Buitenschroefdraad van een E27 fitting?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-06 20:03
Beste medetweakers

Ik probeer in CAD (Fusion 360) een simpel cylindertje te maken die over de buitenschroefdraad van een E27 lamp fitting past.

De diameter van die buitenschroefdraad is 40mm maar ik weet niet wat voor schroefdraad ik moet selecteren.

Ik had een test geprobeerd met 2mm schroefdraad (M40x2) maar dat werkt dus niet :(
Het valt me op dat er veel ruimte tussen de draden zit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xbxu4Urh-rrabEQHsHzaYLEryxQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/PgbXGCuwuy42ilq2u8pZNMPD.png?f=user_large

Maar wat ik in F360 voor elkaar krijg heeft die ruimte niet:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q_rEXBnsNQyCgdGPy6y_AlJ2wGo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/3Znv8WeIBRGB2Dqee2tCgPvr.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-06 15:12

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Staat dat niet gewoon hier?

Wikipedia: Edison-schroefdraad

E27 26-27 mm
(Medium) Edison Screw (ES)
IEC 60061-1 (7004-21)
DIN 49620

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:45
Question Mark schreef op zondag 26 april 2020 @ 16:46:
Staat dat niet gewoon hier?

Wikipedia: Edison-schroefdraad

E27 26-27 mm
(Medium) Edison Screw (ES)
IEC 60061-1 (7004-21)
DIN 49620
Volgens mij gaat het hem niet om de schroefdraad op de lichtbron, maar de schroefdraad op de fitting. Zoals hier:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wHUqVchCxAGXKCr1ZQ3owcjdva8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/ncCrevLbKPLTrUP2W6nkETuF.png?f=user_large

Anders zit hij 40mm ook een klein beetje ernaast. ;)

Ik vraag me af of deze draad überhaupt gestandaardiseerd is.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
Of het standaard is weet ik ook niet, er is wel genoeg te vinden als je op "lampenkap schroefring" zoekt, zoals bijvoorbeeld: https://www.lamplord.nl/s...-grote-fitting-zwart.html

Maar daar staan geen maten bij, en ik wil geen ring maar echt een flinke cylinder, van 25mm hoog :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:55
Je kunt de spoed toch opmeten? Dat is hoeveel je verder gaat in 1 omwenteling. Zal al gauw 2,5mm of meer zijn,. Dus je zou M40x2,5 of 3 eens kunnen proberen, maar mogelijk is dit inderdaad geen standaard Metrische schroefdraad.

Je bent niet de enige die dit al eens gezocht heeft: https://www.circuitsonline.net/forum/view/143089

Voor 30 euro weet je alles: https://www.nen.nl/NEN-Shop/Norm/NENENIEC-603992004-enfr.htm

[ Voor 32% gewijzigd door guido66 op 26-04-2020 17:25 ]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torac
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 13-06 14:36
Je zou even een 3d file van een e27 lamp kunnen downloaden en die in een kubus stoppen en dan er "aftrekken" zodat je de buitenkant overhoud. Dit doe ik wel eens werkt best goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
guido66 schreef op zondag 26 april 2020 @ 17:08:
Je kunt de spoed toch opmeten? Dat is hoeveel je verder gaat in 1 omwenteling. Zal al gauw 2,5mm of meer zijn,. Dus je zou M40x2,5 of 3 eens kunnen proberen, maar mogelijk is dit inderdaad geen standaard Metrische schroefdraad.

Je bent niet de enige die dit al eens gezocht heeft: https://www.circuitsonline.net/forum/view/143089

Voor 30 euro weet je alles: https://www.nen.nl/NEN-Shop/Norm/NENENIEC-603992004-enfr.htm

Hmm verschillende resultaten...
De schroefdraad die ik meet is 2mm, in dit artikel staat 2.5mm zou nog kunnen ivm meetfout.
€30 gaat me iets te ver voor dit project :+
Torac schreef op zondag 26 april 2020 @ 17:10:
Je zou even een 3d file van een e27 lamp kunnen downloaden en die in een kubus stoppen en dan er "aftrekken" zodat je de buitenkant overhoud. Dit doe ik wel eens werkt best goed.
Één model kunnen vinden waarvan de schroefdraad met veel ruimte ertussen zit. Die lijkt een spoed van 3mm te hebben wat waarschijnlijk groter is dan de werkelijkheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
Spoed meet je het beste over zo veel mogelijk gangen. Gemeten waarde delen door het aantal gangen.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
guido66 schreef op zondag 26 april 2020 @ 17:41:
Spoed meet je het beste over zo veel mogelijk gangen. Gemeten waarde delen door het aantal gangen.
30mm/13 gangen kom ik op ~2.3 dus dan zou het best wel eens 2.5 kunnen zijn.

