch ook direct wil helpen (Y)

Maarruh ja, het kooi van faraday principe is me wel bekend, zoals we al verwachtten is er idd ook nul telefoon signaal binnen. 4G zat ik ook nog aan te denken, maar volgens de site van KPN is de max te verwachten snelheid aldaaro 6kb/s dus dat zet ook geen zoden aan de dijk.

Zoals ik al aangaf; kabel trekken vanuit de boerderij kan natuurlijk prima, maar als het niet hóeft....dan liever niet. Dus ben echt op zoek naar een haalbaar alternatief.

Uuh... 6kb/s is inbelsnelheid. Probeer het anders gewoon eens met je telefoon & de speedtest app

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ik zou gewoon voor de utp kabel gaan. Ja het is even werk maar je hebt dan wel zonder gezeur stabiel internet. 20 meter heb je ook geen versterkers nodig want je mag tot 100 meter lengte gaan. Allicht dat deze extra lengte een betere uitgang voor de boerderij mogelijk maakt?

Sowieso even ervoor zorgen dat je een goede QoS hebt staan op de router die in de boerderij staat. Geen idee wat de snelheid is van de lijn die daar binnenkomt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vonkkie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:41
https://www.ui.com/airmax/isostation-ac/

met zo,n setje haal je zonder moeite verbinding door normaal glas en dan met utp naar in de zeecontainer en daar switch plaatsen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwdr
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-09 21:28
Als je echt met alle geweld niet wil graven, dan kan je dit overwegen Ubiquiti building to building bridge.

Dan met een UTP kabel naar binnen in de zeecontainer en een switch en access point plaatsen. Niet goedkoop, maar werkt zeer goed. Ik heb ze zelf in gebruik bij een bedrijf dat meerdere stukken grond heeft en ertussen een ander bedrijf (waar ze dus niet kunnen graven). Vanuit netwerkstandpunt is deze draadloze link een gigabitverbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ja ik had gelezen dat het niet betrouwbaar was met de tp-link, ik vroeg me af waar hij de stroom nu vandaan haalt. mogelijk kan hij een ander stopcontact/groep pakken en werkt dit beter.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

Rmg

20 meter, dan hang je toch aan de buitenkant een accespoint, stel je in als cliënt bridge, utp kabel naar binnen en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Gewoon door de PTT een ISRA laten aanleggen?

Check ook even alle providers. In mijn buitengebied heeft bijvoorbeeld alleen T-Mobile bereik, en ook alleen buiten. T-Mobile LTE is ook sneller dan ADSL (er is hier geen VDSL), dus met een buitenantenne haal ik toch nog fatsoenlijke snelheden (30-70 mbit/s, afhankelijk van de drukte in de supermarkt in het dorp verderop). KPN en Vodafone hebben hier alleen matig GSM en UTRAN, geen LTE. Daarnaast heeft T-Mobile iedere antenne op Eurofiber, in tegenstelling tot PTT en Vodafone. Die doen in buitengebieden nog aan point-to-point verbindingen waardoor de pingtijden vaak iets hoger liggen. Let er op dat je modem minimaal LTE cat 9 is, omdat je dan bij matig bereik toch nog hoge snelheden en lage pingtijden hebt.

Je zou dus ook bij Eurofiber kunnen kijken wat de aanleg van een glasvezel kost. Ik heb offertes voorbij zien komen van 30k in buitengebieden, maar ook offertes van 1000 euro en soms zijn er acties waarbij nearnet gewoon kosteloos wordt aangelegd. De maandelijkse kosten van Eurofiber zijn hoog, maar kunnen lager zijn dan allerlei vage oplossingen.

[ Voor 129% gewijzigd door Trommelrem op 28-04-2020 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:37

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

@Trommelrem PTT :D

@Verwijderd Echt voor de UTP kabel gaan, is prima te doen!

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scoutertje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-09 22:39
Trommelrem schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 08:11:
... en heeft the tiny house straks een eigen adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:50

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Misschien heb je hier wat aan:

Crosstalk Solutions bespreekt op zijn kanaal meerdere van dit soort oplossingen, vaak met Ubiquiti aparatuur.

