Wordpress site is verdwenen door fout in cPanel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

ik heb reeds vier jaar een website. Ik heb deze gemaakt via wordpress. Server en domein worden beheerd via GoDaddy. Vandaag probeerde ik in cpanel de wordpress blog web application, omdat ik dacht dat dit makkelijker zo zijn om aan mijn website te werken. Toen ik de wordpress blog activeerde, heeft deze denk ik mijn huidige website overschreven, want als ik mijn website nu intyp krijg ik een 403 forbidden error.

Ik kan nergens nog aan mijn wordpress account werken, want de wp-admin kan ik niet meer aan.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb gelukkig een back-up gemaakt, maar ik kan deze via cpanel niet terugzetten, hij upload alles maar niks veranderd.
Niks werkt, ik heb ook al met de helpdesk van GoDaddy gebeld en daar raden ze enkel aan een back-up van begin april terug te zetten, maar men is ook niet zeker of dit het zal verhelpen.

Iemand die hier ervaring in heeft of mij kan helpen?

Thanks!

NOTE: OPGELOST! Zie laatste post voor uitleg.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2020 12:28 . Reden: Opgelost ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n9iels
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Niks werkt, ik heb ook al met de helpdesk van GoDaddy gebeld en daar raden ze enkel aan een back-up van begin april terug te zetten, maar men is ook niet zeker of dit het zal verhelpen.
Wat voor vaag verhaal is dit dan? Wat voor backup heb je van deze website? Als je problemen hebt met het terugzetten van je backup lijkt mij dit toch echt aan je hostingpartij om je hiermee te helpen... Ik snap hun reactie dan ze "het ook niet zeker weten" dan echt niet.

Als je inlogt met je FTP gegevens, welke bestanden zie je dan? En hoe upload je die backup en waar naartoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het back-up bestand heb ik ook in de public_html file geplaatst maar dit lijkt niet te helpen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yT9jwhGnu0LSuUJKjmUULijwkgs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6gWwfPXMtNPJXb3A0sqmQ5PW.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is de wordpress blog in cPanel

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NEYwiuVmij3RJX7iK7l2dgRm5SA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CgGtOE79Do86lyeZzIf3WIn5.jpg?f=fotoalbum_large

Ik klikte op install this application, vervolgens keurde ik alles goed. Ik kreeg een standaard template maar deze heeft blijkbaar alles vervangen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n9iels
  • Niet online
Hmm het kan zijn dat dat inderdaad je website heeft overschreven :-( Wat voor backup bestand is het? Grote kans dat je het nog moet uitpakken of iets dergelijks, de locatie lijkt correct in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
n9iels schreef op zondag 26 april 2020 @ 21:23:
[...]

Wat voor vaag verhaal is dit dan? Wat voor backup heb je van deze website? Als je problemen hebt met het terugzetten van je backup lijkt mij dit toch echt aan je hostingpartij om je hiermee te helpen... Ik snap hun reactie dan ze "het ook niet zeker weten" dan echt niet.

Als je inlogt met je FTP gegevens, welke bestanden zie je dan? En hoe upload je die backup en waar naartoe?
Hey Niels, bedankt voor je reactie.

Ik heb dus met GoDaddy gebeld en men zei tegen mij dat ze niet weten hoe ze dit kunnen oplossen. Het enige wat zei willen doen, en ze weten niet of het zal lukken, is een back-up die zij automatisch maken begin april voor 150 € terugzetten. Maar ze kunnen niet garanderen of het hiermee is opgelost en ik denk niet dat dit zal helpen. Volgens mij willen ze enkel extra geld.

Ivm de FTP, het lukt met niet om er op in te loggen met mijn gegevens. Ik krijg de melding dat host niet bereikbaar is. Ik vind dit echt heel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
n9iels schreef op zondag 26 april 2020 @ 21:26:
Hmm het kan zijn dat dat inderdaad je website heeft overschreven :-( Wat voor backup bestand is het? Grote kans dat je het nog moet uitpakken of iets dergelijks, de locatie lijkt correct in ieder geval.
Dit bestand is een GZ-bestand. Gedownload via het cPanel Backup programma.

