VOIP: Audio conference calls - how to start

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mabel
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17-02 15:05
Ik ben ben een newbee (weet vrijwel niets van voip) en ik weet niet of dit het goede forum is voor mijn vraag. Ik hoop dan maar dat iemand me links kan geven naar documentatie en/of een ander forum.
Wat ik wil is: een audio conference call organiseren; niet via een aanbieder van zulke services maar (zoveel als doenlijk) op mijn eigen server en b.v.k. met Open Source software. (Dit niet alleen vanwege de kosten maar ook vanwege privacy.)
Ik heb natuurlijk al wat rondgekeken, maar ik loop steeds aan tegen termen en functionaliteiten die ik niet ken. Ik krijg de indruk dat het misschien nodig is om iets te installeren als Asterisk of Freeswitch. Bij die laatste vond ik ook een lijst van compatibele clients, maar hoe e.e.a. dan zou moeten werken voor een conference call is me niet duidelijk. Teamtalk leek me ook een optie, maar beperkt in de soort clients. Ik heb inmiddels een SIP-code en een SIP 'trunk' (bij CheapConnect) maar ik heb geen idee wat ik daarmee kan.
Ik krijg ook de indruk dat voor voip diverse protocollen en poorten worden gebruikt... kortom, ik heb behoefte aan documentatie waarin de basis-principes worden uitgelegd.
Of misschien kan iemand hier me zó vertellen hoe ik het moet aanpakken :-)
Hans

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-06 20:56
Wat wil je bereiken? Hoeveel mensen zitten er maximaal in de call? Gaat het alleen om audio of ook om video?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-06 00:32
Als je ergens wilt beginnen en gesprekken met voor jou bekende mensen wilt voeren via internet zou ik starten met een eigen Jitsi server.

while (! ( succeed = try ()));

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-06 18:35

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

mabel schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 16:21:
(Dit niet alleen vanwege de kosten maar ook vanwege privacy.)
Hoe ga je aantonen (én borgen) aan de overige deelnemers van die conf. calls dat je eigen gebouwde oplossing voldoet aan alle privacy wetgeving?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B