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireSheep
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 08:56
Viper® schreef op zondag 26 april 2020 @ 22:58:
Hou op met die spullen wat een drama. Mensen wijzen met hun vingertje naar de provider de lijn is slecht. Terwijl dan er iets stoort op de sinus. Voor bestanden downloaden prima. Maar voor streamen, lage ping en gamen kan dat echt een drama zijn. Mensen met weinig verstand denken mooi het werkt en even later in de tijd werkt het niet doordat de sinus bagger is geworden(zonnepanelen omvormer, vijver pompen, transformator adapters,)door buren verderop bijv.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:16

FreakNL

Well do ya punk?

Gewoon ubiquiti spul gebruiken inderdaad.

Zender bij boerderij en ontvanger op de container. UTP kabel naar binnen en daar je switch/router/Ap

https://help.ui.com/hc/en...ayer-2-Transparent-Bridge

[ Voor 28% gewijzigd door FreakNL op 28-04-2020 09:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Ik zou geen UTP kabel leggen. Je wilt de boerderij en containers galvanisch gescheiden houden.

Enige opties zie ik die zijn fiber leggen met converter aan beide zijden of p2p wifi.
De fiber optie is by far het meest betrouwbaar, maar ook iets duurder en arbeidsintensiever.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireSheep
Trommelrem schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 08:11:

Check ook even alle providers. In mijn buitengebied heeft bijvoorbeeld alleen T-Mobile bereik, en ook alleen buiten. T-Mobile LTE is ook sneller dan ADSL (er is hier geen VDSL), dus met een buitenantenne haal ik toch nog fatsoenlijke snelheden (30-70 mbit/s, afhankelijk van de drukte in de supermarkt in het dorp verderop). KPN en Vodafone hebben hier alleen matig GSM en UTRAN, geen LTE. Daarnaast heeft T-Mobile iedere antenne op Eurofiber, in tegenstelling tot PTT en Vodafone. Die doen in buitengebieden nog aan point-to-point verbindingen waardoor de pingtijden vaak iets hoger liggen. Let er op dat je modem minimaal LTE cat 9 is, omdat je dan bij matig bereik toch nog hoge snelheden en lage pingtijden hebt.

Je zou dus ook bij Eurofiber kunnen kijken wat de aanleg van een glasvezel kost. Ik heb offertes voorbij zien komen van 30k in buitengebieden, maar ook offertes van 1000 euro en soms zijn er acties waarbij nearnet gewoon kosteloos wordt aangelegd. De maandelijkse kosten van Eurofiber zijn hoog, maar kunnen lager zijn dan allerlei vage oplossingen.
Met zoveel mensen een tiny house zonder je verdiept te hebben in een internetplan.( internet dan lekker niet.) No just kidding. My 2 cents.1 verzamel isra10/20 laten plaatsen.(zoals bij vakantiehuisjes en woonboten bedrading daarna is voor jezelf) Zorgen dat je een apart kadastraal adres krijgt liefst met eigen straatnaam(ipv 1a1 1a2 datsoort ongein) met eigen grond(perceel)grenzen per tiny house. Kom dan terug 😋 nee waarom zeg ik dit met aanleg van glasvezel merken ze je op als eigen adres. Ipv inwoner bij 1a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andMax
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23-09 11:04
Wat ook een optie kan zijn is een optische verbinding te leggen tussen de containers en de boerderij, met bijvoorbeeld zoiets. Ethernet erin, SFP kabel eruit en in de container hetzelfde maar dan omgedraaid. Heb je ook geen problemen met blikseminslag die zich van de container naar de boerderij kan verplaatsen en vice versa.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FireSheep
maxschouten schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 09:17:
Wat ook een optie kan zijn is een optische verbinding te leggen tussen de containers en de boerderij, met bijvoorbeeld zoiets. Ethernet erin, SFP kabel eruit en in de container hetzelfde maar dan omgedraaid. Heb je ook geen problemen met blikseminslag die zich van de container naar de boerderij kan verplaatsen en vice versa.
Sfp is erg fragile dan moet zoiets wel in een goot liggen. Gewoon zorgen dat alles goed geaard is. Op meerdere punten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Managelorian
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-09 15:05

Managelorian

“This is the workflow.”

JackBol schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 09:14:
Ik zou geen UTP kabel leggen. Je wilt de boerderij en containers galvanisch gescheiden houden
UTP heeft per definitie geen shield en de aders komen binnen in trafo’s. Lijkt mij altijd galvanisch gescheiden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireSheep
Managelorian schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 09:19:
[...]

