Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
VHS digitaliseren d.m.v. HDD recorder lukt niet.

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Philips videorecorder en Sony HDD recorder RDR HX750.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Voor ik begon, me uitgebreid ingelezen, HDD gekocht op MP en reinigers voor videokoppen en DVD lens.
Ik wil eerst op HDD opnemen, dan kopieren naar DVD+RW.
Dit geprobeerd:
Scart met plat snoer van HDD Line 1 naar scartingang video rec.
Opname op HDD: sneeuw.
Scart met plat snoer van HDD Line 3 naar video rec.
HDD opname: sneeuw.
Scart plat snoer van Video naar AV1 op tv. Scart rond snoer van HDD Line 3 (voot tv) naar AV2 op tv
HDD opname: sneeuw

Welke route levert me beeld op? Kan iemand hulp bieden?
8)7
Is het misschien iets in de HDD recorder instellingen? Handleiding staat op internet:
https://www.gebruikershan...ew-handleiding-43718.html.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:19

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Scart is een kabel, daar kunnen meerdere typen signaal over. Welk type verwacht de ontvanger en welk type stuurt de video recorder uit?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-09 12:02

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Er zijn echt bokke veel van dit soort topics, kijk daar eerst even want iedereen loopt tegen hetzelfde aan.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
gezien je sneeuw opneemt denk ik dat je recorder op dit moment vanaf zn Antenne ingang opneemt en niet vanaf zn SCART input

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@gonadan Ik heb bij de instellingen voor line in video ingesteld, dan verwacht de ontvanger toch video. Ik neem aan dat de videospeler video uitzendt?

@ventieldopje ga ik doen, maar ik ben zooo langzaam in de verwerking van informatie wegens niet aangeboren hersenletsel. Het kost me maanden. vandaar de hulpvraag. Maar ik ben het met je eens hoor: inlezen.

@SMSfreakie kan ik dit in instellingen van HDD veranderen. Mag ik je vragen met me mee te denken : zou je een kijkje willen nemen in de handleiding. onder de vraag staat een liink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
kan met op een scherm zien wat de recorder doet? (On Screen Display) etc? en kan je dan wel de beelden vanaf je andere "speler" zien ? of zie je dan ook niks?

sowieso neem ik aan dat je een volwaardige scart kabel tussen de "speler" en de "recoder" hebt, waar die bij de recorder op de bovenste scart aasnluiting zit?

[ Voor 33% gewijzigd door SMSfreakie op 27-04-2020 17:13 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Verwijderd schreef op maandag 27 april 2020 @ 16:40:
@gonadan Ik heb bij de instellingen voor line in video ingesteld, dan verwacht de ontvanger toch video. Ik neem aan dat de videospeler video uitzendt?
Video? Als in S-video? Of composiet of RGB? Kan allemaal met scart.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@SMSfreakie Alleen de HDD is aangesloten op de tv. Als ik opneem met de HDD, blijft t scherm zwart. Bij het induwen van de opnametoets zie ik heel even dit:
HDD opname mn20(2u10m/HDD)rest 75h30m p1 mono. Af en toe rood met blauwe sneeuw.
Ik kan wel instellingen zichtbaar maken op tv en wat de opname is geworden. het sneeuwt dus.
De video recorder geeft wel beeld op de tv. Die heeft maar 1 scartaansluiting, dus dan moet ik even afsluiten van HDD line in en naar av1 van tv.

ja, in de HDD zit een scart kabel met platte kabel. Bijna 60euro,dus neem aan kwaliteit , en die is met de video rec. verbonden.