Ik ga even een testprintje doen met een frankenstein van 2.5 voor de eerste 5mm en 3 voor de tweede 5mm :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puntlasser
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 13-06 18:37
ManIkWeet schreef op zondag 26 april 2020 @ 17:46:
[...]

30mm/13 gangen kom ik op ~2.3 dus dan zou het best wel eens 2.5 kunnen zijn.

Ik ga even een testprintje doen met een frankenstein van 2.5 voor de eerste 5mm en 3 voor de tweede 5mm :+
Vermoedelijk is het dan een niet-metrisch draad met een spoed van 2.3mm, tenzij je meetfout 2.6 mm is. Als zoiets niet te selecteren is in Fusion 360 zou je hem ook zelf kunnen tekenen. Met een Sweep Cut kun je de doorsnede van de draad langs een spiraalvormig pad 'uitsnijden' in je cilinder. Hoe die doorsnede van de draad eruit ziet zal even meten en gokken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:48

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Als het engels is, dan zal het 2.54mm kunnen zijn

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
Puntlasser schreef op zondag 26 april 2020 @ 18:07:
[...]

Vermoedelijk is het dan een niet-metrisch draad met een spoed van 2.3mm, tenzij je meetfout 2.6 mm is. Als zoiets niet te selecteren is in Fusion 360 zou je hem ook zelf kunnen tekenen. Met een Sweep Cut kun je de doorsnede van de draad langs een spiraalvormig pad 'uitsnijden' in je cilinder. Hoe die doorsnede van de draad eruit ziet zal even meten en gokken zijn.
Misschien kan ik niet tellen...
Als ik 30mm/12 zou doen kom ik op 2.5mm pitch uit
Zelf een draad ontwerpen zou inderdaad nog een optie kunnen zijn, ga ik proberen als mijn volgende testprint (2.5mm) niet past.
memphis schreef op zondag 26 april 2020 @ 18:11:
Als het engels is, dan zal het 2.54mm kunnen zijn
Lijkt me niet logisch, UK gebruikt andere soort fittingen voor lampen dus waarom zou Nederland dan Engelse maten gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-06 18:39

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Als de spoed inderdaad 2,3 mm is, zou het wel eens 1 1/4" BSPP draad kunnen zijn: https://www.gewinde-normen.de/en/whitworth-pipe-thread.html.

Professioneel kom ik dit draad eigenlijk alleen tegen voor pijpfittingen en soortgelijke toepasingen, maar ik maak dan ook geen lampen. :P Het is in ieder geval een vrij gebruikelijke standaard.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManIkWeet
Dirk schreef op zondag 26 april 2020 @ 18:44:
Als de spoed inderdaad 2,3 mm is, zou het wel eens 1 1/4" BSPP draad kunnen zijn: https://www.gewinde-normen.de/en/whitworth-pipe-thread.html.

Professioneel kom ik dit draad eigenlijk alleen tegen voor pijpfittingen en soortgelijke toepasingen, maar ik maak dan ook geen lampen. :P Het is in ieder geval een vrij gebruikelijke standaard.
Hmm ik zit eens te kijken en het zou heel goed kunnen!

Mijn 40x2.5 test was qua spoed redelijk exact, maar hij paste niet (te klein). Door de midden geknipt om te kijken of de spoed goed was.

Als ik de doorsnede daarvan vergelijk met jouw suggestie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V220CYXUp5iTuzUQv3RINEsqFec=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/S0OW4QWI4xouMJBULrm0wb0d.png?f=user_large
Ziet er veelbelovend uit dus die ga ik even test printen :)

Edit:
Eureka!
De eerste testprint die goed op de fitting draait! Volgende print volledige lengte maken...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wv4KV66g4tAkRuWM-QlNMhnBTJQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ApgcYSaZFCwMo1jmxxiuCR5E.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door ManIkWeet op 26-04-2020 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
@Dirk
Hmm, ik heb nu een wat langere variant geprint en hoewel hij best ver komt lijkt ie na ~12mm vast te lopen :s
Ik denk dat de spoed toch net wat anders is, maar dat het wel een of andere pijp-draad is.

