Continu hoog schijf en RAM gebruik; stroperige desktop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wachtspoor
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 07-06 17:12
Thuiswerken is leuk, maar dan moet je desktop het wel doen...

Ik heb een desktop, een MEDION Akoya P5225D, ruim zes jaar oud. Dit type heeft een Intel Core i5-3350P processor met vier cores, 4 GB DDR3-1600 RAM geheugen en een 1,8 TB HDD. De computer is de afgelopen jaren een stuk trager geworden, maar de laatste maanden heb ik last dat zelfs relatief licht gebruik (browser + Word) leidt tot ontzettend hoog RAM en schijfgebruik, beide tussen 80 en 100%. De computer voelt daardoor heel stroperig aan.

Wat ik geprobeerd heb. Ik had op basis van Taakbeheer en Broncontrole de indruk dat de problemen vooral kwamen door de automatische updates van Windows en de scans van Windows Defender. Deze heb ik ca. twee weken geleden resp. gepauzeerd en uitgeschakeld. Toen werd de computer een heel snel stuk sneller, maar inmiddels is deze weer ongeveer even traag. Ik heb gecheckt op virussen e.d. met Malwarebytes en Spybot, maar daar kwam niets opvallends uit. Als ik nu kijk in Taakbeheer en Broncontrole, zijn de processen die het meeste RAM en schijfgebruik vreten het Systeem, de browser, Word en wat wisselende Windows processen. Ik heb de handleidingen en FAQ's gelezen, maar trof ik niets aan dat het in mijn ogen zou kunnen zijn.

Hebben jullie nog ideeën wat er aan de hand zou kunnen zijn en wat ik zou kunnen proberen? Of is het gewoon tijd voor een nieuwe desktop?

Ik ben geen professionele IT'er, dus misschien ligt het probleem wel heel ergens anders dan ik denk. In ieder geval bedankt!

Beste antwoord (via wachtspoor op 26-04-2020 17:52)

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:59
@wachtspoor Welke windows build heb je erop, want het kan maar zo zijn dat die steeds de updates die jij uitstelt weer opnieuw probeert te installeren.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Dat klinkt alsof de PC gewoon niet meer berekend is op de applicaties die erop lopen. Vooral die 4GB RAM zijn tegenwoordig krap. Misschien investeren in een RAM upgrade om het leven van die machine nog wat te rekken? Zes jaar is vandaag de dag nog niet zo heel oud voor een desktop maar met 4GB en een traditionele HDD i.p.v. een SSD is er toen ook al op de onderdelen beknibbeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WildWilly
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-07 21:47
(jarig!)
downtime schreef op zondag 26 april 2020 @ 12:14:
Dat klinkt alsof de PC gewoon niet meer berekend is op de applicaties die erop lopen. Vooral die 4GB RAM zijn tegenwoordig krap. Misschien investeren in een RAM upgrade om het leven van die machine nog wat te rekken? Zes jaar is vandaag de dag nog niet zo heel oud voor een desktop maar met 4GB en een traditionele HDD i.p.v. een SSD is er toen ook al op de onderdelen beknibbeld.
Helemaal mee eens. Dit betekend wel dat je Windows opnieuw moet installeren. Niet moeilijk maar hou rekening mee dat je een usb stick van tenminste 8 GB moet bij bestellen als je de Windows 10 CD niet beschik. Ook moet het een SATA SSD zijn. ik vermoed dat je pc geen m2slot heeft.

Succes

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Mel33
@wachtspoor Welke windows build heb je erop, want het kan maar zo zijn dat die steeds de updates die jij uitstelt weer opnieuw probeert te installeren.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:04

DukeBox

loves wheat smoothies

Hoog ram gebruik is ook niet uitzonderlijk met maar 4GB, zeker i.c.m. een HDD om swap te voorkomen. Zoals andere al zeggen, een RAM upgrade zou ik doen maar nog belangrijker is een SSD als OS disk i.p.v. een HDD. Vaak wordt er ook kloon software meegeleverd om dit te doen.

[ Voor 12% gewijzigd door DukeBox op 26-04-2020 16:44 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:19

MsG

Forumzwerver

WildWilly schreef op zondag 26 april 2020 @ 12:25:
[...]

