Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-06 16:34
Mijn neefje wordt binnenkort 8 jaar en hij wil voor zijn verjaardag graag een drone. Hij moet tegen een stootje kunnen en het budget is ongeveer € 80,00.

Kunnen jullie iets aanbevelen in deze prijsklasse?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:16
Wat heb je zelf al gevonden? Je bent lang genoeg lid om te weten dat we iets meer verwachten dan alleen een vraag :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:02
Niet zo origineel, dat weet ik, maar kun je niet beter gewoon wat geld geven, zodat je neefje samen met z'n vader een drone voor langere tijd kan uitkiezen ipv nu aan te komen met een of ander Chinees prul, omdat je budget niet toereikend is?

Vinden z'n ouders het trouwens ook ok dat hij op die leeftijd een drone krijgt?
Verder ben ik er niet zo in thuis, maar is er geen sprake van een wettelijke minimumleeftijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
Ik heb er zelf weinig energie in gestoken omdat ik weet dat € 80,00 wel erg krap is voor een drone. (Ik heb zelf een DJI Mavic Pro)

Maar misschien dat iemand toevallig goede ervaring heeft met iets wat wel binnen budget valt, maar gezien het aantal reacties lijkt het daar niet op. Toch bedankt 😊

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:10

Yucon

*broem*

Een drone 1.0: Een vlieger O+

m'n kinderen van ook ongeveer die leeftijd vinden dat echt helemaal geweldig, en niets is zo sneu als een goedkope variant van een duur cadeau dat meestal dan toch net wat te snel kapot gaat

[ Voor 32% gewijzigd door Yucon op 26-04-2020 22:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeArmeStudent
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-05-2024
De enige drone rond de 80 euro met wat meer features, die ik kan aanraden, is de Tello drone (kost ongeveer 100 euro).

Deze kun je, in tegenstelling tot andere goedkope drones, met je gsm besturen, bevat ook een 720p camera'tje en is mede-geproduceerd door DJI. (dus naar mijn bescheiden mening beter dan een ander merk goedkope drone)

https://www.youtube.com/watch?v=Z8_c704o6JE

reviews zijn ook te vinden op:

https://www.coolblue.nl/p...drone-powered-by-dji.html

[ Voor 23% gewijzigd door DeArmeStudent op 26-04-2020 22:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoubleTweak
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:46
Voor een kind van 8 kun je prima een leuke drone vinden voor dat geld. Kijk eens naar eachine drones op banggood.com.
Heb ooit een hele simpele voor €14,- incl. verzendkosten gekocht en ik en mijn dochter van 6 hebben er veel plezier aan gehad. 😄

Be like a duck. Calm on the surface, but always paddling like the dickens underneath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
@DeArmeStudent dat is wel een geinig ding! Ik heb ‘m doorgegeven aan m’n zus 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:27

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren

Van FV Hardware naar FV Aankoopadvies. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zatara
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-06 23:10
er is in deze prijsklasse toch wel wat te vinden via Google denk ik.
Ook op deze site overigens....
https://tweakers.net/pric...KTU30TK5SsLOC8zDwlKyODWgA

[ Voor 135% gewijzigd door Zatara op 28-04-2020 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Uit nieuwsgierigheid: Wie is er juridisch gezien verantwoordelijk? Er is bijvoorbeeld een reden dat je pas vanaf 18 jaar mag autorijden. Ik betwijfel ook of iemand van 8 jaar weet wat de gevaren kunnen zijn van een drone. Op die leeftijd had ik het leuk gevonden om eventjes lekker tussen het helikopterverkeer te vliegen. Als het mijn kind is dan zou die onder begeleiding best een keer mogen vliegen, maar als een oom of tante een drone kado geeft aan mijn kind, dan zou ik denk ik toch vriendelijk weigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
@Trommelrem ik begrijp wat je zegt, echter krijgt hij de drone niet van mij maar van zijn ouders (als hij er überhaupt een krijgt). Daarbij zal dit altijd onder begeleiding van papa zijn, dus no worries 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-11-2024
Ik heb de Tello drone ook, de boost set gekocht bij Coolblue 2 weken geleden. Mijn allereerste drone. Samen met mijn 7 jarige zoontje vliegen we ermee in de tuin of in de woonkamer. Super klein en licht ding, maar wel met een camera en besturing via je smartphone. Makkelijk op te starten en te bedienen, mijn zoontje heeft het vliegen nu ook onder de knie.