Ik geef de moed nog niet op!
Maar vandaag geen printjes meer...
Edit:
Ja of mijn printer is waardeloos... kan natuurlijk ook...
Er zaten aardig wat draden aan de binnenkant... misschien op hogere temperatuur proberen morgen...

[ Voor 22% gewijzigd door ManIkWeet op 26-04-2020 21:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:01
Het is geen standaardschroefdraad. Je moet het gewoon zelf modelleren met een coil.
Ik heb voor de E14 versie tientallen proefprints gemaakt, maar zodra je dan een modelletje doet met meer dan twee slagen dan wil het er niet goed op.

Dit heb ik voor e14 gebruikt. In dit model.
Ik heb momenteel geen E27 fitting meer liggen om te meten, dus kan het niet proberen voor je.

Het kwam in ieder geval niet overeen met enige mal op mijn draadmeter.

[ Voor 19% gewijzigd door jeroen3 op 26-04-2020 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
Het is dus wel standaard schroefdraad volgens EN60399, wordt echter alleen voor dit doeleind gebruikt, waardoor het zowat onmogelijk is om de exacte maatvoering te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
jeroen3 schreef op zondag 26 april 2020 @ 21:25:
Het is geen standaardschroefdraad. Je moet het gewoon zelf modelleren met een coil.
Ik heb voor de E14 versie tientallen proefprints gemaakt, maar zodra je dan een modelletje doet met meer dan twee slagen dan wil het er niet goed op.

Dit heb ik voor e14 gebruikt. In dit model.
Ik heb momenteel geen E27 fitting meer liggen om te meten, dus kan het niet proberen voor je.

Het kwam in ieder geval niet overeen met enige mal op mijn draadmeter.
Dit ga ik morgen proberen!
Ik heb mijn 25mm cylinder met 1 1/4" BSPP draad eens doormidden geknipt en het lijkt er toch echt op dat de draad 2.5mm is. Verder leek die pijpdraad qua ronding wel goed te zitten, dus daar kan ik van af kijken :)
Op zich wel leuk om weer wat nieuws te leren in F360. Ik had al wel eens een filmpje gezien maar niet nodig gehad dus weer vergeten.
Jouw model ziet er wel gaaf uit trouwens!
guido66 schreef op zondag 26 april 2020 @ 22:20:
Het is dus wel standaard schroefdraad volgens EN60399, wordt echter alleen voor dit doeleind gebruikt, waardoor het zowat onmogelijk is om de exacte maatvoering te vinden.
Interessant! Geen zin om een berg geld neer te leggen voor de documentatie van zoiets :+ (Ik snap dat daar gegevens in zitten voor fabricage met conventionele gereedschappen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
guido66 schreef op zondag 26 april 2020 @ 22:20:
10 euro.
https://www.nen.nl/NEN-Sh...EC-603992004A12008-en.htm

http://www.lamps.ru/files...ce_Incandescent_Lamps.PDF
External thread 40x2.5 IEC 60399
Nu alleen de vorm van het gesneden draad nog.

Ik kan geen organisatie in africa of azie vinden die deze of een oudere versie zomaar online heeft staan. (dat is namelijk vaak wel zo)

Soms kun je in bibliotheken (in universiteiten) gratis toegang krijgen tot standaardbladen.
Kopieren mag niet, maar overschijven wel. Helaas is dat nu tijdelijk wat ingewikkeld.

[ Voor 11% gewijzigd door jeroen3 op 27-04-2020 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
Een medetweaker heeft me de maten via een pb doorgestuurd.

Nou probeer ik dat al uren in F360 voor elkaar te krijgen maar het programma is blijkbaar niet geschikt ervoor...
Een sketch over een sweep met een coil als (guide) path maar hij blijft maar errors geven :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-06 15:18
Je kan ook zelf schroefdraad maten ingeven in Fusion. Dat al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
Tadango schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 09:21:
Je kan ook zelf schroefdraad maten ingeven in Fusion. Dat al geprobeerd?
Hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
Zelf schroefdraad modelleren kan met de coil functie. Niet helemaal volgens het snijprofiel, maar dat kan mijn 3d printer toch niet exact volgen.