Alle back-up bestanden die ik heb:
-SQL
-GZ
-FTP back-up (xml document)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n9iels
  • Niet online
Pff stelltje afzetters :-|

Het bestand dat je hebt geupload moet je interdaad nog uitpakken. Probeer dit eerst eens uit te pakken op je PC en kijk of daar alle bestanden van je website in zitten (o.a. een wp-admin en wp-content) map.

Wat betreft je FTP is het lastig. Kijk eens naar deze handleiding van GoDaddy en kijk of je er daarmee in komt. https://nl.godaddy.com/he...ia-ftp-en-filezilla-31870

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Peetz0r
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:35
Laten we bij het begin beginnen: haal die backup weg uit je public_html! Waarschijnlijk staat je hele configuratie inclusief databasewachtwoord daarin.

Stap twee is checken wat er nou in die backup zit. Het is een .tar.gz bestand, wat je kunt openen met bijna elk stuk archiveringssoftware. Ik zou 7-zip aanraden maar als je iets anders al hebt is dat ook prima.

Stap drie is een andere hostingprovider overwegen, want wat GoDaddy zegt is "we zijn incompetent en hebben geen idee maar we gaan nieteens echt moeite voor je doen als je betaalt".

Een goeie webhostingprovider heeft zelf ook backups van jouw website, en het terugzetten daarvan zou een medewerker van ze niet langer dan 5 minuten mogen kosten. Ik zou verwachten dat daar ook gewoon een knop voor is in een control panel.

(ik moet moet wel toegeven dat ik geen recente ervaring heb met webhostingproviders, ik doe dit soort dingen al jarenlang zelf en zonder control panels)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 18:49
De website content is toch echt je eigen verantwoordelijkheid. Waarom heb je hier zelf geen backup van getrokken toen het nog kon? Ik zou zeggen wees blij dat ze nog een backup voor je hebben. Dit is een totale, waarschijnlijk Veeam backup van alle (shared hosting) websites en is het is nogal bewerkelijk om deze op te starten en jouw bestanden met de hand daaruit te gaan zoeken. Wat stond er op1 april op de site? Gewoon zelfde als vorige week? Dan ben je daarmee gewoon geholpen toch? Of waarom denk je dat dit niet zal helpen dan?

Die backup die je zelf hebt is die wel goed dan? Dan plaats je de inhoud daarvan terug in je pub. Zo te zien aan de filesize zit er ook een database in. Daarmee moet je met Phpmyadmin aan de gang denk ik.

[ Voor 27% gewijzigd door pennywiser op 26-04-2020 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
n9iels schreef op zondag 26 april 2020 @ 21:35:
Pff stelltje afzetters :-|

Het bestand dat je hebt geupload moet je interdaad nog uitpakken. Probeer dit eerst eens uit te pakken op je PC en kijk of daar alle bestanden van je website in zitten (o.a. een wp-admin en wp-content) map.

Wat betreft je FTP is het lastig. Kijk eens naar deze handleiding van GoDaddy en kijk of je er daarmee in komt. https://nl.godaddy.com/he...ia-ftp-en-filezilla-31870
Het is me gelukt dankzij deze handleiding om de bestanden op FileZilla te raadplegen. Dit zijn alle bestanden die ik heb.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AgihzUPBEyo5p_RuJdxJ_0lfPzY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EkeEZ6Oxs6S2Vm5b0m63QGDq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n9iels
  • Niet online
En wat staat er in public_html? Mocht de tar.gz bestand iets zijn bestanden in de public_html gooien en dan zou het weer moeten werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Peetz0r schreef op zondag 26 april 2020 @ 21:35:
Laten we bij het begin beginnen: haal die backup weg uit je public_html! Waarschijnlijk staat je hele configuratie inclusief databasewachtwoord daarin.

Stap twee is checken wat er nou in die backup zit. Het is een .tar.gz bestand, wat je kunt openen met bijna elk stuk archiveringssoftware. Ik zou 7-zip aanraden maar als je iets anders al hebt is dat ook prima.
Ik heb het bestand uitgepakt. Wat doe ik hier nu mee?
Ik zal natuurlijk kijken hierna voor een andere provider. Maar eerst proberen dit op te lossen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
n9iels schreef op zondag 26 april 2020 @ 21:54:
En wat staat er in public_html? Mocht de tar.gz bestand iets zijn bestanden in de public_html gooien en dan zou het weer moeten werken :)
Heel erg bedankt dat jullie de tijd nemen om me te helpen.

