Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent1997
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 30-05-2022
Hallo
Ik vroeg me af of 1 van jullie een oplossing had voor volgend probleem: Ik heb onlangs mijn PS4 verbonden met mijn wi-fi-repeater via een internetkabel. De snelheid en verbinding is perfect, behalve dat mijn netwerk om het uur 1 seconde uitvalt. Erna kan ik weer gewoon meteen inloggen maar het is zeer vervelend als ik online game en ik ineens eruit gegooid wordt.

De repeater is een TP-Link RE450 van 65 euro. Ik speelde ervoor draadloos via de wi-fi, maar had dan teveel lag en delay dus hebben we een wi-fi-repeater gekocht. Op de wifi van de repeater zelf spelen hielp niet veel (mijn ps4 vond ook enkel de 2.4GHz en niet de 5.0 GHz, met de 2.4 had ik dus nog steeds lag), dus hebben we besloten een internetkabel vanaf de repeater met mijn playstation 4 te verbinden.

Ik heb al alles geprobeerd. De gewone wi-fi is te traag en vol met 'lag', de 2.4GHz wi-fi van de repeater heeft hetzelfde probleem. De 5.0 GHz wi-fi van de repeater vind ik niet tussen mijn netwerken op PS4. Een kabel van de huidige 'hoofd'router tot aan mijn ps4 brengen is te moeilijk wegens deze te ver uit elkaar staan.

Indien iemand hier al iets gelijkaardigs heeft ervaren of een oplossing heeft hoor ik het graag :)

Bedankt
Vincent

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12:23
Begrijp ik goed dat je wifi repeater draadloos verbonden is met je “hoofdrouter”?

Geen oplossing voor je uitval probleem maar het blijft zo dat een kabel de enige echte oplossing is. Een directe kabel tussen je “hoofdrouter” en de ps4 is ook de enige manier om goed te testen.

Elke andere oplossing zou ik scharen onder “houtje touwtje”.

Kan je wat preciezer aangeven hoe je de boel nu hebt ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAJansen
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 27-04 12:07
Gewoon een kabel leggen. Het probleem zou wellicht ook met WiFi opgelost kunnen worden, maar niet zonder nieuwe apparatuur aan te schaffen tegen fors hogere kosten dan een kabel, en dan nog is niet met zekerheid te zeggen of het daadwerkelijk gaat helpen.