[T-Mobile Thuis] Aansluiting 8 weken later dan KPN?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeQVQUCjsxagUCH
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 23-06-2024
Binnenkort ga ik verhuizen naar een nieuwbouw appartement (althans, een kantoorpand dat is omgebouwd naar een appartementencomplex).

In mijn nieuwe appartement is glasvezel mogelijk. Tijdens de bezichtiging zag ik al wat kaartjes van KPN hangen in de meterkast. Als ik op de site van KPN kijk zie ik dat ik mijn Internet (glasvezel) & TV abonnement op 04-05-2020 in kan laten gaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eV0dXD-2hv0S__ottfIMfARkFZ8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/6aPmNF1c1MxIh13eI7norqsr.png?f=user_large

Ik wil echter liever Internet & TV van T-Mobile aangezien dat voor mij een stuk goedkoper is (zo'n EUR 20,-). Als ik op de website van T-Mobile Internet en TV aanvraag krijg ik echter te zien dat het naar verwachting pas in week 27 (29 juni) op mijn adres beschikbaar wordt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6-VgfUDihSoKaabTi3AE8yQJZG4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VYNLkt7wStBmA1BVxmXDnb3M.png?f=fotoalbum_large

Ik heb tweemaal gebeld met de klantenservice van T-Mobile aangezien ik me afvraag of deze melding wel klopt. Je zou zeggen dat ze bijvoorbeeld geen glasvezel meer hoeven aan te leggen (hoe zou KPN anders kunnen leveren). Ik krijg bij de klantenservice echter geen duidelijk antwoord. Het lijkt alsof de medewerkers het zelf ook niet goed weten.

Zelf heb ik er ook niet zoveel verstand van en ik vroeg me af of een van jullie in dezelfde situatie heeft gezeten. Twee maanden extra zonder internet zitten kan nog wel eens een probleem zijn voor mij i.v.m. thuiswerken.

Kan het kloppen dat T-Mobile en KPN een aparte glasvezel kabel gebruiken die naar de appartementen lopen, en dat T-Mobile deze pas op een later moment gaat aanleggen?

Beste antwoord (via VeQVQUCjsxagUCH op 29-04-2020 16:10)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:48
Die langere doorloop kan 2 oorzaken hebben

- T-Mobile heeft nog geen eigen apparatuur in die pop en gaat dat binnenkort plaatsen
- T-Mobile heeft nog een oudere database en loopt wat achter, waardoor op papier jouw glasvezel nog niet opgeleverd is. Kan bv als hun database nog niet geupdated is, terwijl ie bij KPN Netwerk NL (vml Reggefiber) al wel klaar staat.

DM eens je PC/Huisnr?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:32
Het zou kunnen als het via een eigen netwerk van T-Mobile gaat dan KPN Wholesale. Ik zou de datum van de T-Mobile site wel aanhouden ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeQVQUCjsxagUCH
Dat zou wel ontzettend balen zijn.

Ik zat nog te denken voor een tussenoplossing. Eventueel is het mogelijk om twee maanden internet van KPN te nemen en vervolgens over te stappen op T-Mobile. Het is denk ik alleen een beetje gedoe, maar het is beter dan geen internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:32
Misschien kan T-Mobile je helpen door voor de aansluiting van glasvezel 4G voor thuis aan te bieden als tegemoetkoming?

[ Voor 8% gewijzigd door polopolo150 op 25-04-2020 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeQVQUCjsxagUCH
Dat is oprecht ook nog wel een goede oplossing. Ik zal ook eens op het T-Mobile Community forum vragen of zij er meer over weten. Telefonisch kom ik tot nu toe niet veel verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeQVQUCjsxagUCH
Bedankt voor je T-Mobile 4G idee.

Ik heb zojuist besloten om voor een paar maandjes KPN SimOnly Unlimited (maandelijks opzegbaar) te nemen. Ik krijg dat abonnement voor EUR 29,- per maand en heb net geregeld dat ik geen aansluitkosten hoef te betalen. Ik kan het kaartje mooi gebruiken in m'n 4G dongle.

