Octrooizaken rond techbedrijven

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
@koekiemonsterr @WoutF

Dit is best wel een lang artikel @ reviews: Octrooizaken rond techbedrijven leiden tot discussie

Zeker op mobiel niet door te komen. Had dit niet beter als een multipage-artikel gekund? Waarom is daar niet voor gekozen. Lijkt mij veel handiger.

[ Voor 9% gewijzigd door CyberMania op 26-04-2020 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stygeon
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-10 23:35
In het kopje "wat kost het handhaven van een octrooi" staat eigenlijk alleen wat het kost om het in stand te houden zodat het niet automatisch vervalt. Er staat niet wat handhaving kost, alleen wat 'onderhoud' kost. Handhaven is optreden tegen derden (denk aan wagentjes van de gemeente... de bus met "onderhoud" die doet wat anders, en daar zitten andere poppetje is, dan de bus met "handhaving"). Nou zijn dat soort kosten niet goed te voorspellen, omdat je niet weet hoe veel advocatentijd en gemachtigdentijd je nodig gaat hebben, maar de kans is aanzienlijk dat dat factoren meer gaat zijn dan de nu genoemde onderhoudskosten.

Misschien is het een goed idee om een enkel zinnetje aan het eind van deze paragraaf te zetten, om te melden dat daadwerkelijk optreden en handhaven nog vele malen duurder is. OF het kopje kan mogelijk veranderd worden in "wat kost het in stand houden van een octrooi". Aangezien het vooral over hele portfolios gaat, is zoiets als "wat zijn de vaste lasten van een octrooiportefeuille" misschien een goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:06

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Volgens mij is dit een kleine review die prima op een pagina past. Grote reviews zijn bijna allemaal over meerdere pagina's geschreven.

Ik vind het niet klikken naar een volgende pagina niet fijn op de mobiel en ik kan het zo dus prima lezen / scrolled.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-10 14:25

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

@CyberMania De meningen verschillen daarover, zie ik :) Ik snap je punt hoor, heb ook even overwogen om er er een multipage-opzet van te maken met verschillende subpagina's. Heb daar uiteindelijk niet voor gekozen, mede omdat ik dit soort 'uiteenzetartikelen' aan de hand van verschillende vragen eerder ook steeds op één pagina heb gehouden. Zie bijvoorbeeld een eerder stuk over de auteursrechtrichtlijn en de uploadfilters. Lijkt me wat logischer om van die bij elkaar horende vragen te 'bundelen' op dezelfde pagina. Al had het op zich ook wel als multipage gekund. Beetje een afweging. Mocht dit punt nou vaker opborrelen bij meer lezers, dan pas ik dit in het vervolg met alle plezier aan.

@Stygeon Ja bij handhaven denk je in deze context inderdaad misschien al snel aan 'optreden tegen' of 'beschermen tegen'. Snap ik. Maar goed, je kan handhaven hier ook in de zin van 'geldig houden' interpreteren. In de rest van het stuk staat genoeg over de kosten van het optreden tegen derden en de advocaatkosten enzo. Mij leek deze kop wel duidelijk genoeg voor het onderwerp van de vaste kosten, maar op zich vind ik jouw suggestie van het in stand houden wel een aardige. Je krijgt je zin :P

[ Voor 5% gewijzigd door Koekiemonsterr op 26-04-2020 12:47 ]