Wel slaat de video soms een frame over als er veel beweging is, maar dat is eigenlijk de enige klacht voor ons. Oh ja, vlieg er niet te hoog mee. De drone is zo licht, dat buiten op 3 meter hoogte een zuchtje wind al genoeg is om hem van zijn hoverplek te blazen. Vandaar dat wij er laag mee blijven. Binnen is de drone heel stabiel. Leuk ding voor 100 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
SparksNL schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 22:05:
@Trommelrem ik begrijp wat je zegt, echter krijgt hij de drone niet van mij maar van zijn ouders (als hij er überhaupt een krijgt). Daarbij zal dit altijd onder begeleiding van papa zijn, dus no worries 😉
Let er wel op dat er vanaf 1 juni 2020 een minimumleeftijd van 16 jaar geldt voor het besturen van een drone. Daarnaast is er vanaf 1 juni 2020 een verplichting om een WA verzekering te hebben die schade veroorzaakt door drones dekt. Niet alle WA verzekeringen doen dit. Ik heb deze verzekering reeds. Ik vermoed echter dat de polisvoorwaarden een wijziging zullen krijgen met een minimumleeftijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

LA-384 schreef op zondag 26 april 2020 @ 12:25:
Niet zo origineel, dat weet ik, maar kun je niet beter gewoon wat geld geven, zodat je neefje samen met z'n vader een drone voor langere tijd kan uitkiezen ipv nu aan te komen met een of ander Chinees prul, omdat je budget niet toereikend is?

Vinden z'n ouders het trouwens ook ok dat hij op die leeftijd een drone krijgt?
Verder ben ik er niet zo in thuis, maar is er geen sprake van een wettelijke minimumleeftijd?
Hij wordt 8, kun je dan niet beter een kleine goedkope drone geven (kan weinig schade aanrichten) en geld als je meer wilt geven?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchKel
  • Laatst online: 20:16
Marzman schreef op woensdag 29 april 2020 @ 08:07:
[...]

Hij wordt 8, kun je dan niet beter een kleine goedkope drone geven (kan weinig schade aanrichten) en geld als je meer wilt geven?
Een goedkope drone richt vaak juist meer schade aan dan een degelijke dure drone. Er moet ergens op bezuinigd worden en dat is dan op allerlei sensoren die objecten moeten detecteren.

Een kind van 8 hoort imo nog geen drone te krijgen.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guillaumemay
  • Laatst online: 25-11-2024
Ach het hangt er vanaf hoe je samen met je kind zo een drone leert kennen. Ik zet die Tello op de slow stand en als hij ergens tegenaan dreigt te botsen dan tik ik hem even de goede richting op of pak ik hem zo uit de lucht. Ik heb nu allerlei foto-opdrachten voor mijn zoontje gemaakt voor in de woonkamer, bijvoorbeeld:
- foto van een deurknop
- foto waar papa op staat
- foto van een lego doos
- foto van ..

En dan vliegt hij er rustig mee rond op 1 meter hoogte, terwijl ik het in de gaten houd. Natuurlijk ben ik bij mijn eerste poging wel eens met volle (slow) snelheid tegen een muur gebotst, maar dat kon de muur goed hebben. En we blijven uit de buurt van de TV en kleine bloemvaasjes. Maar goed, het sleutelwoord is hier: Samen. Ik laat hem niet alleen vliegen, daar heeft hij nu nog te weinig vlieguren voor. En volgens mij heeft TS aangegeven dat het kind altijd onder begeleiding zal vliegen. Dus ook in zijn woorden: no worries.:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeArmeStudent
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-05-2024
De Tello drone is best klein, dus de schade die hij aan kan richten is niet enorm...

Daarnaast is het gewoon verstandig om, wanneer een kind de drone bestuurt, binnenshuis of in de eigen tuin te blijven vliegen.
Pagina: 1