Pi-hole webpage wireguard verbinding niet benaderbaar.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBnl
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-10 21:53
Goedendag,

Ik heb bij een vriend een Rpi geinstalleerd met Wireguard & Pi-hole.
Dit draait prima en tevens heb ik ook een login voor mijzelf gemaakt voor onderhoud.

Als ik inlog op zijn wireguard verbinding via mijn telefoon en mijn eigen wifi netwerk kan ik gewoon de webpagina van zijn pi-hole benaderen en tevens inloggen met ssh op de Rpi.

Maak ik verbinding met mijn windows 10 laptop op mijn eigen wifi netwerk(zelfde waar mijn mobiel op zit) dmv wireguard verbinding naar zijn vpn server kan ik gewoon internetten maar ik kan de webpage van pi-hole niet benaderen.

Bij al onze beide netwerken zitten in de zelfde netwerk range (beide KPN modem). Het heeft ooit eens gewerkt op mijn laptop maar nu niet meer, wat doe ik verkeerd.

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wat geef je weinig informatie! ;) Post op zijn minst:
• Het IP-subnet van je VPN-verbinding
• Hoe je de Pi-hole probeert te benaderen. Indien een hostname, wat is het IP-adres van de host?
• De routetabel van jouw laptop op het moment dat je verbonden bent.

Mogelijk dat je met deze informatie zelf ook al het licht ziet waarom de Pi-hole niet bereikbaar is. Laat het dan even weten voor een volgende die met hetzelfde probleem kampt. :)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBnl
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-10 21:53
Goedendag,

Ik ben er achter hoe het op te lossen is, onder wireguard (windows 10) kun je de settings van de verbinding editeren, en daar zit een optie voor "Block untunneled traffic (Kill Switch).
Als ik deze optie uitzet kan ik de pihole webpage benaderen en kan ik ook een SSH verbinding op zetten naar de Rpi zodat ik onderhoud kan plegen.

Daarna zet ik deze optie gewoon weer aan.