Toon posts:

Problemen met ethernet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
..

[ Voor 103% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2020 16:23 . Reden: . ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:06
Hmmm, als er geen stuurprogramma aanwezig lijkt te zijn, zou ik dat als eerste downloaden en installeren (zie https://www.asrock.com/mb...ng%204/index.asp#Download voor de Intel Lan driver ver:23.5.2).

Maar het lijkt mj wel erg raar als de PC eerst goed gewerkt heeft inclusief internet, en je na wat ongerelateerde wijzigingen dit soort problemen krijgt.

Je bent neem ik aan niet in de computer zelf bezig geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
vanaalten schreef op zondag 26 april 2020 @ 16:15:
Hmmm, als er geen stuurprogramma aanwezig lijkt te zijn, zou ik dat als eerste downloaden en installeren (zie https://www.asrock.com/mb...ng%204/index.asp#Download voor de Intel Lan driver ver:23.5.2).

Maar het lijkt mj wel erg raar als de PC eerst goed gewerkt heeft inclusief internet, en je na wat ongerelateerde wijzigingen dit soort problemen krijgt.

Nee, klopt. Ik heb zelf vrij weinig verstand van hardware en heb de computer in elkaar laten zetten door Alternate zelf. Ik heb alleen gedaan wat er staat in de main post, en hierna kreeg ik ineens problemen met het internet.

Ik heb de computer net drie dagen nu, en voorheen nergens last van gehad.

Ik ga even proberen de drivers de installeren en kijken wat er gebeurt.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2020 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
vanaalten schreef op zondag 26 april 2020 @ 16:15:

Ik heb geprobeerd de drivers te installeren, maar dan krijg ik de volgende foutmelding:
Cannot install drivers. No Intel(R) Adapters are present in this computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Misschien de kabel niet helemaal lekker en is die bewogen bij het koppelen van de andere kabels? Probeer de kabel eens te bewegen terwijl die in de ethernetpoort aangesloten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sypie schreef op zondag 26 april 2020 @ 16:38:
Misschien de kabel niet helemaal lekker en is die bewogen bij het koppelen van de andere kabels? Probeer de kabel eens te bewegen terwijl die in de ethernetpoort aangesloten is.
Moet ik daarvoor de kast van de computer open maken? Ik heb zelf de computer niet in elkaar gezet, dus als dit nodig is bel ik morgen anders wel naar Alternate of hun er naar voor me kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:06
Verwijderd schreef op zondag 26 april 2020 @ 16:29:
[...]

Ik heb geprobeerd de drivers te installeren, maar dan krijg ik de volgende foutmelding:
Cannot install drivers. No Intel(R) Adapters are present in this computer.
Dan begint het voor mij als een serieus hardwareprobleem te klinken. Of er nou wel of geen kabel ingeplugt is, de adapter zou vindbaar moeten zijn voor de installer. En zeker bij een kant-en-klaar gekochte computer zou ik dit soort problemen niet verwachten.

Enige manier om dit voor elkaar te krijgen zou zijn als je de displayport of hdmi-plug per ongeluk even in de ethernetpoort gestopt hebt, daarmee een kortsluiting veroorzaakt en de Intel ethernet-chip hebt opgeblazen. Als dat het geval is... eh, ja, dan is het wel erg zuur. In alle andere gevallen is het denk ik een garantiekwestie bij Alternate.
Verwijderd schreef op zondag 26 april 2020 @ 16:55:
[...]

Moet ik daarvoor de kast van de computer open maken? Ik heb zelf de computer niet in elkaar gezet, dus als dit nodig is bel ik morgen anders wel naar Alternate of hun er naar voor me kunnen kijken.
Koningswoningsdag morgen, dus reken er niet op dat ze de telefoon opnemen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
vanaalten schreef op zondag 26 april 2020 @ 17:20:
[...]

Dan begint het voor mij als een serieus hardwareprobleem te klinken. Of er nou wel of geen kabel ingeplugt is, de adapter zou vindbaar moeten zijn voor de installer. En zeker bij een kant-en-klaar gekochte computer zou ik dit soort problemen niet verwachten.

Enige manier om dit voor elkaar te krijgen zou zijn als je de displayport of hdmi-plug per ongeluk even in de ethernetpoort gestopt hebt, daarmee een kortsluiting veroorzaakt en de Intel ethernet-chip hebt opgeblazen. Als dat het geval is... eh, ja, dan is het wel erg zuur. In alle andere gevallen is het denk ik een garantiekwestie bij Alternate.

[...]

Koningswoningsdag morgen, dus reken er niet op dat ze de telefoon opnemen. :(
Ik weet bijna zeker dat ik niet de hdmi of displayport in de ethernetpoort gestoken heb. Ik ga wel contact opnemen met Alternate om te kijken wat er aan gedaan kan worden, bedankt voor de hulp in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 26 april 2020 @ 16:55:
Moet ik daarvoor de kast van de computer open maken?
Nee, ik bedoelde de netwerkkabel die je computer in gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kijk of de netwerkkabel goed aangedrukt is, dit heeft niets met DVI-HDMI-DP te maken. Zit de kabel aan het modem van je netwerkleverancier of zit er meer meuk tussen aan routers/switch.....

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hackus schreef op zondag 26 april 2020 @ 17:55:
Kijk of de netwerkkabel goed aangedrukt is, dit heeft niets met DVI-HDMI-DP te maken. Zit de kabel aan het modem van je netwerkleverancier of zit er meer meuk tussen aan routers/switch.....
De kabel zit aan het modem van mijn netwerkleverancier, maar ik denk dat het een probleem is met mijn moederbord aangezien ik ook de Intel LAN drivers niet kan installeren (Cannot install drivers. No Intel(R) Adapters are present in this computer.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:26

DukeBox

loves wheat smoothies

Hackus schreef op zondag 26 april 2020 @ 17:55:
Kijk of de netwerkkabel goed aangedrukt is..
Aangezien deze knippert zal dat het probleem niet zijn. De melding dat de netwerk kaart niet gevonden kan worden bij de driver install geeft aan dat er een zeer kleine kans is dat de oorzaak ik de bekabeling zit.

@Verwijderd Controleer eens je UEFI / Bios om te kijken of je onboard NIC niet toevallig is uitgegaan ?

[ Voor 12% gewijzigd door DukeBox op 26-04-2020 17:59 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DukeBox schreef op zondag 26 april 2020 @ 17:58:
[...]

Aangezien deze knippert zal dat het probleem niet zijn. De melding dat de netwerk kaart niet gevonden kan worden bij de driver install geeft aan dat er een zeer kleine kans is dat de oorzaak ik de bekabeling zit.

@Verwijderd Controleer eens je UEFI / Bios om te kijken of je onboard NIC niet toevallig is uitgegaan ?
Ik ben nu in mijn BIOS, waar zou ik dit kunnen vinden?
Pagina: 1