@Gonadan ja, in instellingen is er een rijtje voor line in:: video,s-video,RGB en Decoder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-09 18:17
Heb je misschien zo'n scart blokje met schakelaar input/output? Staat die goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Vinzz nee, die heb ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
je gaat met een SCART kabel vanaf je afspelende videorecorder naar de HDD recorder (bovenste scart aansluiting, welke als het goed is ook "DECODER" er bij heeft staan..

de HDD recorder sluit je op je scherm aan via de andere SCART aansluiting of via HDMI

op de HDD recorder moet je vertellen dat er een losse "decoder" (je videospeler) gebruikt wordt, en dat die dus vanaf die ingang moet opnemen, nu lijkt die toch echt vanaf de antenne ingang op te willen nemen..

al zou het kunnen dat die de andere videospeler herkent en weigert daar van op te nemen.. in de zin van copy protection ;)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@SMSfreakie okee dan. de scarts heb ik exact zo, alleen niet decoder gekozen. ga ik morgen uitproberen.
ihet betreft een opname van een tv-uitzending, door een particulier thuis gedaan. Kan die HDD dat weigeren? Ik ga het morgen zien :) thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
ik denk dat het met een reeds gedane opname wel los loopt kwa copy protection,

normaliter zou die hem ook gewoon moeten "kopiëren" alleen is de kopie zo goed als onkijkbaar

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ SMSfreakie Nee, helaas:sneeuw met de instelling 'decoder'. Ik heb de HDD opnieuw laten kennismaken met de video rec. met spelende en stilstaande video rec., maar er is alleen sneeuw.
Ik heb stekkers van beide rec. eruit gehaald en probeer het over 24u nog eens. Dan hebben we alle mogelijkheden wel gehad, vermoed ik, en probeer ik een grabber. Heel erg bedankt voor je hulp en de reakties van allen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Verwijderd schreef op maandag 27 april 2020 @ 20:34:
@Gonadan ja, in instellingen is er een rijtje voor line in:: video,s-video,RGB en Decoder.
Heb je ook zo'n rijtje op de afspeler? Beide kanten moeten hetzelfde zijn, daar zou ik eerder naar kijken dan 'decoder'.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gonadan schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 18:51:
[...]

Heb je ook zo'n rijtje op de afspeler? Beide kanten moeten hetzelfde zijn, daar zou ik eerder naar kijken dan 'decoder'.
Nee, ik heb een geleende video (VR110)zonder afstandsbediening. De handleiding op internet rept met geen woord over zo'n rijtje. spreekt alleen over Hz en een kanaal voor de videorecorder. Het betreft een instapmodel met 1 scartaansluiting.

Er staat een video op Marktpl., De VR747. 2 scart,geen sprake van formaten. ze spreken op blz 54 wel van kopieren naar een andere videorec. via de 2e scart.
https://www.gebruikershan...w-handleiding-320164.html

Als je wil digitaliseren, moet je dan een wat geavanceerde videorec hebben?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2020 02:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Even mijn redenatie, corrigeer me als ik feiten mis heb.

En de videorecorder gaf wel beeld op de TV begreep ik, is dat met beide kabels? Want dan is de afspelende recorder dus blijkbaar niet het probleem.

Of een kabel rond of plat is maakt weinig uit, het gaat om het aantal pinnen in de stekker wat daadwerkelijk aanwezig én aangesloten is. Aangezien de kabel beeld op de TV krijgt kan het ook niet aan de kabel liggen.

Blijft dus de ontvanger over. Die moet je aansluiten op de LINE 1/DECODER ingang, niets anders. Die stel je vervolgens in op video/composiet, S-Video of RGB (heb je die echt allemaal al geprobeerd?), en _niet_ op decoder. De optie decoder gebruik je voor een satellietontvanger of dergelijke decoders, niet voor een simpel analoog videosignaal.

In die zin lijkt het mij ook zeer bijzonder als zo'n oude videoband een signaal voor kopieerbeveiliging bij zich draagt waardoor de HDD-recorder het niet zou willen openemen. Mijn vermoeden is dat er gewoon nog een instelling niet helemaal juist is.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gonadan schreef op donderdag 30 april 2020 @ 10:42:
Even mijn redenatie, corrigeer me als ik feiten mis heb.