Helemaal mee eens. Dit betekend wel dat je Windows opnieuw moet installeren. Niet moeilijk maar hou rekening mee dat je een usb stick van tenminste 8 GB moet bij bestellen als je de Windows 10 CD niet beschik. Ook moet het een SATA SSD zijn. ik vermoed dat je pc geen m2slot heeft.

Succes
Je kan met amper inspanning, met een tool als Homewizard Partition tool de installatie vaak wel klonen. Dat werkt veelal net zo prima. Anno 2020 een systeem zonder SSD is inderdaad gewoon onnodig, om de kosten hoef je het niet meer te laten.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WildWilly
(jarig!)
MsG schreef op zondag 26 april 2020 @ 12:30:
[...]

Je kan met amper inspanning, met een tool als Homewizard Partition tool de installatie vaak wel klonen. Dat werkt veelal net zo prima. Anno 2020 een systeem zonder SSD is inderdaad gewoon onnodig, om de kosten hoef je het niet meer te laten.
Wachtspoor schreef ook "Ik ben geen professionele IT'er, dus misschien ligt het probleem wel heel ergens anders dan ik denk." Niet iedereen kan daarmee werken.

En af en toe windhoos schoon installeren doet ook wonderen.

[ Voor 5% gewijzigd door WildWilly op 26-04-2020 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Denk dat een herinstallatie voor vele niet-it'ers, moeilijker is dan de bestaande installatie klonen.Maar je hoeft ook niet meteen een 'professionele' IT'er te zijn voor dat soort handelingen. Wat geduld en interesse en je zit zo op een SSD.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WildWilly
(jarig!)
MsG schreef op zondag 26 april 2020 @ 12:36:
Denk dat een herinstallatie voor vele niet-it'ers, moeilijker is dan de bestaande installatie klonen.Maar je hoeft ook niet meteen een 'professionele' IT'er te zijn voor dat soort handelingen. Wat geduld en interesse en je zit zo op een SSD.
En hopen dat hij een back-up maakt van zijn bestanden. niet iedere kloon software doet dat netjes. zeker als de complete inhoud niet erin past, of juist te groot is waardoor overgebleven ruimte niet " gepatitioneerd" is.
Natuurlijk is het meer werk... je moet ook je andere programma's her installeren.

Aan de andere kant klonen is sneller je hoef immers je programma's niet te her installeren en documenten terug te kopiëren.

[ Voor 31% gewijzigd door WildWilly op 26-04-2020 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

WildWilly schreef op zondag 26 april 2020 @ 12:38:
[...]

En hopen dat hij een back-up maakt van zijn bestanden. niet iedere kloon software doet dat netjes. zeker als de complete inhoud niet erin past, of juist te groot is waardoor overgebleven ruimte niet " gepatitioneerd" is.
Natuurlijk is het meer werk... je moet ook je andere programma's her installeren.

Aan de andere kant klonen is sneller je hoef immers je programma's niet te her installeren en documenten terug te kopiëren.
Een kloon laat de bronschijf los van het lezen gewoon ongemoeid. Backup is altijd te adviseren, maar niet ineens specifiek extra bij het klonen. Verkleinen kan soms een dingetje zijn, Homewizard Partition tool kan voor zover ik weet wel verkleinen en dan kopiëren, dan is een backup wel raadzaam, want dat verkleinen gebeurt veelal nog op de bronschijf. Andere optie is Acronis True Image, maar die is niet gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

wachtspoor schreef op zondag 26 april 2020 @ 12:02:
Thuiswerken is leuk, maar dan moet je desktop het wel doen...

Ik heb een desktop, een MEDION Akoya P5225D, ruim zes jaar oud. Dit type heeft een Intel Core i5-3350P processor met vier cores, 4 GB DDR3-1600 RAM geheugen en een 1,8 TB HDD. De computer is de afgelopen jaren een stuk trager geworden, maar de laatste maanden heb ik last dat zelfs relatief licht gebruik (browser + Word) leidt tot ontzettend hoog RAM en schijfgebruik, beide tussen 80 en 100%. De computer voelt daardoor heel stroperig aan.

