Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Dak isolatie hellend dak (verschillende vragen)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• thesoundofblues
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 29-04 21:43
Dag iedereen , hier een redelijk lastige vraag.

Op termijn (4-5 jaar komt er zowieso een onderdak langs buiten op mijn woning)
Nu wil ik de zolder snel in gebruik nemen als bureau / Muziekkamer.

Ruimte dikke balken : 18 cm
Ruimte kleine balken : 7 cm

Ik heb reeds glaswol van 18cm met aan 1 zijde aluminiumfolie (Dampscherm , en de bijpassende tape) gekocht.
Dus ik dacht deze tussen de dikke balken te monteren. Dan blijft er echter tussen mijn pannen (en later onderdak) een ruimte over van 7cm , en ook komt de glaswol in contact met buitenlucht.

Wat doe ik best?

- naakte glaswol van 7cm nog tussen de latten?
- XPS/PUR/PIR/XPE platen tussen latten? (is zowel water/wind dicht dus is zowel extra isolatie als voorlopig onderdak? )
- Open laten?

Ik zie even het bos door de bomen niet meer

Groeten en bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 20:23
Je kijkt dus rechtstreeks tegen de onderzijde van de dakpannen aan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 20:28

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ded > wvb

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 20:39
Euh; als je nu tegen de pannen kijkt (die dan zeker ook al half gaar zijn?) zou ik dat project om van buitenaf wat te doen naar voren halen. Zelfdragende dakplaten er op en nieuwe pannen en klaarrr (naja, wellicht de goot wat aanpassen :+ ).

[Voor 9% gewijzigd door kabeltjekabel op 02-05-2020 23:30]

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True