Windows 10 laptop streaming audio naar versterker?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-07 23:57
Als ik met mijn Apple telefoon, tablet of laptop geluid afspeel kan ik in mijn netwerk mijn versterker / apparaten zien die streaming audio of kunnen spelen.

Is er een optie om onder Windows ook de audio streaming te krijgen naar al deze apparaten of kan dit alleen bekabeld?
Ik wil namelijk van mijn laptop het geluid afspelen op mijn Harman Kardon versterker die 4 meter verder staat.
Ik zie als ik mijn iPhone connect met de versterker dat naast AirPlay ik ook DNLA kan verbinden (?)

Is dit iets wat in Windows niet/nooit kan of is er een “usb ding” te koop wat deze mogelijkheid wel geeft. En dat je als audio output ook andere apparaten in je netwerk kunt selecteren om af te spelen? (Hierboven heb ik het over de versterker, maar als ik een andere etage in huis zit heb ik een klein radiootje die ook via Bluetooth kan worden aangestuurd.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-07 21:24

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Het zit er al standaard in :)
Je kunt windows media player DLNA server laten spelen. Google vertelt je hoe.
Uiteraard kun je ook een losse DLNA server installeren op je laptop. Denk aan Servio en consorten. Ook daar is google je vriend :)

Alternatief: BT dongle kopen en via BT van laptop naar receiver. Of Spotify connect gebruiken als je receiver dat ondersteunt.

Hamvraag is denk ik welke audio je precies naar je receiver wilt hebben.

[ Voor 30% gewijzigd door The Eagle op 26-04-2020 11:20 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostman
Interessant! :)
Toevallig bij Youtube krijg ik inderdaad de optie om de video naar mijn televisie te streamen, maar andere opties zoals (het geluid) naar mijn versterker zie ik hier niet.

ook nog even VLC gestart, maar deze is of niet heel intuitief hiermee, of heeft geen optie hier toe?

Maar is het ook vanuit Windows zelf mogelijk, dat je naast de keuze van interne speakers ook de apparaten kan selecteren? (Dan maakt het niet uit of je Youtube, VLC of een spelletje speelt, al het geluid gaat naar de versterker toe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-07 21:24

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dat laatste niet. Naja, je kunt een BT dongle halen en daar je geluid heen sturen. Lijkt mij wat overkill boor vier meter maar soit.
Welke HK versterker heb je eigenlijk?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostman
Ik heb een wat oudere Harman Kardon AVR 270 (Ik kan er relatief weinig apps via mobiel / tablet voor vinden)
Als ik deze aan heb staan, dan kan ik deze als output voor mobiele apparaten gebruiken, nu heb ik een klein krakend USB boxje staan, waarbij het niet gebruik van de versterker eigenlijk zonde is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 14:31
dit werkt bij mij http://www.tuneblade.com/

eeuwigdurende licentie kost een tientje
, je kan even de gratis versie downloaden om te testen of alles werkt, maar dit programma cast (van router naar streamer) al je geluid wat je op je pc activeert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joostman
aljooge schreef op zondag 26 april 2020 @ 16:17:
dit werkt bij mij http://www.tuneblade.com/

eeuwigdurende licentie kost een tientje
, je kan even de gratis versie downloaden om te testen of alles werkt, maar dit programma cast (van router naar streamer) al je geluid wat je op je pc activeert
Super! Wat een goede oplossing! Dank je wel!
Pagina: 1