Mijn vraag
Ik heb sinds vorige week een nieuwe processor besteld, een AMD Athlon 3000g
Deze heb ik in mijn systeem geinstalleerd, toen ik mijn pc weer aanzette werd ik begroet door het volgende: usb current over status detected
Van wat ik begrijp betekend dit dat een usb poort ergens teveel stroom trekt en daardoor sluit het systeem zichzelf af
Afijn, dus ik alles loskoppelen... weer dezelfde melding
Vervolgens heb ik alles behalve de jumpers (voor power) en voeding eruit getrokken, weer dezelfde melding
ik dacht dat het aan mijn cpu lag dus die heb ik retour kunnen sturen voor een nieuw expemplaar
Ik kreeg een vervangende toegestuurd en wat denk je?
usb current over status detected
Ik heb vervolgens een Athlon 200GE besteld omdat ik vermoedde dat mijn moederbord hem niet aanvaarde (ook al staan ze allebei in de supported CPU lijst)
De 200GE geeft mij ook usb current over status detected
Het vreemdste is echter wanneer ik mijn antieke A8-9600 er weer in doe, is er niks aan de hand
zodra ik hem omwissel met de athlons is het usb current over status detected
Wat kan hier toch aan de hand zijn?
Relevante software en hardware die ik gebruik
AMD a8-9600 (huidig) | Amd Athlon 3000G / Amd Athlon 200GE
Asus B350m-a (Bios versie 5220, geupdate voordat ik de cpu wou swappen)
XFX 7950 3gb (ook al eruit gehad zodat het systeem op de apu kon booten, maakte geen verschil)
XFX 550w core edition PSU
de rest van de fans en dvd spelers lijkt mij niet relevant
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
CMOS reset
CPU swap (systeem werkt wel met de A8 erin)
alles loskoppelen
Ik heb sinds vorige week een nieuwe processor besteld, een AMD Athlon 3000g
Deze heb ik in mijn systeem geinstalleerd, toen ik mijn pc weer aanzette werd ik begroet door het volgende: usb current over status detected
Van wat ik begrijp betekend dit dat een usb poort ergens teveel stroom trekt en daardoor sluit het systeem zichzelf af
Afijn, dus ik alles loskoppelen... weer dezelfde melding
Vervolgens heb ik alles behalve de jumpers (voor power) en voeding eruit getrokken, weer dezelfde melding
ik dacht dat het aan mijn cpu lag dus die heb ik retour kunnen sturen voor een nieuw expemplaar
Ik kreeg een vervangende toegestuurd en wat denk je?
usb current over status detected
Ik heb vervolgens een Athlon 200GE besteld omdat ik vermoedde dat mijn moederbord hem niet aanvaarde (ook al staan ze allebei in de supported CPU lijst)
De 200GE geeft mij ook usb current over status detected
Het vreemdste is echter wanneer ik mijn antieke A8-9600 er weer in doe, is er niks aan de hand
zodra ik hem omwissel met de athlons is het usb current over status detected
Wat kan hier toch aan de hand zijn?
Relevante software en hardware die ik gebruik
AMD a8-9600 (huidig) | Amd Athlon 3000G / Amd Athlon 200GE
Asus B350m-a (Bios versie 5220, geupdate voordat ik de cpu wou swappen)
XFX 7950 3gb (ook al eruit gehad zodat het systeem op de apu kon booten, maakte geen verschil)
XFX 550w core edition PSU
de rest van de fans en dvd spelers lijkt mij niet relevant
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
CMOS reset
CPU swap (systeem werkt wel met de A8 erin)
alles loskoppelen