Jacuzzi onderhoud

Pagina: 1
Acties:
  • 8.281 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwinvdteems
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-05 21:08
Wij hebben sinds kort een jacuzzi en er is een wereld voor me open gegaan met betrekking tot het onderhoud van het water en wat nog meer.

Omdat ik goede verhalen las over Aquafinesse, heb ik maar zo’n pakket aangeschaft. € 119 voor ongeveer drie maanden, dus best aan de prijs.

Als ik de gebruikershandleiding zo lees, dien je iedere week een beetje van dat spul aan je water toe te voegen. Ook een tabletje chloor per 7-9 dagen. Nu vraag ik mij af of deze intervallen echt zo strikt gehanteerd moeten worden (of willen ze gewoon meer geld verdienen), of loopt het wel los als je iets minder vaak de middelen toedient.

En hoe zijn jullie ervaringen met andere producten?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Net als bij een zwembad hangt de kwaliteit van het water toch af van de chloor- en pH waarden?
Ik zou het product wat je nu gebruikt niet blind in die jacuzzi gooien zonder te weten wat de huidige waarden van het water zijn, wellicht hoeft het maar 1x per twee weken of per maand.

Testkitje kopen en je weet zo de frequentie van gebruik van je product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:32
Met hierboven. Eerst meten en daar je behandelplan op afstemmen.

Ik vind 40 euro per maand ook erg fors voor onderhoudsmiddelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavi86
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08:54
@edwinvdteems ik lees even mee. Ik heb sinds vandaag een opblaasbare jacuzzi maar nog geen idee hoe het zit met onderhoud van het water.

www.mariovisser.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:32
Niet te moeilijk doen.
Meten met stripjes. 1x in de week een chloor tabletjes in een drijvertje.

Als je meer info wilt: https://www.toppy.nl/advies/17/jacuzzi-onderhoud.html

[ Voor 29% gewijzigd door Frontysco op 03-05-2020 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:49
(jarig!)
Hoeveelheid onderhoud is ook afhankelijk van gebruiks frequentie en hoe hygiënisch je bent.
Bij ons komt er niemand in zonder goed gedouched te hebben en naakt.
Scheelt enorm.
Verder behandelplan afstemmen adhv metingen met teststripjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwinvdteems
Ehhm.. Via Toppy.nl had ik idd ondertussen al het één en ander aangeschaft. Nieuwste probleem; schuim! Vermoedelijk als gevolg van gewassen badkleding. Je gaat toch niet vragen of iedereen naakt de jacuzzi in gaat :s.

Gisteren een meting gedaan en volgens mij veel te weinig chloor in het water. Maar een extra tabletje in gedaan. Vreemd, want ik dacht dat het pakket van AquaFinesse volgen voldoende zou moeten zijn, of had ik toch een ‘chloorschock’ moeten uitvoeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-05 21:20
edwinvdteems schreef op maandag 4 mei 2020 @ 08:56:
Je gaat toch niet vragen of iedereen naakt de jacuzzi in gaat :s.
Dat ligt toch aan je huishouden en locatie van de jacuzzi? Als je alleen met je vriendin/vrouw woont is dat toch gek idee? Mits de jacuzzi verscholen ergens staat buiten? Wellicht in een schuur/veranda/weet ik veel wat?

Het is wel nogal wiedes dat je het niet doet als je in een midden in een woonwijk zit en dat ding staat pontificaal in je tuin :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavi86
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08:54
@edwinvdteems heb jij een opblaasbare jacuzzi? of een echte? :)

ik heb zelf wel wat handige info gevonden hier:

https://www.zwembaden4fun...en-over-de-intex-jacuzzi/

www.mariovisser.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edwinvdteems
Een echte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:58

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

edwinvdteems schreef op maandag 4 mei 2020 @ 08:56:
Ehhm.. Via Toppy.nl had ik idd ondertussen al het één en ander aangeschaft. Nieuwste probleem; schuim! Vermoedelijk als gevolg van gewassen badkleding. Je gaat toch niet vragen of iedereen naakt de jacuzzi in gaat :s.