Dit staat in de public_html map.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NutfSbAov_vSjEiVnfRDD7M_V8A=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hLLQs3AOcnKdp9um1kzzCTaJ.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Kort gezegd werkwijze:

Maak van de huidige public_html EN de database een backup.

Verzeker je ervan dat deze backup gelukt is. Ga niet klakkeloos zaken overschrijven zoals geadviseerd wordt.

Dan maak je public_html leeg, en drop je de database.

Plaats vervolgens de inhoud van de tar.gz in public_html en restore de database die ook uit de tar.gz komt.

Andere provider gaat niet helpen, je eigen backup beleid wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• karimmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-09 16:05
pennywiser schreef op zondag 26 april 2020 @ 21:36:
De website content is toch echt je eigen verantwoordelijkheid. Waarom heb je hier zelf geen backup van getrokken toen het nog kon? Ik zou zeggen wees blij dat ze nog een backup voor je hebben.
Beetje té snel gelezen? volgens mij heeft 'ie gewoon een backup maar weet ie niet hoe dat werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
pennywiser schreef op zondag 26 april 2020 @ 21:57:
Kort gezegd werkwijze:

Maak van de huidige public_html EN de database een backup.

Verzeker je ervan dat deze backup gelukt is. Ga niet klakkeloos zaken overschrijven zoals geadviseerd wordt.

Dan maak je public_html leeg, en drop je de database.

Plaats vervolgens de inhoud van de tar.gz in public_html en restore de database die ook uit de tar.gz komt.

Andere provider gaat niet helpen, je eigen backup beleid wel.
Ik dien dus in de public_html, na het nemen van een back-up, alle huidige bestanden te verwijderen, en daar dan dit bestand in te plaatsen als ik het goed begrijp? Dit zou vanzelf alles moeten oplossen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6sv6OSsts6Tfwym8MBg9lA9ISDo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7w2BvTsoKQqLPwDOlrV71pWo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 26 april 2020 @ 22:03:
[...]

Ik dien dus in de public_html, na het nemen van een back-up, alle huidige bestanden te verwijderen, en daar dan dit bestand in te plaatsen als ik het goed begrijp? Dit zou vanzelf alles moeten oplossen?

[Afbeelding]
Voor alle duidelijkheid, dit is het uitgepakte bestand zoals eerder gevraagd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
Verwijderd schreef op zondag 26 april 2020 @ 22:03:
[...]

[Afbeelding]
Klopt. Ik weet niet precies wat er in de tar.gz staat, maar deze inhoud dien je te uploaden. Maar ik denk dat er ook een database in staat of niet? Deze dus ook eerst backuppen (huidige) en restoren met de database uit de backup tar.gz. Gezien je vooraf een backup maakt van huidige toestand (files en database) heb je de vrijheid om te testen of dit werkt, met de inhoud uit de tar.gz. Nogmaals ik weet niet wat daarin staat, en is deze backup van voor, of na het disaster?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
pennywiser schreef op zondag 26 april 2020 @ 22:08:
[...]

Klopt. Ik weet niet precies wat er in de tar.gz staat, maar deze inhoud dien je te uploaden. Maar ik denk dat er ook een database in staat of niet? Deze dus ook eerst backuppen (huidige) en restoren met de database uit de backup tar.gz. Gezien je vooraf een backup maakt van huidige toestand (files en database) heb je de vrijheid om te testen of dit werkt, met de inhoud uit de tar.gz. Nogmaals ik weet niet wat daarin staat, en is deze backup van voor, of na het disaster?
De backup die ik zelf heb gemaakt, heb ik 15 min voor de 'disaster' gedaan. Omdat ik zelf al bang was om iets mis te doen. Ik heb dus echt een zéér recente backup, maar weet dus gewoon niet hoe hem terug te zetten.

Als ik de tar.gz uitpak krijg ik een tar bestand (zie screen hiervoor), geen mappen of bestanden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
Dat is mooi, top gedaan die backup.

Maar in je pub zie ik een mapje mysql_backup staan. Wat staat daarin? Had je de tar ook al op je pc uitgepakt? Hoe ziet die mappen structuur eruit?

Ik denk nl. dat je ook de db moet restoren, omdat daarin wp settings staan die nu niet meer kloppen.

Dus dan kan je de genoemde werkwijze aan houden. Vooraf nog een keer backup (extra zekerheid, is die niet nodig, dan morgen weg ermee), pub leeg, dan backup files erin, vervolgens database drop/restore met backup db.

[ Voor 6% gewijzigd door pennywiser op 26-04-2020 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
pennywiser schreef op zondag 26 april 2020 @ 22:17:
Dat is mooi, top gedaan die backup.

Maar in je pub zie ik een mapje mysql_backup staan. Wat staat daarin? Had je de tar ook al op je pc uitgepakt? Hoe ziet die mappen structuur eruit?

Ik denk nl. dat je ook de db moet restoren, omdat daarin wp settings staan die nu niet meer kloppen.

Dus dan kan je de genoemde werkwijze aan houden. Vooraf nog een keer backup (extra zekerheid, is die niet nodig, dan morgen weg ermee), pub leeg, dan backup files erin, vervolgens database drop/restore.
In het mapje van mysql_backup staat:
µ

Dit is denk ik de backup van begin april waar GoDaddy op doelt, ik heb zelf ook een SQL back-up 15 min voor de test genomen. Dus een recentere. Dien ik die daar te vervangen?

Ik heb ondertussen zoals je zei dat bestand uitgepakt en het lijkt erop dat ik al mijn bestanden hier inderdaad terugvind _/-\o_
Is dit correct?
Dien ik dan al deze bestanden te uploaden in de public_html en de rest verwijderen die er nu in public_html staat?
µ

Dus om 100% zeker te zijn, database + sql bestand daarin droppen?
Sorry dit is voor mij helemaal nieuw en ik trap een beetje in het ongewisse.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2020 23:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
Geeft niet we komen er wel.

Of je vooraf nu een backup wilt maken laat ik aan jou over. Storytime, ik heb in mijn werkzame leven zo vaak dit soort zaken moeten aanpakken dat ik altijd backups trek, als reflex zeg maar, voor, na, tijdens :).

Ik ga dus uit van een gemaakte backup van huidig.

Eerst public_html leegmaken, dan de files uit je eigen backup terugzetten. Die moet je even uit je tar vissen, mogelijk staan deze dieper, bv. in httpfiles.

Dan database drop huidig, en restore van je eigen gemaakte backup database. Dit zal denk ik via Phpmyadmin moeten? Dat komt omdat deze waarschijnlijk op een andere host staan. Ik kijk even of ik wat info kan vinden bij Godaddy..

Edit: gaat via cPanel

Drop: https://ca.godaddy.com/he...nux-hosting-account-16138

Restore: https://ca.godaddy.com/he...p-in-cpanel-hosting-19025

[ Voor 19% gewijzigd door pennywiser op 26-04-2020 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:34
Volgens mij zou deze handleiding moeten werken: https://www.clook.net/blo...e-wordpress-using-cpanel/

Dat is veel makkelijker dan alles met de hand restoren.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
pennywiser schreef op zondag 26 april 2020 @ 22:30:
Geeft niet we komen er wel.

Of je vooraf nu een backup wilt maken laat ik aan jou over. Storytime, ik heb in mijn werkzame leven zo vaak dit soort zaken moeten aanpakken dat ik altijd backups trek, als reflex zeg maar, voor, na, tijdens :).

Ik ga dus uit van een gemaakte backup van huidig.

Eerst public_html leegmaken, dan de files uit je eigen backup terugzetten. Die moet je even uit je tar vissen, mogelijk staan deze dieper, bv. in httpfiles.

Dan database drop huidig, en restore van je eigen gemaakte backup database. Dit zal denk ik via Phpmyadmin moeten? Dat komt omdat deze waarschijnlijk op een andere host staan. Ik kijk even of ik wat info kan vinden bij Godaddy..

