Toon posts:

Hardware/software firewall

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij misschien "kort maar krachtig" het verschil uitleggen tussen een firewall in een router en een softwarematige firewall op je pc (zoals b.v. Blackice)?
Thanks!!!

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Het klinkt misschien wat lullig, maar het enige verschil is dat in het ene geval een stukje software luistert naar je netwerkverkeer en de bijbehorende rulez uitvoert, en de andere hardwarematig.

Verder zijn er eigenlijk heel weinig verschillen en werken ze voor zo ver ik weet allebij hetzelfde...

Verwijderd

Het verschil in hardware is denk wel duidelijk. Voordeel van een software firewall is dat je die gemakkelijk kan updaten of op een andere (nieuwere) kan overstappen.

Verwijderd

Op maandag 06 augustus 2001 01:32 schreef liekens het volgende:
Het verschil in hardware is denk wel duidelijk. Voordeel van een software firewall is dat je die gemakkelijk kan updaten of op een andere (nieuwere) kan overstappen.
Een firmware upgrade kan ook altijd bij een hardwarematige firewall: voegt vaak wel wat functionaliteit toe. Dus dat valt wel mee..

De meeste hardware firewalls zijn toch een kwestie van stekker en kabels erin: instellingen inkloppen en lopen maar..
In combinatie met het stroonverbruik zou ik toch de voorkeur hieraan geven.
Heb zelf een SMC Barricade 7004br. Werkt als een tiet.