Gpu werkt maar geen display

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adammounir
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 28-06-2023
Hoi allen!

Ik ben vandaag begonnen al mijn componenten te testen.
Componenten die ik heb zijn:
Mobo: X370 Pro gaming carbon.
Cpu: Ryzen 7 1700X
Gpu: Msi R9 280X 3gb Gaming
Psu: Aigo gp650
Ram: 2x8gb corsair vengeance lpx

Alles aangesloten, echter krijg ik geen POST. Ik kan niet in de bios terecht komen.
Mijn mobo geeft aan dat het aan de gpu ligt, maar de gpu werkt gewoon. De fans draaien maar ik
krijg geen video output. Ik heb de gpu met een hdmi kabel verbonden aan mijn monitor.
Nou had een vriend van me nog een oude gpu liggen en gooide ik die op de mobo. Ik kreeg gewoon
een display! Ik kon de bios gewoon in. Echter vraag ik me nu af wat te doen met mijn gpu, ik ben echt ten einde raad.
Als jullie me zouden helpen zou het echt tof zijn

Adam

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:26
Ik had nog nooit gehoord van de Aigo GP650, en erop Googlen gaf deze link: https://www.aliexpress.com/i/33017233178.html. Heb je 'm ook echt gekocht bij Ali Express? Zo ja, dan lijkt me dat een erg slecht idee...

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adammounir
Hoi,

Hahaha nee zeker niet gekocht op aliexpress. Een familielid heeft hem voor me gekocht toen hij op vakantie was in China. Het heeft een 80plus bronze certificering, dus in mijn ogen niks mis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adammounir
Kan het iets met de bios te maken hebben??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

80plus bronze zegt natuurlijk niets over de kwaliteit van de voeding.
Die andere GPU, wat is dat er dan voor eentje? Ook iets dat extern 12V nodig heeft?
Ik zou sowieso eens proberen met een andere voeding, kijken of dat wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adammounir
De andere gpu was een gtx 960, die had 1 6pin aansluiting. Mijn gpu heeft 1 6pin en 1 4pin aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:07
Adammounir schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 23:26:
De andere gpu was een gtx 960, die had 1 6pin aansluiting. Mijn gpu heeft 1 6pin en 1 4pin aansluiting.
1 x 8-pin en 1 x 6-pin toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adammounir
Ohja excuses, 1x 8pin en 1x 6pin. Alles werkt naar toebehoren behalve mijn gpu. Echt frustrerend dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:58
Heb je al een andere voeding geprobeerd? Zoals anderen ook al aangaven is er een grote kans dat daar je probleem zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Laatst online: 18:01
Die Aigo is rommel en door de groepsregulatie niet geschikt voor je systeem. Die stelt andere eisen aan een voeding dan waaraan dat prul kan voldoen. Haal een andere voeding die wel goed is.

Wat je wel kunt doen is icm de GTX 960 het moederbordbios updaten naar de meest recente versie mocht dat nog niet gedaan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17:51

g0tanks

Moderator CSA
Uszka schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 23:52:
Die Aigo is rommel en door de groepsregulatie niet geschikt voor je systeem. Die stelt andere eisen aan een voeding dan waaraan dat prul kan voldoen. Haal een andere voeding die wel goed is.
Zeg je dat nou puur alleen omdat de PSU uit China komt, of heb je er ervaring mee? Als ik reddit mag geloven is Aigo nog best een degelijk en reputabel merk binnen China.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adammounir
Ik zal wel even kijken en de bios updaten, degene die erop staat is volgens mij uit 2018😂😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-10 18:42
Werkt je GPU in een ander systeem wel?

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Laatst online: 18:01
g0tanks schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 23:56:
[...]

Zeg je dat nou puur alleen omdat de PSU uit China komt, of heb je er ervaring mee? Als ik reddit mag geloven is Aigo nog best een degelijk en reputabel merk binnen China.
Alle psu's komen uit China en het gaat niet om het merk maar om kwaliteit en prestaties. De kwaliteit is al om te janken dus daar houdt het al op.
De GT series is de modulaire versie van de GP en dit is wat een aantal kenners (Orion, Jonnyguru, Stefan Payne) er over zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-10 21:30
Op basis waarvan concludeer je eigenlijk dat die 280X wel goed werkt? Puur omdat de fans draaien, of heb je hem getest in een ander systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adammounir
Nee puur omdat de fans gewoon draaien, ik heb hem een aantal maanden terug overgenomen van een andere tweaker, als hij niet blijkt te werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-10 21:30
Adammounir schreef op zondag 26 april 2020 @ 13:22:
Nee puur omdat de fans gewoon draaien, ik heb hem een aantal maanden terug overgenomen van een andere tweaker, als hij niet blijkt te werken...
Dan zou ik die 280X eens testen in het systeem van die vriend van je of van iemand anders. Want dat de fans draaien wil niet zeggen dat de GPU daadwerkelijk goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adammounir
Is goed, ik zal dat proberen en ik hou jullie op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adammounir
Nog een vraag, kan het zijn dat mijn psu niet genoeg stroom afgeeft aan mijn gpu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:09
Volgens mij was dat hier boven al als optie aangegeven.
Test eerst maar die videokaart in een ander systeem. Dat is eenvoudiger dan voeding vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adammounir
Update:
Videokaart werkt ook niet in de systeem van mijn vriend. Dit betekent dus dat het kaartje gewoon afgeschreven is neem ik aan.
Pagina: 1