Gisteren een meting gedaan en volgens mij veel te weinig chloor in het water. Maar een extra tabletje in gedaan. Vreemd, want ik dacht dat het pakket van AquaFinesse volgen voldoende zou moeten zijn, of had ik toch een ‘chloorschock’ moeten uitvoeren?
Mijn ouders hebben er ook 1 en ja die eisen dat je er naakt in gaat ivm wasmiddel in zwemkleding.
Snap hun beredenering zeker :) scheelt namelijk enorm in het verversen en bijhouden van het water.

[ Voor 4% gewijzigd door mydogisgone op 04-05-2020 16:03 ]

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwinvdteems
Alternatief is een zwembroek puur voor de jacuzzi. Heb er laatst eentje nieuw besteld, die ik even flink zal uitwassen voordat ik hem aan doe.. Vervolgens alleen maar uitwassen met water en nooit de wasmachine in denk ik maar..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaDude
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-05 16:28
mydogisgone schreef op maandag 4 mei 2020 @ 16:02:
[...]

Mijn ouders hebben er ook 1 en ja die eisen dat je er naakt in gaat ivm wasmiddel in zwemkleding.
Snap hun beredenering zeker :) scheelt namelijk enorm in het verversen en bijhouden van het water.
Ik heb er ook een, ik eis van iedereen dat er altijd gedouched wordt vantevoren en kleding vooraf even in water uitspoelen. Scheelt idd enorm in wateronderhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwinvdteems
Mijn water is troebel geworden :s

PH is normaal, chloortabletje bleek op. Nieuwe ingedaan, maar na twee dagen blijft wat nog steeds troebel.

Wat zou het kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horla
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:16
Aangezien er hier al een aantal keer toppy is gelinkt. Gebruik vlokmiddel om het te laten samen troepen zodat je het er uit kan filteren. Doordat het chloor op was, zijn er waarschijnlijk algen in gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:08
Horla schreef op maandag 11 mei 2020 @ 12:08:
Aangezien er hier al een aantal keer toppy is gelinkt. Gebruik vlokmiddel om het te laten samen troepen zodat je het er uit kan filteren. Doordat het chloor op was, zijn er waarschijnlijk algen in gekomen.
Ik heb een intex purespa, maar op de vlokmiddel verpakking staat: alleen gebruiken bij zandfilter. Geldt dat voor alle vlokmiddelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horla
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:16
Ik kan mij niet herinneren dat het er bij ons op staat. Ik zal er proberen aan denken morgen eens te gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Lees ook wat over filterreinigers. Ik zie bijvoorbeeld een pot met 20 tabletten, waarbij je 2 tabletten per reiniging moet gebruiken, kosten 2,5 per reiniging terwijl een nieuw filter 3 euro kost. Wat zijn jullie overwegingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-05 15:46
Is zo’n opblaasbare jacuzzi wat? Ze zijn ook overal uitverkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12:59

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Als je goedkoop wilt zijn kan je ook dit gebruiken https://www.schippers.nl/...t-12-5-24-kg-2501575.html gebruik het voor het zwembad. Je moet het alleen niet kopen bij een zwembad winkel. Dan ben je een stukje duurder uit.

En pas op met je kleren.

[ Voor 5% gewijzigd door TheDudez op 29-06-2020 06:25 ]

Usenet handleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Animal schreef op maandag 29 juni 2020 @ 04:40:
Is zo’n opblaasbare jacuzzi wat? Ze zijn ook overal uitverkocht.
Bevalt hier erg goed, wij hebben een intex Purespa (6p) met zoutsysteem. Scheelt een hoop gedoe met chloor. Een vriend heeft een Aldi badje voor 4p. Dan kun je niet languit zitten en zit je dicht bij elkaar. Opwarmen gaat langzaam, maar heb er een houtverwarming bij aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipkun
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 04-08-2020
Reclame mag achterwege gelaten worden.

[ Voor 84% gewijzigd door Outerspace op 04-08-2020 00:52 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.