Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• igotaweener
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-03 15:16
De adhesive Achter mijn pixel 4 laat los voor de 2e keer op dezelfde plek (de hoek bij de camera).
Toen dit de eerste keer voorkwam ging ik kijken of dit onder garantie viel.
Volgens Belsimpel valt dit hoog waarschijnlijk niet onder garantie gezien dit als valschade wordt gezien.
Nou oke, dan zelf maar fixen. Nieuwe adhesive gehaald via eBay, blijkbaar is de adhesive gemaakt door Tesa.
Na ongeveer 1,5 maanden laat het weer los op dezelfde plek.
Ik heb deze smartphone ongeveer nu 6 maanden. Ik heb eigenlijk geen idee wanneer het losliet voor de eerste keer gezien ik niet erop lette (de glasplaat steek een beetje uit ongeveer een millimeter)

Nou vraag ik me af of andere pixel 4 gebruikers dit ook meemaken.
Is dit een fabrieksfout of is dit toevallig mijn smartphone alleen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belrpr
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:18
Kleine tip. In de eerste 6 maanden van garantie moet de verkoper gebruikersschade aantonen. Dit is voor mijn lijm die loskomt onmogelijk dus gewoon garantie claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-05 19:00
belrpr schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 23:48:
Kleine tip. In de eerste 6 maanden van garantie moet de verkoper gebruikersschade aantonen. Dit is voor mijn lijm die loskomt onmogelijk dus gewoon garantie claimen.
Ja, lijkt mij ook. Maar aangezien hij zelf met adhesive bezig is geweest, denk ik niet meer dat die vlieger opgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• igotaweener
Ik heb hem wel een paar keer laten vallen
Heeft wat krassen achtergelaten op de plek waar het loskomt, maar dit zou naar mijn mening geen effect moeten hebben op de lijm, die trouwens voor de 2e keer loskomt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:52
Meerdere keren laten vallen, en zelf geprobeerd te repareren. Ik acht de kans zeer klein dat je dit onder garantie gerepareerd kunt krijgen...

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• igotaweener
Hahn schreef op maandag 27 april 2020 @ 15:33:
Meerdere keren laten vallen, en zelf geprobeerd te repareren. Ik acht de kans zeer klein dat je dit onder garantie gerepareerd kunt krijgen...
Het gaat meer om de feit dat het gewoon los komt.. Ik had verwacht dat dit niet onder garantie viel toen het voor de eerste keer los liet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
igotaweener schreef op maandag 27 april 2020 @ 16:47:
[...]

Het gaat meer om de feit dat het gewoon los komt.. Ik had verwacht dat dit niet onder garantie viel toen het voor de eerste keer los liet.
Het kwam hoogstwaarschijnlijk niet 'gewoon' los, maar doordat je 'm had laten vallen. Valschade, en gevolgschade daardoor, valt niet onder garantie.

Verder heb ik ook nog nooit gehoord, van welk type telefoon dan ook, dat een achterkant zomaar loslaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• igotaweener
Hahn schreef op maandag 27 april 2020 @ 16:49:
[...]
Verder heb ik ook nog nooit gehoord, van welk type telefoon dan ook, dat een achterkant zomaar loslaat.
Precies dat. Rondom de camera lenzen zitten van die rubberen ringen eromheen (waarschijnlijk om het water/stof dicht te houden) die de glasplaat een beetje uitdrukken.
Lijkt mij dat op ten duur dit gewoon los gaat laten en in mijn geval is versneld door het meerdere keren te laten vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 16-05 20:51

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 𝗁𝗈𝖾𝖿𝗍 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Meestal is die adhesive, en zeker de originele, echt wel sterk genoeg om dit vast te kunnen houden. Lijkt me dus dat dit door het vallen is veroorzaakt

𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
igotaweener schreef op maandag 27 april 2020 @ 17:18:
[...]

Precies dat. Rondom de camera lenzen zitten van die rubberen ringen eromheen (waarschijnlijk om het water/stof dicht te houden) die de glasplaat een beetje uitdrukken.
Lijkt mij dat op ten duur dit gewoon los gaat laten en in mijn geval is versneld door het meerdere keren te laten vallen.
Precies wat? Ik zei dat ik er nog nooit van had gehoord dat achterkanten loslaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• igotaweener
Hahn schreef op maandag 27 april 2020 @ 21:08:
[...]

Precies wat? Ik zei dat ik er nog nooit van had gehoord dat achterkanten loslaten.
Ik heb ook nooit gehoord dat achterkanten loslaat. Totdat ik deze smartphone had.
Het lijkt dat ik lomp ben met mijn smartphone, maar ik heb nog nooit een scherm gebroken oid.
Mijn vorige telefoon (iPhone 8) had dezelfde "abuse" meegemaakt en was gewoon prima met wat krasjes hier en daar.
Pagina: 1