Tegen de tijd dat T-Mobile Thuis up and running is zeg ik het SimOnly abonnement gewoon op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:05

slaay

Natuurbeleven.com

VeQVQUCjsxagUCH schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 17:58:
Bedankt voor je T-Mobile 4G idee.

Ik heb zojuist besloten om voor een paar maandjes KPN SimOnly Unlimited (maandelijks opzegbaar) te nemen. Ik krijg dat abonnement voor EUR 29,- per maand en heb net geregeld dat ik geen aansluitkosten hoef te betalen. Ik kan het kaartje mooi gebruiken in m'n 4G dongle.

Tegen de tijd dat T-Mobile Thuis up and running is zeg ik het SimOnly abonnement gewoon op.
Je beseft dat het tegen de voorwaarden is om het sim kaartje op die manier te gebruiken? KPN kan je dus afsluiten zodra ze het merken.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeQVQUCjsxagUCH
slaay schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 18:13:
[...]

Je beseft dat het tegen de voorwaarden is om het sim kaartje op die manier te gebruiken? KPN kan je dus afsluiten zodra ze het merken.
Nee dat wist ik niet. Ook als je het SIM kaartje in je telefoon gebruikt en je hotspot aanzet? Ik heb net even kort de voorwaarden doorgenomen (algemene voorwaarden voor mobiele abonnementen) maar kan niet zo snel vinden waar staat dat dit wel/niet mag.

Weet je zeker dat dit tegen de voorwaarden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08:50
slaay schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 18:13:
[...]

Ligt dat niet vooral aan de hoeveelheid data die je gebruikt?
Stel, ik zou "maar" 50GB verbruiken in een maand, is het dan al geen fair use meer?

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeQVQUCjsxagUCH
Ik zie bij de F.A.Q. van Tele2 wel staan dat je SIM kaarten niet in een router of dongle mag gebruiken. Ik citeer (bron);

Mag ik mijn simkaart met 06-nummer in een router of dongel plaatsen?
Nee. Dit is in strijd met de geldende wet- en regelgeving. Het gebruik van simkaarten met 06-nummers die bestemd zijn voor ons 4G-netwerk in netwerkontvangers als een router of een dongel is dus niet toegestaan. Deze simkaarten mogen alleen gebruikt worden in apparaten waarmee gebeld wordt, zoals mobiele telefoons / smartphones.

Als soortgelijke regelgeving geldt voor KPN dan kan ik in principe gewoon m'n hotspot aanzetten. Dat is voor die paar maanden ook niet zo erg.

Toevallig lees ik net in een blog post van KPN hoe je je eigen wifi-netwerk kan creëren door een Sim Only 4G-databundel SIM kaart in een router te plaatsen (bron), een zogenoemde "mifi-router". Een mifi-router is heel klein. Zo neem je ‘m makkelijk overal mee naartoe en heb je overal je eigen wifi-netwerk bij de hand. Zolang de databundel van je simkaart natuurlijk werkt. Ga je buiten de EU op reis? Dan heb je wel een buitenlandbundel nodig.

Ziet er naar uit dat het gewoon mag bij KPN?

[ Voor 28% gewijzigd door VeQVQUCjsxagUCH op 25-04-2020 19:17 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:48
Die langere doorloop kan 2 oorzaken hebben

- T-Mobile heeft nog geen eigen apparatuur in die pop en gaat dat binnenkort plaatsen
- T-Mobile heeft nog een oudere database en loopt wat achter, waardoor op papier jouw glasvezel nog niet opgeleverd is. Kan bv als hun database nog niet geupdated is, terwijl ie bij KPN Netwerk NL (vml Reggefiber) al wel klaar staat.

