Toon posts:

[car hifi] speakers zoemen bij lopende motor

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn voorspeakers zoemen wanneer mijn motor draait. Niet het geluid van de dynamo, maar anders. Klinkt meer als een rammelend dashboardkastje. Het is echt geluid wat mijn tweeters produceren (ook wanneer alle andere speakers uitstaan).

Hoe ken deh?
Zie hier mijn installatie:
Afbeeldingslocatie: http://httpd.chello.nl/~b.vanhout/photo/audio-ontwerp1.gif
Voor de duidelijkheid, de RC1's maken dus een "trillend" geluid. Er is overigens een kleine wijziging aangebracht aan de installatie. De pioneer radio + wisselaar zijn vervangen voor een Clarion radio + wisselaar + equalizer.

De equalizer wordt dus middels een tulpkabel aangestuurd door de headunit en de versterkers worden middels 3 tulpkabels aangestuurd door de equalizer.

Verwijderd

Misschien ligt je signaalkabel te dicht bij je accukabel, had ik ook en stoort behoorlijk op sommige speakers.

Verwijderd

het klinkt raar , maar het kan ook nog aan je bougies liggen, kijk maar eens of jou bougied onstoord zijn , zo niet moet je die maar eens proberen

suc6 ermee

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 06 augustus 2001 00:42 schreef mr_yipeyahee het volgende:
het klinkt raar , maar het kan ook nog aan je bougies liggen, kijk maar eens of jou bougied onstoord zijn , zo niet moet je die maar eens proberen

suc6 ermee
Waar kan ik dat aan zien?
Op maandag 06 augustus 2001 00:38 schreef Ralphk het volgende:
Misschien ligt je signaalkabel te dicht bij je accukabel, had ik ook en stoort behoorlijk op sommige speakers.
Pluskabel ligt idd naast mijn tulpkabels (4 stuks om precies te zijn), morgen gelijk ff langs de andere kant leggen.

• mollie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-01 22:22

mollie

als je die kabels omgelegd hebt en je hebt nog steeds hetzelfde probleem kan je een ground loop isolator kopen..

mollie

Verwijderd

Heb je een goeie massa aan je versterker ?
dit zou anders de oorzaak kunnen zijn.

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-08 11:12
koop een ontstoorfilter, of hang om de plus van de versterker een ferrietspoel

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 06 augustus 2001 14:20 schreef rasman het volgende:
Heb je een goeie massa aan je versterker ?
dit zou anders de oorzaak kunnen zijn.
Pluskabel kost fl. 25,- per meter...... zal wel goed zijn denk ik..... rechtstreeks vanaf de accu naar mijn zekeringblok (zo'n verguld ding met twee uitgangen), daar ligt het niet aan.

Ik heb vandaag nog geen tijd gehad, maar ik denk zelf dat het aan het feit dat de pluskabel over de tulpkabels ligt ligt. (volgens mij klopt die laatste zin alhoewel het er wel stom uitziet :) )

• wizzard
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-04 15:19
Op maandag 06 augustus 2001 15:49 schreef LiquidSmoke het volgende:
koop een ontstoorfilter, of hang om de plus van de versterker een ferrietspoel
dat moet het wel doen denk ik !!

MMO-Cataclysm We need people who can write !!!! want to be a news poster do ask :)

Pagina: 1