Vraag
Beste antwoord (via Patjeduhde op 26-04-2020 14:04)
De laatste post daar met de workaround via nirsoftcmd lijkt te werken
[ Voor 20% gewijzigd door Henk007 op 26-04-2020 14:02 ]
Alle reacties
zover ik heb gekeken kan je alleen de pictogram van de snelkoppeling veranderen maar niet dat blauw gele icoontje, maar ik zal wel weer blind zijn. of het moet verder verstopt in windows zijnJdM schreef op zondag 26 april 2020 @ 13:46:
Waarschijnlijk kun je gewoon iedere afbeelding als pictogram gebruiken lijkt me, even rechts klik en eigenschappen? Heb je al iets geprobeerd?
Waarom stoort het? Puur om esthetische redenen?
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
[ Voor 10% gewijzigd door JdM op 26-04-2020 13:56 ]
die plakt windows er zelf opJdM schreef op zondag 26 april 2020 @ 13:55:
Ja precies, dan pak je toch het icoon uit de map van het programma zonder het admin teken als pictogram wat je dan gebruikt voor de snelkoppeling?
ik wil t niet uitschakelen maar alleen verbergen dat je t niet ziet, en ja het is puur voor de looksRoom42 schreef op zondag 26 april 2020 @ 13:55:
Dat schildje plaatst Windows erop omdat het programma met Administrator-rechten uitgevoerd moet worden. Het is een beveiligingsdingetje dus dat zou ik niet uitschakelen of weg proberen te halen.
Waarom stoort het? Puur om esthetische redenen?
Dat is hetzelfde. Dat icoon is er niet voor niks.Patjeduhde schreef op zondag 26 april 2020 @ 13:57:
[...]
ik wil t niet uitschakelen maar alleen verbergen dat je t niet ziet, en ja het is puur voor de looks
Je kunt kijken of je het programma niet als administrator uit kan voeren. Anders je niet zo druk maken en ermee leren leven.
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
first world problems btwPatjeduhde schreef op zondag 26 april 2020 @ 13:57:
[...]
ik wil t niet uitschakelen maar alleen verbergen dat je t niet ziet, en ja het is puur voor de looks
I rest my case.
De laatste post daar met de workaround via nirsoftcmd lijkt te werken
[ Voor 20% gewijzigd door Henk007 op 26-04-2020 14:02 ]
1
| C:\Windows\System32\cmd.exe /c start "" C:\Fraps\fraps.exe |
Uiteraard met het path van Borderless Gaming i.p.v. Fraps in dit geval.
@Henk007 lijkt de goede oplossing te geven. Met de Google-zoektermen 'windows hide run as administrator icon on shortcut' was dat voor mij ook de eerste hit.
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW