VPN instellen netwerk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-10 09:29
Hallo, k heb nu toch maar een VPN abonnement genomen. (Surfshark € 44,-/2 jaar )

Vraagje over hoe nu goed te gebruiken ...zal zeggen wat ik heb en wat ik heb gedaan .
Help wordt gewaardeerd waar ik iets fout heb gedaan , vergeten ben , beter anders had kunnen doen. :)
ook als goed is hoor k t graag 8)
...

Windows 10 Laptops had ik eerst de Surfshark geïnstalleerd maar deze gaan bedraad en draadloos via een Asus RT-N66U waarin ik de DNS server heb ingesteld volgens mijn account bij Surfhark
Dus op de laptops heb ik de Surfshark weer uitgezt, dit scheelde nogal met snelheid .
Laat app van Surfshark er wel op voor als ik ergens wifi moet gebruiken ,dan aanzetten en dus wel via eigen VPN (?)

Hoort dus via App connected te zijn |:( wist ik niet ..nu wel ..dank..)

Diskstation heb ik via netwerk DNS server handmatig instellen >>ook DNS van Surfshark ingesteld.
Deze gevonden engevolgd >>https://support.surfshark...shark-on-Synology-6-2-NAS

Lijkt me zo afdoende en goed ..hoor t graag _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door scorpio op 26-04-2020 14:11 ]

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra

Beste antwoord (via scorpio op 26-04-2020 14:33)

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
In welke modus staat die Asus? Lijkt erop dat ie niet in router modus staat

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik kan er werkelijk geen chocola van maken. :X

Je hebt de DNS van Surfhark op jouw Asus RT-N66U gezet dus heb je de VPN-verbinding ('app') op je laptops weer uitgeschakeld? VPN is wat anders dan DNS, hè?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
daarom hier de vraag..dank voorje reactie.
Ik dacht als ik op de asus de VPN DNS intik zijn alle kabel aangesloten apparaten erop beveiligd?

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:26

DukeBox

loves wheat smoothies

Waarom zou je met een vpn beveiligd zijn en zonder niet ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Nee, met DNS heeft dit allemaal niks te maken.

Als het al kan, moet je de OpenVPN client instellen op de Asus RT-N66U, zoals je ook op de synology gedaan hebt. Op de Synology kun je hem dan weer uitschakelen. Mits de Asus RT-N66U natuurlijk de laatste end-point naar het internet is.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
Room42 schreef op zondag 26 april 2020 @ 13:30:
Nee, met DNS heeft dit allemaal niks te maken.

Als het al kan, moet je de OpenVPN client instellen op de Asus RT-N66U, zoals je ook op de synology gedaan hebt. Op de Synology kun je hem dan weer uitschakelen. Mits de Asus RT-N66U natuurlijk de laatste end-point naar het internet is.
Opstelling>> kabel>kabelmodem Ziggo>ingangen gebruikt voor
Diskstation(hierop VPN Surfshark ingesteld bij netwerkinterface)
naar Asus RT N66U ..hierop alleen DNS ingesteld, staat nergens in menu advanced settings - VPN (originele firmware) dus weet niet hoe daar VPN in te stellen ( Merlin rop gezet ,ook geen VPN , originele nieuwste erop..ook geen VPN)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9EXRPeGsAnDfXpNS7_0k2kAguOg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6o5jEEtNULZewDU3y7jG1Orr.jpg?f=user_large

[ Voor 11% gewijzigd door scorpio op 26-04-2020 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
@scorpio Sorry, maar je post is echt onleesbaar. Zit jij op je mobiel te pielen of zo? Of wat is hier gaande?

Gelukkig heb je nog Google of DuckDuckGo. Wat heb je daarmee gevonden over een VPN client op de RT-N66U?

Ik bedoel maar:
Stap 1: Met DDG zoeken naar 'RT-N66U vpn client'
Hit 1: [VPN] How to set up the ASUSWRT for VPN Client

[ Voor 35% gewijzigd door Room42 op 26-04-2020 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
Room42 schreef op zondag 26 april 2020 @ 13:44:
@scorpio Sorry, maar je post is echt onleesbaar. Zit jij op je mobiel te pielen of zo? Of wat is hier gaande?