UTP heeft per definitie geen shield en de aders komen binnen in trafo’s. Lijkt mij altijd galvanisch gescheiden...
Utp is een dummy verzamelnaam voor alle 8p8c met rj45 stekkers kabels(stp/utp name it)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

[...]

Misschien een goede theorie, maar verre van de werkelijkheid.
Ik heb twee gefrituurde netwerkkaarten gehad voor dat ik besloot om in die TP optical converters te investeren.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23-09 15:21
Ik heb hier buiten ook internet over 220 gelegd omdat dat verreweg de eenvoudigste optie was om in de kapschuur te komen die ruim 50 meter verderop staat. Zender/ontvanger module op dezelfde 220 groep geplaatst (waar trouwens ook een deel van de garage en washok op staan) en zonder enig probleem vanaf de schuur een prima netwerk. stabiel, snel, geen rare dips en storingen ondanks stroomgebruik in de andere ruimtes op de groep. zelfs de wasmachine en droger veroorzaken geen problemen. Ik gebruik een setje tplink TL-WPA8630. Zelfs de WiFi vanaf de schuur is nu dermate goed dat ik tot achter in de tuin bereik heb. Toch nog een metertje of 40 verderop.

Zou het zo weer doen.

[ Voor 10% gewijzigd door Bvanham op 28-04-2020 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmzeeman
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 16:17
[...]

Voor wat er gebeurt me grondkabels en bliksem, kijk dit even: YouTube: Tour of Home Network 2020 @7:20
Zijn oplossing was uiteindelijk glasvezel. Dus mocht je toch voor een kabel willen gaan zou ik daar voor kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
Point-to-point wifi; wifishop.nl/point-to-point-wifi-budget/cid=4814
Gaatje naar binnen in je container, en daar je eigen router/accesspoint aan knopen.

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Managelorian
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-09 15:05

Managelorian

“This is the workflow.”

JackBol schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 09:22:
[...]
Misschien een goede theorie, maar verre van de werkelijkheid.
Ik heb twee gefrituurde netwerkkaarten gehad voor dat ik besloot om in die TP optical converters te investeren.
Niet alleen goede theorie, maar ook de werkelijkheid. De galvanische scheiding bij een UTP kabel komt door trafo’s in je apparaat (netwerkkaart, router, enz) en de galvanische scheiding van een optische verbinding komt doordat optische kabels een vrijwel oneindige elektrische weerstand hebben. En daar zit ‘m de crux: optische kabels kennen geen (realistisch) spanningsverschil waarbij ze doorslaan en kapotgaan, maar trafo’s hebben dit wel. Bij een serieuze inslag zal zo’n trafo dus kapot gaan. Maar een trafo (zelfs de kleine trafo’s achter een RJ45 stekker) kunnen redelijk wat hebben.

Zelf heb ik ook zo’n 20m UTP kabel in de grond liggen. Ligt er al jaren, heb er nooit problemen mee. N=1, dus niet zondermeer als richtlijn te beschouwen, maar toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Heb al meerdere van dit soort netwerken opgezet en simpele Engenius ENH500's gebruikt.
Werkt perfect over afstanden van 50 M tot 250 M (Dat is max wat ik geïnstalleerd heb).

Redelijk makkelijk op te zetten en zeer stabiel.

Als de verbinding opgezet is gewoon een switch of router op de locatie en klaar.
Switch als netwerk niet gescheiden hoeft te worden, router als je dat wel wilt.

Maar als je bedraad kan doen zou dat het beste zijn, 20M stelt niet veel voor en is stabielste.

En anders zet je er een setje van deze tussen :
https://www.amazon.com/Et...bit-1000Mbs/dp/B07GBH3HF7

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:38

Ravefiend

Carpe diem!

Recent vertelde The 8-Bit Guy nog over zijn ervaring met UTP kabels in de grond en wat een bliksem voor schade kan aanrichten (vanaf 5:55).

[ Voor 3% gewijzigd door Ravefiend op 28-04-2020 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExtendedCaesar
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:25
Ubiquiti AirMax Point to Point is hier uitermate geschikt voor. Zeker over 20 meter moet hier een goede verbinding mee opgezet worden. Dit zou ik echter alleen doen, als het niet mogelijk is om zelf een IS/RA aan te vragen via KPN:

https://www.mijnaansluiting.nl/home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:31
Ik zie dat heel veel mensen hier p2p wifi/straalverbinding aanraden maar waar ga je dit opstellen? Aan de muur/dak van de boerderij (+ container). Wat ik van de TS begrijp is dat hij dat juist niet wil. Als een klein gaatje (niet toevallig ergens een lucht rooster?) voor een UTP kabel al een probleem is waar wil je dan die apparatuur ophangen? Goed er zijn ook wel mogelijkheden door de antenne binnen te houden maar of dat echt goed gaat werken geen idee.

En nog even over powerline, je zou nog even kunnen kijken of je dit op dezelfde groep (/kabel) kan prikken als de stroom voor de container zelf. Dan zit er verder alleen een paar meter kabel tussen en verder geen stoorbronnen.

En anders idd een 4g abo, of je abo voor je mobiel upgraden naar bijv tele2 unlimited. En dan de hele dag je hotspot aan ;)

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brentjuh2000
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14:56
ik gebruik deze pricewatch: TP-Link Outdoor 2.4GHz 300Mbps High powerWiFi AP ik heb er 2 hangen met 500 meter er tussen en haal gemiddeld 70mbps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emula
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-09 09:38
FireSheep schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 09:05:
[...]

Hou op met die spullen wat een drama. Mensen wijzen met hun vingertje naar de provider de lijn is slecht. Terwijl dan er iets stoort op de sinus. Voor bestanden downloaden prima. Maar voor streamen, lage ping en gamen kan dat echt een drama zijn. Mensen met weinig verstand denken mooi het werkt en even later in de tijd werkt het niet doordat de sinus bagger is geworden(zonnepanelen omvormer, vijver pompen, transformator adapters,)door buren verderop bijv.)
nou werk ik toevallig in de zuidoost beemster dus ik ben bekend met de dramatische performance van providers. en nee dat heeft niks te maken met een kooi van faraday of dergelijke. integendeel als ik buiten sta op het terrein en er staat een zendmast werkelijk nog geen 100meter bij ons vandaan. dan heb ik geen mogelijkheid tot bellen sms internet. dat heeft gewoon te maken met het domme feit dat providers als idioten tegen elkaar in gaan kwa signaal.

voorheen t mobile nu kpn . ik word er kriegel van.
dat erbuiten. ik kan aanraden om een schotel/antenne te gebruiken voor shortbeam verbindingen. wij hebben ze ook hangen voor de buren en dat werkt prima. onze eigen verbinding is glasvezel uit de woonwijk aan de andere kant van de snelweg. die word overgestuurd via een schotel systeem wat wij dan op onze beurt delen met de buren

welke dingen er precies in zitten ben ik niet bekend mee. maar je mag het komen bekijken.
spoiler:
adres is vredenburghweg 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Laatst online: 18-09 21:39

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Nu heb ik geen internet of wifi nodig maar gsm bereik is ook nul met de deur dicht in een container, ik zit te denken aan een gsm repeater met dus een antenne binnen en buiten maar wil ook geen 800,- aan uitgeven, is er iemand met een goede ervaring voor zo'n systeem en die niet de kerstbonus op maakt? ;)

Doet zoiets zijn werk bijv?
https://dennisdeal.com/pr...wYTkCDI1k0WhoCSQkQAvD_BwE

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dat is een 1800MHz repeater, zie hier wat daarmee bruikbaar is. Ik heb alleen ervaring met spul wat meer dan de kerstbonus kost en dat werkt ook niet altijd en in alle gevallen. Grootste probleem is dat niet elke telefoon en elke provider hetzelfde doen op dezelfde frequentieband. Prima mogelijk dat een random Android toestel wel 4G internet over 1800MHz binnen haalt, maar belt via 800MHz, al dan niet geïnitieerd door de desbetreffende provider. Let er op dat het gebruik van dit soort apparatuur in NL niet toegestaan is omdat jij niet de vergunningshouder van de versterkte frequenties bent. De kans dat Agentschap Telecom jouw antenne in een container tegen komt is behoorlijk klein en een boete of strafrechtelijke vervolging zit er waarschijnlijk ook niet in :P maar apparatuur in beslag nemen wel.

Als je een beetje modern toestel hebt die bellen via wifi snapt dan zou ik daar op inzetten, makkelijker en minder risico.

