Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Oude build upgraden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• The_Zohan
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21-11 17:33
Wat wil je doen met je geupgrade systeem?
Na enige jaren exclusief op de PS4 te hebben gespeeld heb ik World of Tanks op de PC weer herontdekt. Mijn huidige systeem is vrij oud, dus zou deze graag wat upgraden

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zat zelf te denken aan een budget van 200-250€

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Dit is de huidige setup:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD FX FX-6300 Black Edition€ 0,-€ 0,-
1MoederbordenASRock 970 Extreme4€ 0,-€ 0,-
1VideokaartenMSI R7850-2GD5/OC€ 0,-€ 0,-
1BehuizingenCooler Master N300 (KKN1, closed)€ 49,-€ 49,-
2MonitorenLenovo L24q-10 Zilver€ 0,-€ 0,-
1PC speakersetsLogitech Z323€ 0,-€ 0,-
1KoptelefoonsSony WH-1000XM3 (Zwart)€ 254,95€ 254,95
1ProcessorkoelingScythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition€ 0,-€ 0,-
1MuizenLogitech Performance Mouse MX€ 0,-€ 0,-
1Geheugen internCrucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 0,-€ 0,-
1Optische drivesSamsung SH-224BB Zwart€ 0,-€ 0,-
1VoedingenSeasonic M12II 520W€ 84,70€ 84,70
1Solid state drivesSamsung 830 series SSD 256GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 388,65

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Huidige belasting tijdens World of Tanks bij 70fps op lage(re) instellingen is momenteel:
- 60-80% bij het RAM geheugen
- 2GB/2GB bij de GPU geheugen, dus dit lijkt me sowieso de eerste bottleneck
- 60-80% bij de CPU
Daarnaast zit de SSD vol

Met mijn budget zal ik sowieso afhankelijk zijn van gebruikte onderdelen.
Ik dacht eraan om er 8GB aan RAM bij te prikken (gebruikt). -> 25€ V&A aangeboden: Crucial Ballistix DDR3 8GB RAM KIT
Daarnaast een nog onbekende GPU toe te voegen (heb echt geen idee welke, budget zou ~100€ zijn, gebruikt).
SSD zou ik graag uitbreiden naar 1 van ~1TB, bijvoorbeeld: 100€ pricewatch: Crucial BX500 960GB

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeuren

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet echt. PC staat alleen aan tijdens het gamen en thuis werken. Hij is momenteel stil genoeg maar niet perse stil, dus denk niet dat dat veel gaat veranderen.

Ga je overklokken?
Verwacht van niet

Wat verwacht je van ons?[i]
Videokaart is voor mij het grote vraagteken. Daarnaast kan ik goed advies gebruiken over de CPU: met de geplande aanpassingen wordt dit dan niet extreem de bottleneck?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Beste antwoord (via The_Zohan op 26-04-2020 13:11)

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:54
Andere mogelijkheden dan hierboven genoemd;

Videokaart;
V&A aangeboden: Club 3D Radeon R9 380 4GB royalQueen

Een verdubbeling van het geheugen kan ook geen kwaad;
V&A aangeboden: Crucial Ballistix DDR3 8GB RAM KIT

En voor de processor zou je kunnen denken aan deze;
V&A aangeboden: AMD FX-8320 Black Edition
Maar meer dan €20 inclusief verzendkosten moet je daar niet voor betalen.

Ben je voor ongeveer €100 klaar en heb je betere prestaties.

Wil je significant betere prestaties voor een laag bedrag dan is een Haswell setje de correcte keuze omdat je dan je geheugen kunt hergebruiken. Maar dan zou ik adviseren om te wachten op Intels volgende generatie. Die i3's zullen quadcores met hyperthreading zijn waardoor tweedehands prijzen van voorgaande 4c/8t cpu's significant zullen kelderen.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Alle reacties

• Glamourt
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-10 12:40
Ook wanneer jij je pc upgrade blijft hij oud. Op het moederbord is het hoogst haalbare een FX 8xxx processor en DDR3 geheugen. Alle FX serie procesorren zijn minimaal 8 jaar oud, hetzelfde geld voor jouw DDR3 geheugen.

Tegenwoordig is het allemaal DDR4. Wanneer je dit ook wilt, zou je goedkoper uit zijn met een heel nieuw systeem. Alle componenten in je huidige pc zijn al hopeloos verouderd en onbruikbaar voor een degelijke upgrade. Wellicht dat je de:

- SSD
- Monitorren
- CD brander
- Behuizing
- Muis
- Koptelefoon kan gebruiken.

Al heb je een SSD van 256GB al nieuw voor 2 a 3 tientjes. Lijkt mij niet de moeite. Als ik jouw was zou ik proberen je pc te verkopen voor 250 euro. Daar kan je misschien iemand anders ook nog blij mee maken.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 10:46
Niets meer aan doen, zonde van je geld. De motor (cpu) in het systeem is domweg te zwak, liep al achter bij introductie in 2012. Upgraden naar een 8core is een optie, echter een slechte optie want de stroomvoorziening van het moederbord is te zwak voor zo'n cpu.
Leg je budget opzij voor een nieuw systeem.

Als je €250 voor dit systeem wil vangen dan moet je net die ene hele grote domoor zien te vinden die het er voor over heeft want ik zou er helemaal niets voor geven.

• The_Zohan
Thanks voor het advies.

Een nieuwe build is me het geld (nog) niet waard.
Zou evt een kleine upgrade (Radeon R7 370 DC2OC 4GD5 oid) het systeem nog wat verbeteren voor een erg kleine investering?

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

kijk gewoon voor RX570 4gb in V&A

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • Beste antwoord

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:54
Andere mogelijkheden dan hierboven genoemd;

Videokaart;
V&A aangeboden: Club 3D Radeon R9 380 4GB royalQueen

Een verdubbeling van het geheugen kan ook geen kwaad;
V&A aangeboden: Crucial Ballistix DDR3 8GB RAM KIT

En voor de processor zou je kunnen denken aan deze;
V&A aangeboden: AMD FX-8320 Black Edition
Maar meer dan €20 inclusief verzendkosten moet je daar niet voor betalen.

Ben je voor ongeveer €100 klaar en heb je betere prestaties.

Wil je significant betere prestaties voor een laag bedrag dan is een Haswell setje de correcte keuze omdat je dan je geheugen kunt hergebruiken. Maar dan zou ik adviseren om te wachten op Intels volgende generatie. Die i3's zullen quadcores met hyperthreading zijn waardoor tweedehands prijzen van voorgaande 4c/8t cpu's significant zullen kelderen.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• The_Zohan
Bedankt voor alle hulp. Ik ga idd de route volgen die NitroX voorstelt; de pc hoeft geen gamemonster te worden, alleen iets beter in wat casual gaming.
Pagina: 1