Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De pc is niet voor mezelf maar voor mijn schoonouders. Die willen een kleine pc, die niet teveel ruimte in beslag neemt, niet teveel lawaai maakt en een aantal jaar mee kan. Hun huidige pc is 11 jaar oud en heeft nog een hdd, dus sneller zal hij sowieso worden. Ze doen er vooral mee mailen, surfen en wat streamen (Netflix).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget is maximaal €600.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik zat zelf te denken aan minimaal 8gb ram. Gezien de huidige prijs, raden jullie dan 16gb aan? Ik twijfel tussen een intel en AMD build. Daarnaast denk ik niet dat een videokaart nodig zal zijn, of denken jullie dar anders over?
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zoals ik al zei: niet te groot, stil en usb poorten aan de voorzijde.
Wat verwacht je van ons?
Graag feedback op de gekozen componenten en de vragen.
Optie 1 (AMD):
Deze optie zit ver onder het budget, dus er is zeker mogelijkheden voor upgrades. 16GB ram zou kunnen. Daarbij twijfel ik over het moederbord, ik vind het wel erg goedkoop. Misschien dat dit een betere keus is: pricewatch: ASRock B450M Pro4 wat vinden jullie? Daarnaast vraag ik me af of de standaard processorkoeling voldoet.
Optie 2 (Intel):
Ook hier weer ver onder budget, dus mogelijkheden voor eventuele upgrades. Ik ben benieuwd naar jullie input.
De pc is niet voor mezelf maar voor mijn schoonouders. Die willen een kleine pc, die niet teveel ruimte in beslag neemt, niet teveel lawaai maakt en een aantal jaar mee kan. Hun huidige pc is 11 jaar oud en heeft nog een hdd, dus sneller zal hij sowieso worden. Ze doen er vooral mee mailen, surfen en wat streamen (Netflix).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget is maximaal €600.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik zat zelf te denken aan minimaal 8gb ram. Gezien de huidige prijs, raden jullie dan 16gb aan? Ik twijfel tussen een intel en AMD build. Daarnaast denk ik niet dat een videokaart nodig zal zijn, of denken jullie dar anders over?
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zoals ik al zei: niet te groot, stil en usb poorten aan de voorzijde.
Wat verwacht je van ons?
Graag feedback op de gekozen componenten en de vragen.
Optie 1 (AMD):
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 175,- | € 175,- |
| 1 | Moederborden | Asus Prime A320M-K | € 46,- | € 46,- |
| 1 | Behuizingen | Cooler Master Silencio 352 | € 64,51 | € 64,51 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2C3000C16 | € 51,05 | € 51,05 |
| 1 | Voedingen | be quiet! System Power 9 500W | € 48,04 | € 48,04 |
| 1 | Solid state drives | Crucial P1 500GB | € 73,65 | € 73,65 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 458,25 | ||
Deze optie zit ver onder het budget, dus er is zeker mogelijkheden voor upgrades. 16GB ram zou kunnen. Daarbij twijfel ik over het moederbord, ik vind het wel erg goedkoop. Misschien dat dit een betere keus is: pricewatch: ASRock B450M Pro4 wat vinden jullie? Daarnaast vraag ik me af of de standaard processorkoeling voldoet.
Optie 2 (Intel):
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i5-9400F Boxed | € 162,06 | € 162,06 |
| 1 | Moederborden | Gigabyte GA-H110M-S2H | € 56,20 | € 56,20 |
| 1 | Behuizingen | Cooler Master Silencio 352 | € 64,51 | € 64,51 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2C3000C16 | € 51,05 | € 51,05 |
| 1 | Voedingen | be quiet! System Power 9 500W | € 48,04 | € 48,04 |
| 1 | Solid state drives | Crucial P1 500GB | € 73,65 | € 73,65 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 455,51 | ||
Ook hier weer ver onder budget, dus mogelijkheden voor eventuele upgrades. Ik ben benieuwd naar jullie input.
I haven’t slept for three days, because that would be too long.