DM eens je PC/Huisnr?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1opg
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-03 22:59
Dit is nooit anders geweest.
Kpn netwerkbedrijf trekt altijd zijn eigen broertjes voor.
Hoe ze het doen doen ze het, officieel zal het natuurlijk niet zo zijn maar in de praktijk is het gewoon zo.
dit is gewoon 1 van de smerige geintjes om klanten binnen te halen voor je eigen toko.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kwaliteit kost geld, kwalitatief is T-Mobile nog lang niet zo ver. Hele fora zijn er over vol geschreven. KPN ook wel maar lang niet zoveel en de macht om het op te lossen is bij KPN ook beter voor handen. Kost wat, heb je ook wat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:29
pe1opg schreef op zondag 26 april 2020 @ 00:50:
Dit is nooit anders geweest.
Kpn netwerkbedrijf trekt altijd zijn eigen broertjes voor.
Hoe ze het doen doen ze het, officieel zal het natuurlijk niet zo zijn maar in de praktijk is het gewoon zo.
dit is gewoon 1 van de smerige geintjes om klanten binnen te halen voor je eigen toko.
Aan de andere kant krijg je bij de goedkopere providers nu eenmaal minder service. Daar betaal je namelijk ook voor.

Een Oxxio/NLE die de volledige diensten van KPN zelf verkopen sluit je ook rustig een maand later aan dan een KPN die je binnen 14 dagen aan kan sluiten. Daar betaal je voor. KPN/XS4ALL is niet voor niets (soms fors) duurder dan een Online.nl of T-Mobile.

Ook zal een Tele2 of T-Mobile minder snel zin hebben om een monteur te sturen voor een storing. Mocht er namelijk een storing zijn, dan verdienen ze de rest van het jaar al niks meer aan je en zijn ze je liever kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:24
Over het algemeen gaat het bij T-Mobile wel een stuk sneller als wat men aangeeft op de website.

Je kan nog afzien van je bedenktijd wat tot 2 werken versnelling oplevert en de afspraak voor installatie naar voren halen met een beetje geluk.

Als je een paar weken 4g gebruikt hoor je kpn ook niet klagen.
En als je dat nu al besteld is er tijd genoeg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Centurius
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-08 02:41
Verwijderd schreef op zondag 26 april 2020 @ 08:49:
Kwaliteit kost geld, kwalitatief is T-Mobile nog lang niet zo ver. Hele fora zijn er over vol geschreven. KPN ook wel maar lang niet zoveel en de macht om het op te lossen is bij KPN ook beter voor handen. Kost wat, heb je ook wat.
Dat klopt voor geen meter, misschien wel op de kwaliteit van specifieke diensten zoals TV platformen waar er nog een wezenlijk verschil zit tussen Provider A en Provider B, maar het opleveren van de aansluiting en problemen met de aansluiting loopt overal op WBA hetzelfde. Ook als in zijn regio T-Mobile Thuis eigen apparatuur in de PoP heeft gaat de oplevering van de glasvezel en bij issues het aansturen van monteurs exact hetzelfde omdat dan alsnog iedereen bij KPN NetwerkNL uitkomt.

In theorie zou de storingsmonteur nog anders kunnen zijn, maar daar gebruikt bijna iedereen tegenwoordig ook Guidion voor. En als het gaat om het aansturen van zo'n monteur kan ik je uit ervaring zeggen dat de duurdere partijen vaak veel moeilijker doen dan de goedkopere (ik heb klantenservice gedaan bij verschillende partijen van KPN tot Tele2 en bij de duurdere partijen moest ik veel meer doen om een monteur naar de klant te mogen sturen dan bij de goedkopere).

Het verschil in prijs merk je vooral in dingen als kwaliteit van de klantenservice, wachttijden, extra diensten (IPv6, vast ip-adres, betere router etc.) en dingen in de backhaul zoals routering naar content providers. Maar wanneer je glasvezeltje het niet doet komt dezelfde persoon in het KPN NetwerkNL of Guidion jasje om het te repareren. Hetzelfde geldt voor de oplevering, waar de order op exact hetzelfde bureau binnenkomt.
Pagina: 1