Wat wil je doen met je geupgrade systeem?
Na enige jaren exclusief op de PS4 te hebben gespeeld heb ik World of Tanks op de PC weer herontdekt. Mijn huidige systeem is vrij oud, dus zou deze graag wat upgraden
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zat zelf te denken aan een budget van 200-250€
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Dit is de huidige setup:
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Huidige belasting tijdens World of Tanks bij 70fps op lage(re) instellingen is momenteel:
- 60-80% bij het RAM geheugen
- 2GB/2GB bij de GPU geheugen, dus dit lijkt me sowieso de eerste bottleneck
- 60-80% bij de CPU
Daarnaast zit de SSD vol
Met mijn budget zal ik sowieso afhankelijk zijn van gebruikte onderdelen.
Ik dacht eraan om er 8GB aan RAM bij te prikken (gebruikt). -> 25€ V&A aangeboden: Crucial Ballistix DDR3 8GB RAM KIT
Daarnaast een nog onbekende GPU toe te voegen (heb echt geen idee welke, budget zou ~100€ zijn, gebruikt).
SSD zou ik graag uitbreiden naar 1 van ~1TB, bijvoorbeeld: 100€ pricewatch: Crucial BX500 960GB
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeuren
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet echt. PC staat alleen aan tijdens het gamen en thuis werken. Hij is momenteel stil genoeg maar niet perse stil, dus denk niet dat dat veel gaat veranderen.
Ga je overklokken?
Verwacht van niet
Wat verwacht je van ons?[i]
Videokaart is voor mij het grote vraagteken. Daarnaast kan ik goed advies gebruiken over de CPU: met de geplande aanpassingen wordt dit dan niet extreem de bottleneck?
Alvast bedankt voor het meedenken!
Na enige jaren exclusief op de PS4 te hebben gespeeld heb ik World of Tanks op de PC weer herontdekt. Mijn huidige systeem is vrij oud, dus zou deze graag wat upgraden
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zat zelf te denken aan een budget van 200-250€
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Dit is de huidige setup:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD FX FX-6300 Black Edition | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Moederborden | ASRock 970 Extreme4 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Videokaarten | MSI R7850-2GD5/OC | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Behuizingen | Cooler Master N300 (KKN1, closed) | € 49,- | € 49,- |
| 2 | Monitoren | Lenovo L24q-10 Zilver | € 0,- | € 0,- |
| 1 | PC speakersets | Logitech Z323 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Koptelefoons | Sony WH-1000XM3 (Zwart) | € 254,95 | € 254,95 |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Muizen | Logitech Performance Mouse MX | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Optische drives | Samsung SH-224BB Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Voedingen | Seasonic M12II 520W | € 84,70 | € 84,70 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 830 series SSD 256GB | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 388,65 | ||
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Huidige belasting tijdens World of Tanks bij 70fps op lage(re) instellingen is momenteel:
- 60-80% bij het RAM geheugen
- 2GB/2GB bij de GPU geheugen, dus dit lijkt me sowieso de eerste bottleneck
- 60-80% bij de CPU
Daarnaast zit de SSD vol
Met mijn budget zal ik sowieso afhankelijk zijn van gebruikte onderdelen.
Ik dacht eraan om er 8GB aan RAM bij te prikken (gebruikt). -> 25€ V&A aangeboden: Crucial Ballistix DDR3 8GB RAM KIT
Daarnaast een nog onbekende GPU toe te voegen (heb echt geen idee welke, budget zou ~100€ zijn, gebruikt).
SSD zou ik graag uitbreiden naar 1 van ~1TB, bijvoorbeeld: 100€ pricewatch: Crucial BX500 960GB
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeuren
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet echt. PC staat alleen aan tijdens het gamen en thuis werken. Hij is momenteel stil genoeg maar niet perse stil, dus denk niet dat dat veel gaat veranderen.
Ga je overklokken?
Verwacht van niet
Wat verwacht je van ons?[i]
Videokaart is voor mij het grote vraagteken. Daarnaast kan ik goed advies gebruiken over de CPU: met de geplande aanpassingen wordt dit dan niet extreem de bottleneck?
Alvast bedankt voor het meedenken!