En de videorecorder gaf wel beeld op de TV begreep ik, is dat met beide kabels? Want dan is de afspelende recorder dus blijkbaar niet het probleem.

Of een kabel rond of plat is maakt weinig uit, het gaat om het aantal pinnen in de stekker wat daadwerkelijk aanwezig én aangesloten is. Aangezien de kabel beeld op de TV krijgt kan het ook niet aan de kabel liggen.

Blijft dus de ontvanger over. Die moet je aansluiten op de LINE 1/DECODER ingang, niets anders. Die stel je vervolgens in op video/composiet, S-Video of RGB (heb je die echt allemaal al geprobeerd?), en _niet_ op decoder. De optie decoder gebruik je voor een satellietontvanger of dergelijke decoders, niet voor een simpel analoog videosignaal.

In die zin lijkt het mij ook zeer bijzonder als zo'n oude videoband een signaal voor kopieerbeveiliging bij zich draagt waardoor de HDD-recorder het niet zou willen openemen. Mijn vermoeden is dat er gewoon nog een instelling niet helemaal juist is.
De beide scarts werken niet even goed, in de zin dat ik bij aanvang de scart met ronde kabel in de videorecorder en de HDD Line 1/decoder had. Aangezien de HDD op alle 4 de instellingen (dar rijtje) sneeuw liet zien, keek ik of de video rec. dan wel signaal gaf. Dus omdat de video rec. maar 1 scart-aansluiting heeft, haalde ik de scart aan de HDD kant eruit om die in AV1 te doen van de tv. Eerst geen beeld omdat de Scart in video rec. geen goed contact maakte. Bij aandrukken wel beeld, maar veel beeldstoring.
De andere Scart erop en gaaf beeld.
Toen de HDD Line 3 met ronde scart naar AV2 en verder gaan proberen, maar steeds sneeuw.

Instellingen.
Bij aanvang was de HDD verbonden met TV d.m.v. HDMI-kabel. In instellingen was toen 1 optie niet beschikbaar (grijs) : component video uit. Ik heb op n gegeven moment de HDMI kabel uit de HDD gehaald en HDD./TV met scart verbonden, die eerst video/HDD verbond en die beeldstoring gaf. Toen werd de optie wel beschikbaar. component video heeft 2 opties die te maken hebben met de mogelijkheden van de tv, nl 1.normaal (interlace), en 2.progressive(p). Progressive betekent of de tv signalen van het formaat 525p/625p accepteert

Ik ben net naar boven geweest om over te schrijven wat alle mogelijkheden zijn en wat ik heb gekozen, maar de scart gaat niet meer in de tv.. De stekker wijkt. Morgen kan ik aan een andere komen,.

Ik zal hier een overzicht zetten van alle basisinstellingen, de opties en wat ik heb gekozen. Dan zet ik Line 1/decoder ook terug op video. Ik heb alle opties geprobeerd. Maar misschien dat je sneeuw krijgt als er een andere instelling verkeerd is.

Je hebt het over video/composiet als optie voor line 1, maar 'composiet' kom ik nergens tegen. niet in de instellingen of handleiding.

vraag:
Verder heeft d handleiding het over een scart kabel die voldoet aan het geselecteerde signaal. Hoe weet ik of ik geschikte scarts heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
.

[ Voor 170% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2020 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SMSfreakie schreef op maandag 27 april 2020 @ 11:52:
gezien je sneeuw opneemt denk ik dat je recorder op dit moment vanaf zn Antenne ingang opneemt en niet vanaf zn SCART input
Dit was de oorzaak. Het is nu opgelost. Op de afstandsbediening zit een knop (input) waarmee je kan kiezen voor een opnamebron: antenne, line 1 en Line 3.

Iedereen van harte bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Mooi dat 't gelukt is

404 Signature not found

Pagina: 1