Edit: gaat via cPanel

Drop: https://ca.godaddy.com/he...nux-hosting-account-16138

Restore: https://ca.godaddy.com/he...p-in-cpanel-hosting-19025
Vinzz,

ik heb de bestanden gevonden in de homedir denk ik. Moet ik dus enkel deze bestanden er dan inplaatsen?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2020 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
DutchKel schreef op zondag 26 april 2020 @ 22:36:
Volgens mij zou deze handleiding moeten werken: https://www.clook.net/blo...e-wordpress-using-cpanel/

Als dat werkt is het helemaal mooi, maar zo te zien moet je dan nog steeds uitsplitsen.
Verwijderd schreef op zondag 26 april 2020 @ 22:37:
[...]

Vinzz,

ik heb de bestanden gevonden in de homedir denk ik. Moet ik dus enkel deze bestanden er dan inplaatsen?

[Afbeelding]
Dit zijn inderdaad de files die in public_html gaan.

[ Voor 41% gewijzigd door pennywiser op 26-04-2020 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:27

DataGhost

iPL dev

Ummm, doorgaans kan je je backups restoren op dezelfde plek als je ze gemaakt hebt. Heb je daar al gekeken? De backup is op de een of andere manier vanaf GoDaddy bij jou terecht gekomen, ze zullen vast guides hebben hoe ze te herstellen. Het kan best zo zijn dat er allerlei zaken buiten je public_html staan maar wel door je site gebruikt worden. Natuurlijk kan je als last resort de .tar.gz zelf uitpakken en alles handmatig terug proberen te zetten maar dat kan niet de normale gang van zaken zijn.

Edit: Overheen gelezen dat 'ie bij het restoren "niks doet". Raar, en daar zou de helpdesk antwoord op moeten hebben.

[ Voor 11% gewijzigd door DataGhost op 26-04-2020 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik bekijk eerst even jullie handleidingen. Misschien is het zo nog makkelijker. Ik heb voorlopig nog niks gewijzigd en heb een extra back-up genomen zoals gevraagd. Ik houd jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DutchKel schreef op zondag 26 april 2020 @ 22:36:

Bedankt voor je inbreng. Ik heb deze handleiding reeds gevolgd en dit helpt niet. Hij plaatst het bestand dan wel in de home map van de file manager, maar niks wijzigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de database verwijderd, en wil een nieuwe toevoegen zoals uitgelegd:
In the Databases section, Click Restore files (Restore Database).

Maar bij mij staat dit niet. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5IPNLT8LlcbFbNYIHFipDC_HYPw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Pafbq5JSga00UYD1BEPWoQEl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Verwijderd schreef op zondag 26 april 2020 @ 22:44:
[...]

Bedankt voor je inbreng. Ik heb deze handleiding reeds gevolgd en dit helpt niet. Hij plaatst het bestand dan wel in de home map van de file manager, maar niks wijzigt.
Voor zover ik het begrijp gebeurd het restoren met een timer of cronjob. Jij upload het bestand en erna wordt het restoren een keer gestart. Wanneer het restoren precies gebeurd durf ik dus niet te zeggen, ik zou gewoon een tijdje wachten eventueel tot morgenochtend en als het dan nog niet automatisch gerestored dan kun je alsnog een poging doen om alles met de hand te restoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DutchKel schreef op zondag 26 april 2020 @ 22:55:
[...]

Voor zover ik het begrijp gebeurd het restoren met een timer of cronjob. Jij upload het bestand en erna wordt het restoren een keer gestart. Wanneer het restoren precies gebeurd durf ik dus niet te zeggen, ik zou gewoon een tijdje wachten eventueel tot morgenochtend en als het dan nog niet automatisch gerestored dan kun je alsnog een poging doen om alles met de hand te restoren.
Ok, moet ik daar dan de tar of gz bestand uploaden?

Wat met de SQL? Ik heb deze nu verwijderd maar kan deze ook niet terugzetten (zie vorige post)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Verwijderd schreef op zondag 26 april 2020 @ 22:57:
[...]

Wat met de SQL? Ik heb deze nu verwijderd maar kan deze ook niet terugzetten (zie vorige post)
Je moet het bestand exact zo uploaden zoals je die hebt gedownload. De database neemt hij wellicht mee, maar dat kun je pas zien als de restore is uitgevoerd. Zolang je de backup goed bewaard kun je altijd nog met de hand de backup terug zetten. Een groot deel van die handleiding is al in dit topic geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Verwijderd schreef op zondag 26 april 2020 @ 22:57:
[...]

Ik denk dat beide kan, maar alleen de sql zou sws moeten werken.

