Hoe werkt de aansturing van hue ?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roodwinkel
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 29-09 10:57
Hallo,

Ik heb een algemene vraag:

Waarom moet mijn hue bridge op het internet zijn aangesloten ? Het werkt toch immers via wifi? Ik las net ergens dat de bridge het zelfs blijft doen als het internet even wegvalt. Dan zou ik denken dat het ook mogelijk moet zijn, dat het altijd werkt zonder internet.

Ik dacht eerst dat ik via wifi een signaal naar een server stuur van hue en dat die server het signaal dan weer terug stuurt naar mijn lamp maar dat lijkt me te omslachtig en traag.

Mijn vraag is eigenlijk: waarom ben je internet nodig om je zogenaamde slimme apparaten te bedienen als het allemaal functioneert binnen je eigen wifi netwerk?

Beste antwoord (via roodwinkel op 12-06-2020 15:35)

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-10 15:52
Het klopt wat je zegt. De verbinding met het internet is nodig voor updates en verbinding van buiten je netwerk. Als jij de Hue Bridge in een vlan zet zonder verbinding naar de buitenwereld zal het gewoon werken, zonder updates en zonder verbinding van buitenaf.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-10 15:52
Het klopt wat je zegt. De verbinding met het internet is nodig voor updates en verbinding van buiten je netwerk. Als jij de Hue Bridge in een vlan zet zonder verbinding naar de buitenwereld zal het gewoon werken, zonder updates en zonder verbinding van buitenaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Hue draait eigenlijk op zigbee.

YouTube: Smart Home Solver Called Me Out!! - 7 Reasons Philips Hue Suck!!
Zijn videos zijn best grappig ;)

[ Voor 9% gewijzigd door AUijtdehaag op 26-04-2020 09:04 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roodwinkel
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 29-09 10:57
CuBras schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 23:08:
Het klopt wat je zegt. De verbinding met het internet is nodig voor updates en verbinding van buiten je netwerk.
Geld dat voor alle "domme" ;-) apparaten? Die 2 dingen gebruik ik het minst.

En waarom werkt het zo? Want volgens mij moet ik vaak wachten op verbinding met internet voordat ik ze kan bedienen. En dat is vrij vaak en eigenlijk niet nodig als ik het goed begrijp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans2308
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 14-12-2023
Ik krijg 28-11 pas internet van KPN> Ik heb wel een wifi kastje erbij gekregen dus heb ik wifi in het appartement. Ik dacht ik sluit mijn HUE Bridge aan maar ik krijg hem niet aan de praat?