[ Voor 6% gewijzigd door jadjong op 17-12-2023 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:57

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Veel beter idee inderdaad: gewoon WiFi regelen in de container (met een 4G router met externe 4G antenne die je buiten de container kunt hangen) en dan bellen over WiFi.

Mbt banden - vrijwel alle providers gebruiken meerdere, soms zelfs meerdere op zelfde zendmast. In buitengebied zit je meestal op 800MHz of 900MHz (check welke je provider gebruikt), maar nul garantie dat het niet overspringt; alle NL providers hebben ondertussen 1800MHz, 2100MHz en 2600MHz (die laatste in twee smaken) in gebruik. Een repeater die al die banden aan kan wordt een dure, complexe grap, des te meer als mensen in de container verschillende providers zouden kunnen hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door dion_b op 17-12-2023 16:34 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Maar het is toch meer het signaal doorzetten, bijvoorbeeld de deur open zetten scheelt al een stuk, het onderbreekt waarschijnlijk een beetje de kooi van faraday.
Ik zie ook deze bijvoorbeeld, heeft 3 banden.
https://nl.aliexpress.com...Hz0C&gatewayAdapt=glo2nld

@dion_b
Ik heb niets daar, alleen stroom, geen wifi in de buurt dus hoe zou ik die 4g naar wifi moeten maken? Heb je een voorbeeld?
Het is gewoon lastig als ik aan het werk ben, geen netwerk en kan ook niet gebeld worden, en iedereen die langs komt ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Rol-Co schreef op zondag 17 december 2023 @ 22:50:
[...]

@dion_b
Ik heb niets daar, alleen stroom, geen wifi in de buurt dus hoe zou ik die 4g naar wifi moeten maken? Heb je een voorbeeld?
Je begrijpt me exact andersom...

Mijn idee:
- maak met een 4G router verbinding met het mobiele netwerk dat buiten de container dekking heeft.
- maak in de container een WiFi-netwerk dat backhaul heeft via genoemde 4G verbinding erbuiten.
- verbind met je telefoon met dat WiFi-netwerk en maak gebruik van 'bellen over WiFi' functionaliteit van je provider.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

dion_b schreef op maandag 18 december 2023 @ 00:30:
[...]

Je begrijpt me exact andersom...

Mijn idee:
- maak met een 4G router verbinding met het mobiele netwerk dat buiten de container dekking heeft.
- maak in de container een WiFi-netwerk dat backhaul heeft via genoemde 4G verbinding erbuiten.
- verbind met je telefoon met dat WiFi-netwerk en maak gebruik van 'bellen over WiFi' functionaliteit van je provider.
Ik begrijp je denk ik wel maar hoe werkt een 4g router? Moet daar een sim in? Of anders? En er komen meer mensen in de container dan alleen ik, moet ik tegen iedereen zeggen dat ze over wifi moeten instellen? Werkt het voor die mensen dan ook?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Rol-Co schreef op maandag 18 december 2023 @ 07:20:
[...]

Ik begrijp je denk ik wel maar hoe werkt een 4g router? Moet daar een sim in? Of anders?
Exact dat.

Het is een router met LAN-zijde als ieder andere en een 4G interface (feitelijk: een ingebouwde telefoon incl SIM-slot) voor de WAN. Je hebt ze in allerlei vormen en maten, van reguliere consumentenmerken die je bij de Mediamarkt kunt kopen tot gespecialiseerde uitvoeringen voor industrie en - hier relevant - inbouw in auto/camper. Ik denk dat dat laatste hier het handigste is - die zeecontainers rijden weliswaar niet rond, maar concept 'antenne op het dak, WiFi binnen' is niet anders dan bij een forse camper.
En er komen meer mensen in de container dan alleen ik, moet ik tegen iedereen zeggen dat ze over wifi moeten instellen? Werkt het voor die mensen dan ook?
Ja, als ze op de WiFi kunnen.

Afhankelijk van het niveau van vertrouwen/controle kun je qua WiFi alles doen wat anders ook kan, van volledig open netwerk via eentje met eenvoudige PSK wachtwoord tot koppeling aan een AAA-server met WPA2-Enterprise.

Als die container inderdaad zo RF-dicht is, is dat overigens op zich al een beveiliging tegen toegang van buitenaf.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1