Ik heb gehoord dat bovenstaande combinatie niet goed werkt. Ik heb zelf een MSI KT7 pro en heb ook problemen met de detonator 3 drivers. Ik werk met de engelse windows ME en direct na het Windows ME logo wordt het scherm zwart en start de pc niet meer op. Ik heb een Asus v6600 die wel goed opstart met de drivers van Asus versie 3.68. Wat is het probleem ?
Heb jij dezelfde problemen ook gehad Stranger. Ik krijg dat zwarte scherm namelijk ook bij het opstarten van Unreal Tournament. Heeft dit met hetzelfde probleem te maken? In ieder geval bedankt voor je reply,
Verwijderd
Bij www.evga.com staat er meer over dit probleem. Detonator 6.20 zou dit moeten oplossen.
Verwijderd
Yep, iedereen met een KT-133 MB en een nVidia kaartje in combinatie met detonator 3 heeft dit probleem, op dit moment enigste oplossing uitzetten fast write of andere drivers.
Ik heb zelf een Geforce DDR en heb geen problemen met UT.
Ik heb zelf een Geforce DDR en heb geen problemen met UT.
Ik heb een KT7 en een Geforce DDR. Fastwrites staan uit en met 6.18 boot m'n systeem ook goed enzo, maar ik krijg dan vrij snel bij een of andere app een crash mbt nvdisp.dll. Dus ze zijn lekker instabiel hier. 5.33 werkt perfect, misschien/hopelijk 6.20 ook.
Verwijderd
Hmmmmm hoe komt het nou dat Fast Writes bij mij het wel goed doet... ik heb Athlon 800, KA7, V7700... met 6.18
Verwijderd
Ut wil bij mij op de A7V met V6800 alleen maar draaien als de Aperture size=256 in de BIOS....?
groetjes..
groetjes..
Diggio,
1. Kreeg jij ook een zwart scherm vlak na het opstarten van UT?
2. Ik kan de Aperture Size maar maximaal op 128 zetten. Dit is ook de hoeveelheid geheugen in mijn PC. Ik heb hem echter op 64 staan omdat ik gelezen heb dat hij op de helft van je intern geheugen zou moeten staan. Ik neem aan dat jij geen 512 mb hebt?
1. Kreeg jij ook een zwart scherm vlak na het opstarten van UT?
2. Ik kan de Aperture Size maar maximaal op 128 zetten. Dit is ook de hoeveelheid geheugen in mijn PC. Ik heb hem echter op 64 staan omdat ik gelezen heb dat hij op de helft van je intern geheugen zou moeten staan. Ik neem aan dat jij geen 512 mb hebt?
Ik heb fastwrites uit, maar het werkt nog steeds niet:(
If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh
Verwijderd
marcoswinkels:
Nee, ik kreeg geen zwart scherm maar werd uit UT geknikkerd met een enorme "dump" aan info.
Ook zijn de "preferences" in de console niet meer op te roepen als ik 32-bits kleurdiepte draai.(wel in 16-bits)
UT draait allen nog maar als in de bios de AGP-apsize op 256 staat en dat heb ik fysiek ook in de pc zitten.
Nee, ik kreeg geen zwart scherm maar werd uit UT geknikkerd met een enorme "dump" aan info.
Ook zijn de "preferences" in de console niet meer op te roepen als ik 32-bits kleurdiepte draai.(wel in 16-bits)
UT draait allen nog maar als in de bios de AGP-apsize op 256 staat en dat heb ik fysiek ook in de pc zitten.
Verwijderd
ff een vraagje tussendoor, wat heeft dat agp aperture size in je bios voor effect op de performance.
Verwijderd
btw iemand nog mijn topic van 6/9 gelezen en al enig idee, want ik wordt er KNETTER van.
Hoe kan in godsnaam een T-Bird 800(op A7V) met v6800 "trager" draaien dan een Cellery op 504(op BH6)met v6800....
(in werkelijkheid is deze cominatie wel sneller gezien de benchmarks en de timedemo in UT, maar het lijkt alsof ik speel met 20 tot 30 fps!!!)
Ook lukt 't me niet om m'n vsync AAN te zetten (???????)
Nog een keer de
specs:
A7V + T-Bird 800
ASUS V6800
256 Mb pc100 SDRAM
MX300
102b-inf en 403d AGP-drivers installed
Detonator 6.18 of Asus 3.75 maakt geen moer uit,behalve dat zelfs de Asus drivers iets sneller zijn!!
Echt niet iemand die hier een logishe verklaring voor heeft?
TnX again (bij voorbaat)
Hoe kan in godsnaam een T-Bird 800(op A7V) met v6800 "trager" draaien dan een Cellery op 504(op BH6)met v6800....
Ook lukt 't me niet om m'n vsync AAN te zetten (???????)
Nog een keer de
specs:
A7V + T-Bird 800
ASUS V6800
256 Mb pc100 SDRAM
MX300
102b-inf en 403d AGP-drivers installed
Detonator 6.18 of Asus 3.75 maakt geen moer uit,behalve dat zelfs de Asus drivers iets sneller zijn!!
Echt niet iemand die hier een logishe verklaring voor heeft?
TnX again (bij voorbaat)
Hmm is het altijd zo dat KT133 en Det 3 niet werken? Ik krijg namelijk morgen (als het goed is) een Duron en ik wilde 6,18 drivers gaan gebruiken... maar werkt dat nooit of soms niet??
Het werkt prima(KT133 met D6.18-) maar je moet wel de AGP4x (fast writes) op disabled zetten in je bios.
Nou ja... we zien wel...
Wel jammer... kan je dus nog niet 'profiteren' van 4x AGP...
