Gebruik oude harde schijf voor nieuwe PC

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinust96
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 31-01-2022
Hallo,

Ik ben aan het kijken voor een nieuwe pc. Nu wil ik alles helemaal vervangen omdat mijn pc zo'n 10 jaar oud is. Alleen wil ik 1 harde schijf behouden vanwege documenten die erop staan. Nu ben ik bang dat deze harde schijf de nieuwe pc kan aantasten op performance en eventueel virussen. Is dit een reële angst of zal het wel meevallen, de harde schijf zal niet gebruikt worden om windows te runnen.

Groeten,
Martijn

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:28

DarkSide

theres no place like ::1

Als er nu virussen op staan. Dan neem je ze mee naar de nieuwe PC.

Als je het als opslag gebruikt. Dan is het verder prima.
W10 gewoon op een SSD. En daar zoveel mogelijk op werken. en zaken installeren.

Je oude HDD gewoon als opslag gebruiken voor grote data (Foto's, films etc) zal prima gaan.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:17
Je zegt dat je de schijf wil behouden vanwege documenten, maar ik hoop dat je wel ergens een backup hebt? Hier gaan overigens de schijven vaak gewoon mee naar nieuwe installatie. Zeker voor bulk data opslag maakt performance wat minder uit, maar in principe zal voor het draaien van windows het geen negatief effect hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:32
Wat is er mis met de oude harddisk aansluiten in je nieuwe PC, waarbij je met zekerheid opstart van de "nieuwe" harddisk/SSD en in de Verkenner rechts te klikken op de "oude" harddisk en deze te scannen met de goede virusscanner die waarschijnlijk hebt?
Dan blijft al je data die niet besmet is intact en alle besmettingen worden verwijderd door de virusscanner.
Wat je overhoudt is een harddisk die alle onbesmette data bevat.

Nog veiliger is im een USB-SATA of PATA behuizing te gebruiken en de "oude" harddisk als externe USB-harddisk toe te voegen aan de reeds opgestarte PC. Daarna weer verkenner/scannen enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:51

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Renault schreef op zondag 26 april 2020 @ 15:45:
[...]
Nog veiliger is im een USB-SATA of PATA behuizing te gebruiken en de "oude" harddisk als externe USB-harddisk toe te voegen aan de reeds opgestarte PC. Daarna weer verkenner/scannen enz.
Wou ik ook voorstellen, zo heb ik het altijd gedaan als ik een nieuwe computer in gebruik nam, losse behuizing voor de oude HDD.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinust96
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 31-01-2022
Oke, bedankt voor de informatie allen. Hier kan ik zeker wat mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Hou er wel rekening mee dat de kans op falen van een hdd na 10 jaar behoorlijk hoog is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

tinust96 schreef op maandag 27 april 2020 @ 10:48:
Oke, bedankt voor de informatie allen. Hier kan ik zeker wat mee!
BACKUP!!!!

Dat is het enige waar je naar moet kijken.
Pagina: 1