Wat ik geprobeerd heb. Ik had op basis van Taakbeheer en Broncontrole de indruk dat de problemen vooral kwamen door de automatische updates van Windows en de scans van Windows Defender. Deze heb ik ca. twee weken geleden resp. gepauzeerd en uitgeschakeld. Toen werd de computer een heel snel stuk sneller, maar inmiddels is deze weer ongeveer even traag. Ik heb gecheckt op virussen e.d. met Malwarebytes en Spybot, maar daar kwam niets opvallends uit. Als ik nu kijk in Taakbeheer en Broncontrole, zijn de processen die het meeste RAM en schijfgebruik vreten het Systeem, de browser, Word en wat wisselende Windows processen. Ik heb de handleidingen en FAQ's gelezen, maar trof ik niets aan dat het in mijn ogen zou kunnen zijn.

Hebben jullie nog ideeën wat er aan de hand zou kunnen zijn en wat ik zou kunnen proberen? Of is het gewoon tijd voor een nieuwe desktop?

Ik ben geen professionele IT'er, dus misschien ligt het probleem wel heel ergens anders dan ik denk. In ieder geval bedankt!
4GB RAM erbij en verse W10 installatie(ipv W8 nu)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WildWilly
(jarig!)
MsG schreef op zondag 26 april 2020 @ 12:47:
[...]

Een kloon laat de bronschijf los van het lezen gewoon ongemoeid. Backup is altijd te adviseren, maar niet ineens specifiek extra bij het klonen. Verkleinen kan soms een dingetje zijn, Homewizard Partition tool kan voor zover ik weet wel verkleinen en dan kopiëren, dan is een backup wel raadzaam, want dat verkleinen gebeurt veelal nog op de bronschijf. Andere optie is Acronis True Image, maar die is niet gratis.
Hier gaat het mij dus om zo veel wat je rekening moet houden. En laten we reel wezen na 6 jaar zal Windows ook niet meer vloeiend werken. Heb je meteen een schone Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wachtspoor
Dank voor alle reacties, ik ga zeker eens kijken naar wat extra RAM en een schone Windows installatie.
Mel33 schreef op zondag 26 april 2020 @ 12:28:
Versie 10.0.18363.720, dus loop inderdaad al behoorlijk achter...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 17:59
wachtspoor schreef op zondag 26 april 2020 @ 13:41:
Dank voor alle reacties, ik ga zeker eens kijken naar wat extra RAM en een schone Windows installatie.
En een ssd want dat gaat je de grootste snelheidbeleving geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Uszka schreef op zondag 26 april 2020 @ 13:44:
[...]

En een ssd want dat gaat je de grootste snelheidbeleving geven.
Idd, Liever investeren in een SSD dan in een 4 -> 8GB upgrade. Die 8GB zorgt dat je minder vaak hoeft te swappen, maar op de achtergrond is Windows nog heel erg druk met disk I/O bezig en dat verandert niet met een geheugen upgrade.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

wachtspoor schreef op zondag 26 april 2020 @ 13:41:

[...]

Versie 10.0.18363.720, dus loop inderdaad al behoorlijk achter...
Dan heb je al Windows 10. dat is een versie van maart dit jaar.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bierschuit
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
_JGC_ schreef op zondag 26 april 2020 @ 13:55:
[...]

Idd, Liever investeren in een SSD dan in een 4 -> 8GB upgrade. Die 8GB zorgt dat je minder vaak hoeft te swappen, maar op de achtergrond is Windows nog heel erg druk met disk I/O bezig en dat verandert niet met een geheugen upgrade.
Nee joh.
Als programma's ingeladen zijn heb je meer aan 8GB dan een SSD. Eerst RAM op orde dan SSD.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

bierschuit schreef op zondag 26 april 2020 @ 14:26:
[...]

Nee joh.
Als programma's ingeladen zijn heb je meer aan 8GB dan een SSD. Eerst RAM op orde dan SSD.
Exact. Tenzij er bronnen zijn die het met cijfers onderbouwen verwacht ik van meer RAM meer effect dan van een SSD. Maar liefst allebei natuurlijk. Vraag is meer of een PC van 6 jaar oud die investering nog waard is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:04

DukeBox

loves wheat smoothies

Over het algemeen heb je meer performance winst (user experience) met 4GB RAM en 4GB SWAP op SSD dan 8GB met een HDD.

