Barcode van scanner naar Excel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniPer
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-05 10:15
Op dit moment heb ik een barcodescanner (RADALL RD-S8 Wireless Barcode Scanner) welke ik gebruik voor het inventariseren van onze voorraad. Deze is aangesloten op een PC (wireless USB stick) zodat alle barcodes direct naar de PC worden gestuurd.

Om deze voorraad te verwerken draai ik een Excel sheet welke de informatie ontvangt en automatisch verwerkt wat er in of af wordt geboekt als de juiste tab open staat.

In de basis werkt bovenstaande prima echter wil ik het meer geautomatiseerd hebben. Met andere woorden:
  • Niet meer met de hand het Excel bestand te hoeven openen
  • Niet de juiste tab hoeven selecteren
Zijn er bestaande oplossingen (IFTTT-achtig) welke gebruikt kunnen worden om een binnenkomend signaal van een barcode scanner op te vangen en deze te verwerken? Of wordt dit dan echt complexe custom code? :?

Ik hoef niet aan het handje genomen te worden maar wordt graag in de juiste richting geduwd. Heb al wat Google-tijd er op zitten maar nog niet het juiste gevonden. 8)7

Eventueel dacht ik aan twee scanners i.c.m. twee RB Pie welke ieder een ander tabblad van het Excel bestand open hebben staan. Daarmee is de ene scanner voor het inboeken en de andere voor het afboeken. Is niet de meest efficiënte manier natuurlijk.

Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FvH
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-01 13:55

FvH

Aan het typen...

Wellicht wat VBA schrijven? Die op basis van de omstandigheden e.d. de tab selecteert etc?

What are clouds made of? Linux servers mostly!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
wordt dat apparaat als HID keyboard herkend?

kan je dan niet een custom barcde printen die het "wissel tabblad" functie heeft? (of 2 losse met wat je gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniPer
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-05 10:15
FvH schreef op maandag 27 april 2020 @ 14:12:
Wellicht wat VBA schrijven? Die op basis van de omstandigheden e.d. de tab selecteert etc?
Daar heb ik ook over nagedacht echter moet ik dan wel weten hoe ik de omstandigheden definieer in code. Met andere woorden..wanneer ga ik bijboeken en wanneer afboeken? Kan ik in VBA een device ID afvangen o.i.d.?
mschol schreef op maandag 27 april 2020 @ 14:16:
wordt dat apparaat als HID keyboard herkend?

kan je dan niet een custom barcode printen die het "wissel tabblad" functie heeft? (of 2 losse met wat je gaat doen?
Hmmm...daar heb ik inderdaad niet over nagedacht...een barcode scannen die er voor zorgt dat event 'x' getriggerd wordt en daarmee het tabblad wisselt. Interessant...daar moet ik wel iets mee kunnen.

Als ik helemaal los wil komen van de afhankelijkheid van het opstarten van de Excel sheet moet wellicht het openen daarvan ook met een barcode te doen zijn? Maar dit moet dan in Windows getriggerd worden...dat is dan de volgende uitdaging...

Ik ga in ieder geval even puzzelen om een event in Excel gebaseerd op een custom barcode. Wordt vervolgd...

Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.