Mocht dit allemaal helemaal niet gaan werken, dan upload je als temp oplossing phpmyadmin naar je public_html en restore je de database daarmee zelf. De gegevens die dan nodig hebt staan in wp-config.php.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, beiden bedankt. SQL is nu gelukt.
Ben database aan het uploaden. Zal morgenochtend zien of dit dan gelukt is. Laat ons hopen!!

En anders.. ik had handmatig nog geprobeerd om het te plaatsen in de public_html, maar ik kan de bestanden precies niet uploaden 'timeout error' .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
DataGhost schreef op zondag 26 april 2020 @ 22:38:
[s]Het kan best zo zijn dat er allerlei zaken buiten je public_html staan maar wel door je site gebruikt worden. Natuurlijk kan je als last resort de .tar.gz zelf uitpakken en alles handmatig terug proberen te zetten maar dat kan niet de normale gang van zaken zijn.
Dit kan inderdaad zeker zo zijn. Echter kan je bij Godaddy Wp ook wel met de hand installeren: https://ca.godaddy.com/help/install-wordpress-manually-26993 Dus handmatig restoren zou gewoon moeten lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DutchKel schreef op zondag 26 april 2020 @ 22:59:
[...]

Je moet het bestand exact zo uploaden zoals je die hebt gedownload. De database neemt hij wellicht mee, maar dat kun je pas zien als de restore is uitgevoerd. Zolang je de backup goed bewaard kun je altijd nog met de hand de backup terug zetten. Een groot deel van die handleiding is al in dit topic geschreven.
Ok, dit is dan een .tar.gz bestand en niet gewoon een gz bestand zoals men vermeld. Het is geûpload.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-JWtrQz8d9TXZb4M3rAtV6doAGI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z4xeB9aemdfQTyEOU0VNr145.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:27

DataGhost

iPL dev

pennywiser schreef op zondag 26 april 2020 @ 23:17:
[...]

Dit kan inderdaad zeker zo zijn. Echter kan je bij Godaddy Wp ook wel met de hand installeren: https://ca.godaddy.com/help/install-wordpress-manually-26993 Dus handmatig restoren zou gewoon moeten lukken.
Ja, maar afhankelijk van hoe het opgezet is werkt het of wel of niet als je alleen maar public_html uploadt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
DataGhost schreef op maandag 27 april 2020 @ 00:08:
[...]

Ja, maar afhankelijk van hoe het opgezet is werkt het of wel of niet als je alleen maar public_html uploadt.
Heerlijke algemeenheid die voor alle situaties te gebruiken is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal, het is gelukt.
Heel erg bedankt aan iedereen die mij geholpen heeft
Wat er dus allemaal gebeurd is voor mensen die hetzelfde meemaken:

1) Indien je een volledige back-up hebt gemaakt, upload deze terug via back-up in cpanel.
Dit staat hier mooi beschreven:
https://www.clook.net/blo...e-wordpress-using-cpanel/

2) Zoek in de filemangager van CPanel het mapje homedir en vervolgens public_html. Kopieer het mapje public_html en plaats het in de public_html van de pagina. Zorg er eerst voor de de public_html leeg is. Neeem voor de zekerheid nog eens een back-up van alle bestanden voor je hieraan begint.
Uitleg: https://www.youtube.com/watch?v=p5tcAGx4hdQ

3) Als het geüpload is, upload vervolgens de back-up van mysql
(zelfde url als 1)

4) Het is mogelijk dat je dan nog een foutmelding krijgt. Controleer het bestand wp_config in je filemanager, download het en pas indien nodig de database name en database username aan. Controleer ook het wachtwoord en de host. Je kan dit al simpel aanpassen via notepad.
Upload dit nieuwe wp_config bestand dan via de filemanager of filezila op je site. Overschrijf dus het oude wp_config betand.
Uitleg: https://www.youtube.com/watch?v=uPTemVX1nnQ
Goede uitleg voor deze stap indien het vorige ook niet werkt:
https://www.youtube.com/watch?v=rS3pTwsf130

De site zou moeten werken! Hopelijk kan ik hierbij mensen helpen die hetzelfde probleem ervaren.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2020 12:27 . Reden: Uitgebreidere uitleg ]

Pagina: 1