..
[paniekmode]Ja maar dan moet ie op 2x AGP en dat is de helft van de snelheid[/paniekmode] :);):P
Wel jammer... kan je dus nog niet 'profiteren' van 4x AGP...
[paniekmode]Ja maar dan moet ie op 2x AGP en dat is de helft van de snelheid[/paniekmode] :);):P
Ik snap er niets van ik heb:
Een AMD Thunderbird 850 Socket A, niet overclocked
asus a7v mobo
128 Mb Pc-133
elsa Gladiac GF2 32 MB DDR
detonator 6.18
via 4-in-1 drivers 4.24
via.agp driver 4.03 D , geinstalleerd in turbo mode
AGP fastwrites enabled
4x agp enabled , alleen sidebanding niet , komt nog.Hij staat ook in sisoft sandra op 4xagp.
Ga maar kijken op viahardware.com en ga naar het artikel via hardware-(of -tweak guide deel 4 en daar staat hoe je hem op agp 4x krijgt.
En alles loopt goed , geen crashes.
Alleen af en toe wat schokjes in 3dmark 2000 , maar heb ik met fastwrites disabled ook en de score is nagenoeg ook hetzelfde agp fastwrites enabled of disabled, maakt niet uit. ik krijg op de default benchmark een score rond de 7300.
Maar dan heb ik wel mijn vid card overclocked op 230 core/385 memory) als ik hem niet overclock , kom ik op ongeveer 6700 3d marks.
Het enige wat mij tegenstaat is de lage fps bij 64 Mb renderingspeed , is maar 44 en vergeleken met andere scores is dat volgens mij te laag voor een 32 MB GF2 GTS.Dezelfde score met agp fastwrites disabled.
Maar echt stabiel hoor , dus ik snap er niets van, ben ik de enige bij wie alles het wel doet?Lijkt mij van niet.
Maar als iemand kan helpen om de 64 Mb rendering speed omhoog te krijgen hoor ik dat graag.
Een AMD Thunderbird 850 Socket A, niet overclocked
asus a7v mobo
128 Mb Pc-133
elsa Gladiac GF2 32 MB DDR
detonator 6.18
via 4-in-1 drivers 4.24
via.agp driver 4.03 D , geinstalleerd in turbo mode
AGP fastwrites enabled
4x agp enabled , alleen sidebanding niet , komt nog.Hij staat ook in sisoft sandra op 4xagp.
Ga maar kijken op viahardware.com en ga naar het artikel via hardware-(of -tweak guide deel 4 en daar staat hoe je hem op agp 4x krijgt.
En alles loopt goed , geen crashes.
Alleen af en toe wat schokjes in 3dmark 2000 , maar heb ik met fastwrites disabled ook en de score is nagenoeg ook hetzelfde agp fastwrites enabled of disabled, maakt niet uit. ik krijg op de default benchmark een score rond de 7300.
Maar dan heb ik wel mijn vid card overclocked op 230 core/385 memory) als ik hem niet overclock , kom ik op ongeveer 6700 3d marks.
Het enige wat mij tegenstaat is de lage fps bij 64 Mb renderingspeed , is maar 44 en vergeleken met andere scores is dat volgens mij te laag voor een 32 MB GF2 GTS.Dezelfde score met agp fastwrites disabled.
Maar echt stabiel hoor , dus ik snap er niets van, ben ik de enige bij wie alles het wel doet?Lijkt mij van niet.
Maar als iemand kan helpen om de 64 Mb rendering speed omhoog te krijgen hoor ik dat graag.
Intel PIV 3.0@3600Mhz,2xiwaki md-15R en 1xswiftech mcp600, 4x xlr120 rad in externe boxes,dfi lanparty pro 875B,geil 512 mb pc4200, Ati Radeon 9800 pro,Audigy2,Silicon Graphics F180 (18,1 inch TFT)
Verwijderd
Yo Halo_Master, met mijn config(zie boven) kom ik op een score rond de 5200 in 3DMark2000 met de default bench. Dit moet toch beter kunnen?
Hoe en wat heb jij voor het mobo geinstalleerd, heb jij ook die 102b.inf(via)geinstalleerd? Zou mijn MX300 hier iets mee te maken kunnen hebben?
groetjes dIggO
Hoe en wat heb jij voor het mobo geinstalleerd, heb jij ook die 102b.inf(via)geinstalleerd? Zou mijn MX300 hier iets mee te maken kunnen hebben?
groetjes dIggO
Is een redelijke score voor een DDR , ik ken iemand met een Athlon classic op 870 Mhz en die haalt een 5500 score.Heb je die DDR wel overclocked , hij nl. wel.Dus jouw score ziet er aardig uit.die file waar je het over hebt , heb ik naar mijn weten nooit geinstalleerd , of hij moet in de 4-in-1 drivers zitten of de agp-drivers.Kan iemand mij wat info geven over die file?
Intel PIV 3.0@3600Mhz,2xiwaki md-15R en 1xswiftech mcp600, 4x xlr120 rad in externe boxes,dfi lanparty pro 875B,geil 512 mb pc4200, Ati Radeon 9800 pro,Audigy2,Silicon Graphics F180 (18,1 inch TFT)
Verwijderd
Halo_Master die file is opgenomen in de 4-in-1 drivers alleen ik heb de meest recente geinstalleerd.
Hier vind je ze: http://www.viatech.com/drivers/index.htm (onder aan de pagina)
Bedankt voor de reply
groetjes
Hier vind je ze: http://www.viatech.com/drivers/index.htm (onder aan de pagina)
Bedankt voor de reply
groetjes
Pagina: 1