Ik zal vanmiddag nog eens een e27 fitting kopen en proberen een moertje te modelleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Er zit inderdaad een schroefdraad functie in. Heb overigens een fitting liggen en een spoedmeter (BSP, WW, 45° enzo), dus als het nodig is kan ik checken welke draad het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
_ferry_ schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 10:30:
Er zit inderdaad een schroefdraad functie in. Heb overigens een fitting liggen en een spoedmeter (BSP, WW, 45° enzo), dus als het nodig is kan ik checken welke draad het is.
Maar wie zegt dat jouw fitting hetzelfde draad heeft als die dan de TS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
jeroen3 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 09:59:
Zelf schroefdraad modelleren kan met de coil functie. Niet helemaal volgens het snijprofiel, maar dat kan mijn 3d printer toch niet exact volgen.

Ik zal vanmiddag nog eens een e27 fitting kopen en proberen een moertje te modelleren.
Die coil functie werkt dus niet goed als je een profiel maakt die zichzelf overlapt bij een draaiing. Het officiële profiel voor de fitting zorgt voor overlaps (als ik het perfect uitvoer... misschien niet doen dan :P)
Hmm via die .xml bestanden zou het misschien kunnen werken, als ik verschillende radii kan opgeven...
Edit: de documentatie voor die .xml bestanden is ruk
_ferry_ schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 10:30:
Blijkbaar is het een unieke draadsoort die alleen voor E27 fittingen gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
Ik ben vandaag weer wat verder gekomen in F360.
Het probleem is dat je met een sweep niet met dezelfde sweep kan overlappen (of bijna overlappen).
F360 spuugt dan allerlei foutmeldingen omhoog, een aantal verschillende afhankelijk van je poging.

Ik probeer het nu in stukken te doen en ik heb bijna alle rondingen erin gekregen... Er blijft er nog 1 over:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BuPopKuvTu9TCt6hEokfQvRUfwY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/9xFU8C6l7jxLZENfqtTSk1yM.png?f=user_large
Het grootste probleem met deze ronding is dat om een of andere reden F360 het leuk vind om een 'twist' of 'draai' te geven aan het profiel tijdens de sweep... Vermoedelijk omdat mijn path lijn de schets niet raakt (maar dat was bij de bovenste ronding geen probleem??)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7YU-Ng6FGanHgsAI-j1evCn94_A=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/JfIPodibVrydIFEiA9JMeIUl.png?f=user_large

Ik denk dat dat opgelost kan worden met een andere coil die de schets wel raakt, maar dat is weer een klus voor morgen.
Technisch gezien zou het waarschijnlijk wel werken met deze print, aangezien er nu teveel ruimte aan de buitenkant van de schroefdraad zit. Maar ik heb een lichte autistische/OCD drang om het perfect te krijgen :+

Tenzij iemand anders nog een puike suggestie heeft om die twist tijdens de sweep te vermijden?

[ Voor 7% gewijzigd door ManIkWeet op 28-04-2020 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-06 18:39

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Kun je de sweep ook maken met scherpe hoeken en de radii achteraf aanbrengen?

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
Heb je hier wat aan?
https://a360.co/2SeElWK
(wat duurt dat "preparing for vieweing" lang zeg, tot het eind van de maand werkt deze link ook)

[Video: E27 print screw]
*ik heb hem doormidden gesnede anders duurde het printen te lang.

[ Voor 28% gewijzigd door jeroen3 op 28-04-2020 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
jeroen3 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 21:49:
Heb je hier wat aan?
(wat duurt dat "preparing for vieweing" lang zeg, tot het eind van de maand werkt deze link ook)

[Gfycat: E27 print screw]
Die ga ik morgen eens proberen, als mijn eigen versie niet werkt!
(Die van jou is veel simpeler en waarschijnlijk een lossere aansluiting)

Zelf heb ik het voor elkaar gekregen om alle rondingen in F360 goed te krijgen!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jb42vyko2yzR6NqAH1kDX0P2qs8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/8tWCPBWcVgpGXjCD1vq9hXyG.png?f=user_large
De truc was om de ronding die in mijn vorige post fout ging samen met de grote ronding te doen, want die ging goed zonder die rare draaiing.
Je kan zien dat F360 een hele berg rekenfouten in het model zet, ik heb nog wel een ideetje om dat te verminderen...

