Verbeteren internet zolder

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8hoek
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 15-11-2023
Mijn vraag:
Thuis hebben wij KPN glasvezel met een KPN experiabox v10a. Op zolder hebben we echter zeer slecht internet en dat is de enige plek waar rustig gewerkt kan worden.
Naar zolder loopt wel een internetkabel, maar aangezien er wordt gewerkt met laptop, tablet en telefoon is het direct aansluiten van de kabel op laptop geen optie.
Wat kan ik het beste doen om het internet te verbeteren? Een wifi versterker, extra router of iets anders? Ik lees overal voor en nadelen over alle opties.
En kan ik een extra router dan beter aansluiten op de KPN experiabox of op de glasvezel doos?

Zelf ben ik niet technisch en heb geen IT kennis of wat dan ook.

Beste antwoord (via 8hoek op 25-04-2020 21:43)

• n9iels
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Aangezien je al een internetkabel naar boven hebt lopen is de oplossing in dit geval vrij makkelijk: een extra access point. Dit apparaat sluit je met een kabel aan op je router en zal het netwerk opnieuw uitzenden. Het verschil met een router is dat een router IP adressen uitdeelt en het verkeer echt regelt. Een access point is meer een verlengstuk van je netwerk.

Gezien je bij KPN zit en aangeeft weinig kennis van IT te hebben is het access point dat KPN zelf aanbied een logische keuze: https://apparatuurvoorthu...807/experia-wifi/?pos=684. In principe zou dat plug en play moeten zijn. Volgens de review die ik kan vinden werkt dit goed en is het stabiel. Het bereik zou voor op een zolder ook moeten voldoen.

[ Voor 16% gewijzigd door n9iels op 25-04-2020 21:24 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• n9iels
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Aangezien je al een internetkabel naar boven hebt lopen is de oplossing in dit geval vrij makkelijk: een extra access point. Dit apparaat sluit je met een kabel aan op je router en zal het netwerk opnieuw uitzenden. Het verschil met een router is dat een router IP adressen uitdeelt en het verkeer echt regelt. Een access point is meer een verlengstuk van je netwerk.

Gezien je bij KPN zit en aangeeft weinig kennis van IT te hebben is het access point dat KPN zelf aanbied een logische keuze: https://apparatuurvoorthu...807/experia-wifi/?pos=684. In principe zou dat plug en play moeten zijn. Volgens de review die ik kan vinden werkt dit goed en is het stabiel. Het bereik zou voor op een zolder ook moeten voldoen.

[ Voor 16% gewijzigd door n9iels op 25-04-2020 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8hoek
Oké, maar ik las ergens dat de experia WiFi de volledige wifi overneemt, en de router dan geen WiFi meer verzend? Of heb ik dit verkeerd gelezen/begrepen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19:20
Als ik bij de specs van dat ding kijk, is dat bij de v8 v9 en v10 inderdaad zo, bij de v10a volstaat 1 WiFi point om uit te breiden.

Volgens de site:
Hoeveel Experia WiFi's kun je het beste bestellen voor WiFi tot in alle hoekjes en gaatjes?

Heb je een v8 of v9 modem van KPN en wil je, je WiFi op de zelfde verdieping als je modem verbeteren?
Koop dan 1 Experia WiFi

Heb je een v8, v9 of v10 modem en wil je, je WiFi op een andere verdieping verbeteren?
Koop dan 2 of 3 Experia WiFi's

Heb je een v10a modem en wil je, je WiFi op een andere Verdieping verbeteren?
Koop dan 1 of 2 Experia WiFi's

[ Voor 64% gewijzigd door Cyriel85 op 25-04-2020 21:38 ]

Ryzen 5 7500F - ASUS TUF Gaming B650-PLUS - Gigabyte 9070XT - 32GB Kingston Fury Beast 6000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8hoek
Oké, enorm bedankt voor jullie hulp, ga ik die bestellen!