Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torac
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 28-09 19:15
Heeft iemand ervaring met draadloze opladers bouwen?
Ik ben van plan zoiets als de airpower te maken. Echter hoeft er maar 1 telefoon op te liggen.
Stel ik zou bijvoorbeeld 9 draadloze opladers van de action halen en die allemaal overlappen zodat ze 1 groot oppervlakte dekken. Zou dit dan werken? Ik lees op internet verschillende dingen. Over bijvoorbeeld het magnetische veld van de verschillende spoelen elkaar zou "cancellen" waardoor het totaal alsnog 0 is.

Mijn idee was de top plank van mijn kastje uit te schaven zodat hij nog op in een cirkel nog maar een paar mm dik was en de draadloze oplader er doorheen kon laden. Dit is gelukt maar je moet de telefoon erg precies er op neerleggen. Het liefst wil ik echt dat je niets ziet dus ook geen uitlijning van waar je de telefoon moet leggen. Hieronder een foto;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lWQMqA5T66sO7J9AH_tIXgOXNXc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9AIs75tL95rHqDDdArLUHU9f.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 45% gewijzigd door Torac op 26-04-2020 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:03
Wat probeer je precies te bereiken? Een grote draadloze oplader maken, waarbij het niet uitmaken waar je je telefoon op legt? Als je de verschillende coils gaat overlappen, dan ga je sowieso met (teveel) warmte-ontwikkeling te maken krijgen.

Het feit dat Apple hun AirPower een stille dood heeft laten sterven geeft toch wel een hint dat zoiets met een paar draadloze opladers van de Action niet zomaar te doen is :+ ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torac
Hahn schreef op zondag 26 april 2020 @ 17:00:
Wat probeer je precies te bereiken? Een grote draadloze oplader maken, waarbij het niet uitmaken waar je je telefoon op legt? Als je de verschillende coils gaat overlappen, dan ga je sowieso met (teveel) warmte-ontwikkeling te maken krijgen.

Het feit dat Apple hun AirPower een stille dood heeft laten sterven geeft toch wel een hint dat zoiets met een paar draadloze opladers van de Action niet zomaar te doen is :+ ;)
Wat probeer je precies te bereiken? Een grote draadloze oplader maken, waarbij het niet uitmaken waar je je telefoon op legt?

Jup, helemaal gelijk. En dat moet dan ook nog 5mm hout penetreren. 8)
Echter dacht ik dat als je maar 1 telefoon probeert op te laden dit misschien zou werken ipv een watch airpods en meerdere telefoons. Je hebt toch ook maar een spoel aan en niet allemaal tegelijk? Of denk ik nou heel dom. :9

Stel dat je gewoon een aantal opladers van de action pakt en die naast elkaar legt gebruiken ze toch ook niet allemaal 5w waardoor ze heel warm worden?

[ Voor 18% gewijzigd door Torac op 26-04-2020 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:03
Torac schreef op zondag 26 april 2020 @ 17:01:
[...]

Jup, helemaal gelijk. Echter dacht ik dat als je maar 1 telefoon probeert op te laden dit wel zou werken ipv een watch airpods en meerdere telefoons. Je hebt toch ook maar een spoel aan en niet allemaal tegelijk? Of denk ik nou heel dom. :9
Als je telefoon op meerdere spoelen tegelijk ligt, waardoor ze allemaal actief worden, en die met elkaar overlappen, dan ga je alsnog met meer warmte te maken krijgen.

Een manier vinden waardoor je makkelijker je telefoon op de juiste plek kan leggen lijkt mij een stuk realistischere aanpak.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torac
Hahn schreef op zondag 26 april 2020 @ 17:04:
[...]

Als je telefoon op meerdere spoelen tegelijk ligt, waardoor ze allemaal actief worden, en die met elkaar overlappen, dan ga je alsnog met meer warmte te maken krijgen.

Een manier vinden waardoor je makkelijker je telefoon op de juiste plek kan leggen lijkt mij een stuk realistischere aanpak.
Hmm maar je zou alsnog maar praten over ~30W

Klopt maar dat is dan weer niet leuk, juist leuk als je echt helemaal niks ziet.

Als ik ze zo zou doen;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2wnUP8Bh_-2GlQ5mJhrysi1xJWc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/2sFEqnXBLprwL35T9UntX7Mt.gif?f=user_large
Krijg je in het midden een plek waar 15w word verstookt dat word dan misschien wel warm.

Maar als je ze zo doet;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sTXa2GckGfFNAMrZ4X0lZRjXRHE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/KJ7mG0LpVdiYhZBkP8Hung5J.gif?f=user_large
Dan heb je toch meer area en is het makkelijker je telefoon neer te leggen. :*)

[ Voor 36% gewijzigd door Torac op 26-04-2020 17:19 ]