Gelukkig heb je nog Google of DuckDuckGo. Wat heb je daarmee gevonden over een VPN client op de RT-N66U?
Ja..zat ff te ku$*&() en ...maar zie hierboven plaatje is wat ik zie op de Asus waar tocht echt dit Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yMrPy19W84651WcVCIb7rsyqH1Y=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/CNS5peb0iFkeZzUPna6cCzOo.jpg?f=user_large

Zou moeten staan ,dan redt ik me er wel mee nu dus niet

[ Voor 6% gewijzigd door scorpio op 26-04-2020 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Zie mijn edit. Die screenshot kan ik ook echt weer helemaal niks mee. Wat moet ik hier nou zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
Room42 schreef op zondag 26 april 2020 @ 13:48:
Zie mijn edit. Die screenshot kan ik ook echt weer helemaal niks mee. Wat moet ik hier nou zien?
Sjee man ..relax, je ziet eerste screenshot wat ik zie als menu in asus.
tweede screenshot is wat ik hoor te zien , daar zit dan optie VPN tussen en kan ik wat mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Yo, succes. Als dit jouw manier van communiceren is, zoek je maar iemand anders. :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
Room42 schreef op zondag 26 april 2020 @ 13:51:
[...]

Yo, succes. Als dit jouw manier van communiceren is, zoek je maar iemand anders. :w
Kan t niet duidelijker vertellen.en zal proberen beter te communiceren als je je hieraan ergert?.

..wil VPN instellen in Asus RT N66U en zie daar eerste screenshot.
Zit dus geen VPN tussen dus kan ik die niet kiezen en instellen. :|

Tweede screenshot laat , voor de duidelijkheid , zien wat ik hoor te zien om alle voorbeelden /handleidingen/voorbeelden youtube te kunnen volgen . :|

K heb dus geen optie VPN in menu Asus RT N66 U
Ondanks flashen meerdere firmware op de Asus >> Merlin of officiële..niets verandert eraan t menu :-(

[ Voor 8% gewijzigd door scorpio op 26-04-2020 14:21 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
.Maarten schreef op zondag 26 april 2020 @ 14:11:
Hey ..dank je ...nee in Acces Point...dat moet het zijn , daar heb je geen VPN nodig , die hoort verzorgd te worden door de router |:(

Dus k moet in de asus alleen de DNS opgeven (?) en in het Ziggo modem de VPN aangeven??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dracoz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01:01
scorpio schreef op zondag 26 april 2020 @ 14:13:
[...]

Hey ..dank je ...nee in Acces Point...dat moet het zijn , daar heb je geen VPN nodig , die hoort verzorgd te worden door de router |:(

Dus k moet in de asus alleen de DNS opgeven (?) en in het Ziggo modem de VPN aangeven??
Nee dat gaat niet werken. Je moet je Ziggo router in bridge zetten en je Asus als router laten werken. Vervolgens kun je op de Asus de VPN instellen.

Verder zou ik als ik jou was iets aan je communicatie doen want op deze manier gaat niemand je verder helpen.

Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
Dracoz schreef op zondag 26 april 2020 @ 14:14:
[...]

Nee dat gaat niet werken. Je moet je Ziggo router in bridge zetten en je Asus als router laten werken. Vervolgens kun je op de Asus de VPN instellen.

Verder zou ik als ik jou was iets aan je communicatie doen want op deze manier gaat niemand je verder helpen.
haal wat woorden weg , k zal wel te gereageerd hebben , excuus .
Druk bezig met allerlei dingen en als t dan misgaat :-(

Ben ook niet heel thuis in deze materie..als ik de ziggo in Bridge zet en de Asus in router snap ik denk k ..
Dan komt de optie VPN terug in de asus en kan k verder...maar ..k heb de synology met UTP ook rechtstreeks op de ziggo..kan die daarop blijven en houdt internet verbinding ? of moet die dan ook op de asus?

zie t al >> De LAN-aansluitingen 2 t/m 4 gaan uit.

Dank , 'k ga ermee bezig

Mag dicht

[ Voor 9% gewijzigd door scorpio op 26-04-2020 14:51 ]

Pagina: 1