[ Voor 5% gewijzigd door DukeBox op 26-04-2020 16:47 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
[...]

Nee joh.
Windows, internet en office hebben zat aan 4GB. Als je 50 tabs opent in chrome wordt het natuurlijk een ander verhaal.
Windows opstarten met een SSD: 1 minuut voor je kunt werken. Windows opstarten met een harddisk: 10 minuten later rammelt alles nog en gebeurt er niks als je ergens op klikt. Een SSD doet singlethreaded 100MB/s random I/O, een harddisk mag je blij zijn met 1MB/s. Kan je virusscanner, windows update en allerlei services gaan uitzetten om de I/O te beperken, maar optimaal is dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bierschuit
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ja volgens mij zat ik er ook naast. 8)7

Ik zou eigenlijk beide doen en voor een paar tientjes heb je dat al voor elkaar. 4GB blijft gewoon erg weinig en kan niet ontkennen dat een SSD geen grote sprong maakt in snelheid ongeacht de hoeveelheid geheugen die aanwezig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:08
Voor geheugen: kijk vooral naar tweedehands, beetje zonde om nieuwprijs te betalen.
Voor SSD maakt het minder uit, die kan je ook nog altijd meenemen naar nieuwe build.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wachtspoor
Dank voor de tips allen, maar dit bleek 'm te zijn:
Mel33 schreef op zondag 26 april 2020 @ 12:28:
Ik had de uitgestelde updates geïnstalleerd (wat wel een flinke tijd duurde, maar goed), nu is de computer weer een stuk minder stroperig en is de belasting afgenomen. Het is nog steeds niet geweldig, dus ik ga zeker kijken naar wat extra RAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16:41
Gebruik je toevallig c
Chrome met veel tabbladen? Kan namelijk ook echt een Ram vreter zijn...

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WildWilly
(jarig!)
SDD + schone installatie is de betere keuze. maar als je kan ook geheugen toevoegen 4 GB erbij (dus 2x2GB) is al meer dan genoeg voor kantoorwerk. Dit verschilt natuurlijk waarvoor jij je PC gebruikt.

Ik kan met gemak tussen 3-5 GB verbruiken met 5 "natuurlijke" tabbladen open in chrome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wachtspoor
Cyriel85 schreef op zondag 26 april 2020 @ 17:55:
Gebruik je toevallig c
Chrome met veel tabbladen? Kan namelijk ook echt een Ram vreter zijn...
Ja, ik heb vaak wel 5-10 tabbladen open staan. Dat werkt dus niet altijd even goed, vandaar ook mijn vraag hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Meeste snelheids winst haal je met een ssd
Ik draai zelf ook nog een oude dual core E8400 met 4GB ram beneden in de schuur. En met een ssd draait hij nog wel oke hoor, als je Word en 6 sites open hebt en je virusscanner, haalt hij het nog wel oke hoor.
This niet flitsend maar het duurt ook nou weer niet tergend lang om een site te openen.
De 4GB is nooit helemaal opgebruikt
(Nieuwste windows)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20-07 13:03

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Ik heb deze computer ook.
Ik heb nog steeds Windows 8.1 (Windows 10 ondersteunt niet alle CD-gebaseerde games doordat ze ondersteuning voor SafeDisc en Securom hebben laten vallen

. dus...struggles met SimCity 4)
Maar ik heb verder een SSD van Crucial MX500 256GB.
RAM van Crucial Ballastix Sport 1600MHz 1x 8GB en 1x 4 GB (12GB, want 16 GB ging niet)
Gaat als een trein. Ik moet alleen nog wel de voeding vervangen want de pc is alweer 7 jaar oud.

[ Voor 12% gewijzigd door MedionAkoya op 28-04-2020 18:25 ]

Trein?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Mel33 schreef op zondag 26 april 2020 @ 22:54:
Meeste snelheids winst haal je met een ssd
Ik draai zelf ook nog een oude dual core E8400 met 4GB ram beneden in de schuur. En met een ssd draait hij nog wel oke hoor, als je Word en 6 sites open hebt en je virusscanner, haalt hij het nog wel oke hoor.
This niet flitsend maar het duurt ook nou weer niet tergend lang om een site te openen.
De 4GB is nooit helemaal opgebruikt
(Nieuwste windows)
4GB DDR2 ?

