Beste Tweakers,
Na jaren van trouwe dienst is mijn desktop PC helaas overleden. Het is mij helaas niet duidelijk welk onderdeel de oorzaak is maar na zo'n 7 jaar heeft hij zijn taak goed vervuld. Resultaat is dat zo'n beetje alle onderdelen antiek/onbruikbaar zijn. Goed excuus voor een nieuwe build!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk Paradox-achtige games. Wil nu ook heel graag Tropico 6 spelen. Niet echt specifiek focus op FPS intensieve games. Mocht ik een Battlefield / CoD doen zal dit voornamelijk de singleplayer zijn.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Niet echt een harde limiet. +- 1000? Puur vanwege het gemak van de mei BBG topic
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Samsung SSD EVO 860 1TB, het enige wat nog enigszins recent aangeschaft is. Heb ook nog wat andere SSDs liggen dus zo'n component hoeft niet meer aangeschaft te worden.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Opzet is best basic. Gewoon gemiddeld systeem voor het hier en nu.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD > Intel. Support voor de underdog kan geen kwaad. Voor je het weet leven we in een Intel-only world
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Volledig modulaire voeding. Huidige desktop was echt 90% kast gevuld met kabels die niet gebruikt worden. Die fout wil ik niet weer maken.
Ga je overklokken?
Neen.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb zelf al het e.e.a. bij elkaar gezet op basis van de aankomende BBG. Zie onder.
Ik heb eigenlijk 3 vragen;
1-Ik kan het niet zo snel vinden maar wordt er bij monitor / gpu een displayport kabel meegeleverd? Of moet ik die ook nog even apart aanschaffen? Voor ik de boel in elkaar zet en 1 dag heel geïrriteerd op een kabel moet wachten. (Been there, done that
) (Mis ik nog een andere kabel waar ik nu even niet aan denk?)
2-Ik lees in Tweakers reviews dat dit moederbord kieskeurig is qua RAM. Wat ik daar dan weer niet lees is welke ik moet pakken. Werkt dit? Asrock website zie ik niks staan.. of ik snap het niet
https://www.asrock.com/mb...4/index.asp#Specification
pricewatch: ASRock B450M Pro4
3-Voor de rest de algemene check vraag; heb ik een domme fout in mijn lijstje staan?
Alvast heel erg bedankt voor je hulp
Na jaren van trouwe dienst is mijn desktop PC helaas overleden. Het is mij helaas niet duidelijk welk onderdeel de oorzaak is maar na zo'n 7 jaar heeft hij zijn taak goed vervuld. Resultaat is dat zo'n beetje alle onderdelen antiek/onbruikbaar zijn. Goed excuus voor een nieuwe build!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk Paradox-achtige games. Wil nu ook heel graag Tropico 6 spelen. Niet echt specifiek focus op FPS intensieve games. Mocht ik een Battlefield / CoD doen zal dit voornamelijk de singleplayer zijn.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Niet echt een harde limiet. +- 1000? Puur vanwege het gemak van de mei BBG topic
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Samsung SSD EVO 860 1TB, het enige wat nog enigszins recent aangeschaft is. Heb ook nog wat andere SSDs liggen dus zo'n component hoeft niet meer aangeschaft te worden.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Opzet is best basic. Gewoon gemiddeld systeem voor het hier en nu.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD > Intel. Support voor de underdog kan geen kwaad. Voor je het weet leven we in een Intel-only world
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Volledig modulaire voeding. Huidige desktop was echt 90% kast gevuld met kabels die niet gebruikt worden. Die fout wil ik niet weer maken.
Ga je overklokken?
Neen.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb zelf al het e.e.a. bij elkaar gezet op basis van de aankomende BBG. Zie onder.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 175,- | € 175,- |
| 1 | Moederborden | ASRock B450M Pro4 | € 78,90 | € 78,90 |
| 1 | Videokaarten | MSI Radeon RX 5600 XT MECH OC | € 319,- | € 319,- |
| 1 | Behuizingen | Cooler Master MasterBox Q300L | € 44,95 | € 44,95 |
| 1 | Netwerkadapters | Intel Wi-Fi 6 AX200 (no vPro) | € 15,68 | € 15,68 |
| 1 | Monitoren | Samsung U28E590DS Zilver, Zwart | € 249,26 | € 249,26 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 79,90 | € 79,90 |
| 1 | Voedingen | Cooler Master MWE Gold 550 Full Modular | € 70,16 | € 70,16 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 860 EVO 1TB | € 150,- | € 150,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.182,85 | ||
Ik heb eigenlijk 3 vragen;
1-Ik kan het niet zo snel vinden maar wordt er bij monitor / gpu een displayport kabel meegeleverd? Of moet ik die ook nog even apart aanschaffen? Voor ik de boel in elkaar zet en 1 dag heel geïrriteerd op een kabel moet wachten. (Been there, done that
2-Ik lees in Tweakers reviews dat dit moederbord kieskeurig is qua RAM. Wat ik daar dan weer niet lees is welke ik moet pakken. Werkt dit? Asrock website zie ik niks staan.. of ik snap het niet
https://www.asrock.com/mb...4/index.asp#Specification
pricewatch: ASRock B450M Pro4
3-Voor de rest de algemene check vraag; heb ik een domme fout in mijn lijstje staan?
Alvast heel erg bedankt voor je hulp
We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman