XLR connectie splitten?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.190 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5501

Topicstarter
Hoe kan ik een XLR connectie van mijn mengpaneel main-out naar mijn twee versterkers (beide XLR-ingang) toe splitten??
Zijn hier kabels voor? of verdeel kastjes?
Ik heb al gezocht naar dergelijke dingen, maar zonder resultaat. Het moet toch goed mogelijk zijn om meedere prof. versterkers op je mengpaneel aan te sluiten. Anders moet ik zelf kabels maken, en dat komt de kwaliteit niet ten goede.. :( Iemand een idee/tip hoe dit beter kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31514

Kijk maar eens op www.mvsvideo.nl, daar hebben ze wel distribute/verdeel kastjes van Kramer. Wel aan de prijzige kant though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaagharses
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-12-2022
Je kan toch gewoon een Y spitter maken ?? Je kan alleen niet oneindig doorgaan wegens impedanties die dan niet meer kloppen...

En een beetje kunnen solderen kan geen kwaad :)

Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je gaat toch geen signaal opdelen ... asjeblieft. Heb je eindelijk een goed gebalanceerd signaal, ga je het naar de bliksem helpen door het te splitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Laatst online: 14:09

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

jah gewoon kabeltje knippuh en plakku
xlr heeft 3 polen right?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

Op maandag 06 augustus 2001 00:24 schreef wildmedia het volgende:
Je gaat toch geen signaal opdelen ... asjeblieft. Heb je eindelijk een goed gebalanceerd signaal, ga je het naar de bliksem helpen door het te splitten.
ach man je kunt het verschil niet eens horen, je kunt btw met je versterker bij regelen maar das nie eens nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Zo'n vaart zal het met de kwaliteitsverlies wel niet lopen, mits je het signaal goed en een beetje professioneel (dus met goed materiaal) op split... toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, maar het ligt er aan hoe je het gebruikt. Als je het goed doet gebruik je ze alle drie zodat het gebalanceerd is. Als het onbalanceerd doet, zijn er maar twee in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmmm, ik dacht dat ik niet meer zo'n audiofiel was. Maar ok als ik naar jullie luister ben ik toch meer een purist. Ik zou het nooit doen. Of je het hoort? Ik wel.
Daar komt nog bij dat je straks met allerlei bijverschijnselen kan komen te zitten. aardlussen enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baklap
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Hmmm op zich zou het geen probleem zijn ware het niet dat het vrijwel onmogelijk is om 2 normale microfoonkabels in 1 XLR plug te wringen. De trekbeveiliging kan dan niet meer en ook de buitenmantel zal er moeite mee hebben. Kortom niet in een XLR. Wat wel zou kunnen is het geheel in een GOED kastje maken en dan met GOEDE kabel splitsen naar Chassis delen.

Mischien is het beste om gewoon es ff bij een audioboer of electroboer te kijken. Mischien dat Conrad iets heeft, ten tijde van het schrijven van dit bericht was Conrad bezig met updates op de site en dus onbereikbaar.

Suc6

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19319

Wat dacht je dat er gedaan werdt bij professioneel gebruik? Dacht je dat ze daar netjes signaalverdelers gebruikten? Gewoon doorlussen hoor. Alleen als je echt belachelijk veel parallel gaat hangen dan moet je signaalverdelers gebruiken.
Als je gewoon twee apparaten op je uitgang wilt aansluiten kan je gewoon een Y splitter maken hoor, geen probleem.:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op maandag 06 augustus 2001 11:32 schreef The_Bergman het volgende:

[..]

Wat dacht je dat er gedaan werdt bij professioneel gebruik? Dacht je dat ze daar netjes signaalverdelers gebruikten? Gewoon doorlussen hoor. Alleen als je echt belachelijk veel parallel gaat hangen dan moet je signaalverdelers gebruiken.
Als je gewoon twee apparaten op je uitgang wilt aansluiten kan je gewoon een Y splitter maken hoor, geen probleem.:+
Ik ben een professional en ja ik gebruik distributers voor dergelijke zaken. Voor die lullige paar honderd gulden ga ik niet mijn signaal naar de bliksem helpen. Zeker niet als het (bijna) allemaal gebalanceerd is, dan ben je de voordelen daarvan ook weer kwijt.
Doorlussen is een ander verhaal. Dan ligt het meer aan de apparatuur waar het signaal doorheen gaat en hoe die met het signaal omgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

dat gemierene*k hier ook altijd over die minuscule onhoorbare signaalverschillen, wordt er doodziek van, kijk maar eens in dat topic van die audiokabel weer van dat gemekker. Er is niks mis met gewoon doorlussen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok, ik geef toe dat je het ook zo kan benaderen. Maar ik geloof dat er eerlijke antwoorden verwacht werden en wat ik zei is er een.
Maar zoals ik zei, ik geef toe dat, als je niet al te kritisch bent, je inderdaad je signaal kan splitsen (doorlussen, is toch echt wat anders). Maar netjes is anders.
Het gebabbel op dat andere draadje is, naast natuurkundige redenen, interessant om zijn humor :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzard
  • Laatst online: 01-05 07:23
Op maandag 06 augustus 2001 00:00 schreef ViSioN_TFH het volgende:
Hoe kan ik een XLR connectie van mijn mengpaneel main-out naar mijn twee versterkers (beide XLR-ingang) toe splitten??
Zijn hier kabels voor? of verdeel kastjes?
Ik heb al gezocht naar dergelijke dingen, maar zonder resultaat. Het moet toch goed mogelijk zijn om meedere prof. versterkers op je mengpaneel aan te sluiten. Anders moet ik zelf kabels maken, en dat komt de kwaliteit niet ten goede.. :( Iemand een idee/tip hoe dit beter kan?
bij de prof shop voor geluid hebben ze ze wel ff zoeken naar pa verkoop /verhuur

MMO-Cataclysm We need people who can write !!!! want to be a news poster do ask :)

Pagina: 1