@wachtspoor koop er een 4GB module bij, dezelfde die je nu hebt en verse W10.
Je hebt al W10 en de versie van maart dit jaar. lijkt mij dat je ooit een update hebt gedaan van 8 naar 10 met behoud van. dus geen frisse W10 only. https://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=691209
Je kunt een DVD branden of stickje maken via bovenstaande tool. meer uitleg ISO bestand opslaan, en kunt branden met oa
Afbeeldingslocatie: https://www.gratissoftwaresite.nl/downloads/userfiles/cdburnerxpscreen.jpg
download
moet je wel ff tijdens installatie ook ISO aanvinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Hackus schreef op maandag 27 april 2020 @ 14:27:
[...]

4GB DDR2 ?

@wachtspoor koop er een 4GB module bij, dezelfde die je nu hebt en verse W10.
Je hebt al W10 en de versie van maart dit jaar. lijkt mij dat je ooit een update hebt gedaan van 8 naar 10 met behoud van. dus geen frisse W10 only. https://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=691209
Je kunt een DVD branden of stickje maken via bovenstaande tool. meer uitleg ISO bestand opslaan, en kunt branden met oa
[Afbeelding]
download
moet je wel ff tijdens installatie ook ISO aanvinken.
ja 2 x2Gb 667Mhz ddr2 ram bankjes

Waarom adviseer je nog een brand programma? windows 10 kan dat zelf met de iso die je dan maakt met de creation tool, rechts klikken op het iso bestand en dan schijfkopie branden klikken.
(als je een iso dubbel klikt maakt windows er zelfs een virtuele disk drive voor aan, en lijkt het alsof je een dvd in je pc stopt, dit lukt ook zonder een fysieke dvd brander te hebben trouwens.

edit

Het is trouwens een intel core 2 Duo E6850 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Mel33 schreef op maandag 27 april 2020 @ 16:51:
[...]

ja 2 x2Gb 667Mhz ddr2 ram bankjes

Waarom adviseer je nog een brand programma? windows 10 kan dat zelf met de iso die je dan maakt met de creation tool, rechts klikken op het iso bestand en dan schijfkopie branden klikken.
(als je een iso dubbel klikt maakt windows er zelfs een virtuele disk drive voor aan, en lijkt het alsof je een dvd in je pc stopt, dit lukt ook zonder een fysieke dvd brander te hebben trouwens.

edit

Het is trouwens een intel core 2 Duo E6850 :P
Dan is een SSD wel een redding.
Zo zie je maar dat ik al tijden niet meer brand, en meer werk met Apple en Ubuntu ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:15

heuveltje

KoelkastFilosoof

MedionAkoya schreef op maandag 27 april 2020 @ 13:24:

Ik heb nog steeds Windows 8.1 (Windows 10 ondersteunt geen CD-gebaseerde games. dus...struggles met SimCity 4)
Huh come again , Hoezo ondersteunt windows 10 geen games op cd ?

(al moet ik eerlijk zeggen dat ik ook al tig jaar geen optische drive meer in mijn pc heb zitten)

[ Voor 16% gewijzigd door heuveltje op 28-04-2020 15:05 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20-07 13:03

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

heuveltje schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 15:03:
[...]

Huh come again , Hoezo ondersteunt windows 10 geen games op cd ?

(al moet ik eerlijk zeggen dat ik ook al tig jaar geen optische drive meer in mijn pc heb zitten)
ondersteuning van bepaalde kopieerbeveiliging is stopgezet. Veel games op CD werken niet op Windows 10.
nieuws: Games beveiligd met SafeDisc en SecuRom werken niet onder Windows 10

Natuurlijk kan je de key's in Origin of Steam invullen. maar niet van alle games bestaat een downloadbare versie.

Hier is een heel topic om de CD-versie van Simcity werkend te krijgen op Windows 8.
https://community.simtrop...g-simcity-4-on-windows-8/

[ Voor 19% gewijzigd door MedionAkoya op 28-04-2020 18:29 ]

Trein?

Pagina: 1