Hij is in principe parametrisch maar als ik de hoogte aanpas werkt ie niet meer :P
Ik heb wel een ideetje maar dan kan ik niet alle bodies als 1 geheel maken... of misschien toch? :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
Je kunt altijd nog wat finetunen aan mijn model. Een paar .1mm kleiner maakt misschien minder radiale speling, terwijl een smallere radius van de coil het juist axiaal wat strakker zet.
Maar ik keek hoe mijn slicer dat moest doen en dacht, nah, op 0.20mm geeft dat niets. Zelfs niet als ik het draad exact modelleer.

De meegeleverde dingen zitten overigens veel losser!

[ Voor 8% gewijzigd door jeroen3 op 29-04-2020 21:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManIkWeet
Update:
Succes!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pvDp84NH10c2uOC-OkNmg6eVo6Q=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/t2RFF8P5Vw5AEw02j9RRJn5b.png?f=user_large
(Hij is niet voor deze lamp bedoeld, maar voor die van een ander die veel korter is)

Hij zit best wel strak maar hij kan volledig erop gedraaid worden. Dat ie strak is heeft waarschijnlijk te maken met de toleranties van mijn Anet A6 printer... en 0.2mm layer-height ipv 0.1 :+
Deze maakt gebruik van mijn F360 tekening met de maten die mij verteld zijn in een pb door @ProAce :)

De (parametrische!) tekening is hier te vinden:
https://a360.co/2yVLFQl
Wat niet gelukt is, is het automatisch combineren van de nieuwe/verdwenen bodies bij het aanpassen van de gewenste hoogte. Ik had het geprobeerd met een extrude actie die over de hele lengte door de bodies heen gaat maar F360 berekent dat niet opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:51
Torac schreef op zondag 26 april 2020 @ 17:10:
Snijd dan wel even de tanden af in de file.
Dus laterna nog een cilinder er overheen op een kleinere diameter bij het mannelijk deel.
En een cilinder er welke groter is dan de kleinste diameter, als je een mof/vrouwelijk draad hebt gemaakt.

Edit:/
Ik zie dat zoiets ongeveer al is gebeurd.

[ Voor 4% gewijzigd door alaintje op 01-05-2020 19:02 ]

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-06 19:26
jeroen3 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 21:49:
Heb je hier wat aan?

[Gfycat: E27 print screw]
Bedankt. Precies wat ik nodig had. Even een test print gedaan en past prima.
Nu lekker in Fusion360 lekker verder designen.

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xer_00
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 11-05 11:24
Je kunt ook de bestaande schroefdraadtabellen van fusion 360 kopieren en aanpassen en dan in de tabel de tolerantie wat ruimer zetten.

in de map: "C:\Users\<username>\AppData\Local\Autodesk\webdeploy" zoeken naar threaddata, daar het xml bestand van de thread die erop lijkt opslaan en openen in een programma wat xml bestanden kan aanpassen (ik gebruik notepad++)
Je moet minimaal de <Name> en <CustomName> aanpassen om het te zien in fusion.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7CtTr1Al.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManIkWeet
xer_00 schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 15:37:
Je kunt ook de bestaande schroefdraadtabellen van fusion 360 kopieren en aanpassen en dan in de tabel de tolerantie wat ruimer zetten.

in de map: "C:\Users\<username>\AppData\Local\Autodesk\webdeploy" zoeken naar threaddata, daar het xml bestand van de thread die erop lijkt opslaan en openen in een programma wat xml bestanden kan aanpassen (ik gebruik notepad++)
Je moet minimaal de <Name> en <CustomName> aanpassen om het te zien in fusion.

[Afbeelding]
Probleem dat ik daarmee heb is dat er praktisch geen documentatie te vinden is over de indeling van de XML, of wat de verschillende velden doen.
Nog een probleem is dan dat je het model niet kunt delen met anderen omdat anderen dan dezelfde XML moeten hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xer_00
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 11-05 11:24
Misschien maakt dit het iets duidelijker, je kunt het model in principe wel delen ze kunnen de schroefdraad alleen zelf niet aanpassen oid.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ktl8HEo.png
Pagina: 1