Nee kan niet zonderBannieTeVatgurl schreef op zondag 26 april 2020 @ 18:58:
Is er ook een manier zonder versterker?
Google op "mini amp class d aliexpress". Het kost je minder dan 20e voor de versterker. Je hebt wel nog een voeding nodig.
Daar kom je de volgende keer niet meer mee weg betreffende de eigen inzet. Een Google op "speakers aansluiten" geeft diverse sites met uitleg. Ook gaan die dieper in op actief en passief en de verschillen. Dit valt mijns inziens onder de basics.BannieTeVatgurl schreef op zondag 26 april 2020 @ 18:56:
Het hele internet afgezocht maar niks kunnen vinden.
Tevens laat je ook informatie achterwege. Welke speakers? Welke TV? Er zijn TV's die met passieve speakers overweg kunnen (kans dat je zo'n tv heb is nihil maar toch). Zoals gezegd heb je een versterker nodig. Alleen hoe die versterker op de TV aan te sluiten? Misschien moet er een DAC bij of moet je een versterker nemen met ingebouwde DAC omdat niet elke TV meer een analoge uitgang heeft. De template bij het openen van een topic is er niet voor niets.
Ik zal het topic voor nu open laten omdat er gereageerd is.
[ Voor 32% gewijzigd door FeaR op 26-04-2020 19:27 ]
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Als "ik" het niet kan vinden is het toch niet erg als ik een post plaats? Klinkt een beetje streng "daar kom je volgende keer niet meer mee weg". Dankjewel voor je reactie @Jag !
Zie mijn aanvulling, er mist wel meer in de TS. Mogelijk is het streng, maar je topic is nog wel open. Ik geef het je alleen mee voor een volgende topic. Ik volg het beleid van GoT (Het algemeen beleid #quickstart) en dat wordt van iedereen verwacht.BannieTeVatgurl schreef op zondag 26 april 2020 @ 19:27:
Als "ik" het niet kan vinden is het toch niet erg als ik een post plaats? Klinkt een beetje streng "daar kom je volgende keer niet meer mee weg". Dankjewel voor je reactie @Jag !
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Speakerdraad, striptang, kroonsteentjes en bedrading van een koptelefoon (met de plug eraan).
Ik ga er dan maar vanuit dat je tv een koptelefoonaansluiting heeft.
Als je een beetje handig bent dan kun je bovenstaande spullen wel met elkaar aansluiten.
Vergeet niet het volume van je tv kneiterhard te zetten, want zonder versterker hoor je niet heel erg veel.
Succes!
Ik ga er dan maar vanuit dat je tv een koptelefoonaansluiting heeft.
Als je een beetje handig bent dan kun je bovenstaande spullen wel met elkaar aansluiten.
Vergeet niet het volume van je tv kneiterhard te zetten, want zonder versterker hoor je niet heel erg veel.
Succes!
Koptelefoon aansluiting en zijn eigenlijk niet voor zulke lage impedanties bedoeld en geven sowieso wel erg weinig output, geen aanrader dus
NobSound ns-01G met usb/bleutooth/minijack aux ingang verbluffend goed voor je TV of pC met die speakers eraan
Wat heb je nu
-speakers (merk onbekend)
-tv (model onbekend)
-speakerdraad (Je hebt een paar nodig dus twee draden)
Maar we missen nog informatie dus de onderstaande is een schatting
Wat mist er nog
- tulpstekkers of een HDMI-kabel (afhankelijk van je model tv)
- stereoversterker met tulp-aansluitingen of HDMI (afhankelijk van de versterker).
Ik heb zelf een stereoversterker en een TV die beiden tulpstekker-aansluitingen heeft. (mijn tv komt uit 2010 en de versterker uit 2002).
Maar niet alle tv's hebben een tulpstekker-aansluiting als uitgang (bij meeste tv's is dat een ingang en niet een uitgang).
Dus je moet het dus het wss helaas aansluiten op de koptelefoonaansluiting van je tv of HDMI en dat geeft wat gedoe.
En wat we ook missen: een budget?
En welke versterker jij in gedachte hebt of een gevonden hebt.
-speakers (merk onbekend)
-tv (model onbekend)
-speakerdraad (Je hebt een paar nodig dus twee draden)
Maar we missen nog informatie dus de onderstaande is een schatting
Wat mist er nog
- tulpstekkers of een HDMI-kabel (afhankelijk van je model tv)
- stereoversterker met tulp-aansluitingen of HDMI (afhankelijk van de versterker).
Ik heb zelf een stereoversterker en een TV die beiden tulpstekker-aansluitingen heeft. (mijn tv komt uit 2010 en de versterker uit 2002).
Maar niet alle tv's hebben een tulpstekker-aansluiting als uitgang (bij meeste tv's is dat een ingang en niet een uitgang).
Dus je moet het dus het wss helaas aansluiten op de koptelefoonaansluiting van je tv of HDMI en dat geeft wat gedoe.
En wat we ook missen: een budget?
En welke versterker jij in gedachte hebt of een gevonden hebt.
[ Voor 11% gewijzigd door MedionAkoya op 27-04-2020 13:20 ]
Trein?
Pagina: 1