Vraag

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-11 10:12
Wat voor tablet?
Tijdens het zeilen wil ik graag voor de navigatie gebruik maken van een full-size tablet. Voorheen met een telefoon gedaan, alleen is het met een groter scherm toch wel prettiger navigeren.

Wat is je budget?
Zo rond de €250.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Hoofdzakelijk voor navigatieprogramma's. Ik zal er daarnaast soms de krant op lezen of iets dergelijks.

Wat heb je zelf al gevonden?
De voorkeur gaat uit naar een iPad, maar deze zijn boven mijn budget of ze zijn tweedehands en dan al een jaar of twee gebruikt. Android gaat ook prima.

Ik heb deze Samsung tablet op het oog: pricewatch: Samsung Galaxy Tab A 10.1 WiFi (2019) 2GB ram, 32GB opslag Zwart

Het probleem hiermee is dat ik verwacht dat deze binnenkort vervangen gaat worden, omdat deze tablet al één jaar oud is, maar zeker weten doe ik dat niet.

Is er een goed alternatief?

[ Voor 5% gewijzigd door Belecthor op 25-04-2020 14:42 ]

Alle reacties

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Ik vraag me af waarom je persè de nieuwste tablet wil hebben als het toch maar als veredeld navigatiesysteem gaat gebruiken...
Zo lang de specs aardig zijn en de android versie hoog genoeg is om je navigatiesoftware te draaien heb je toch al genoeg? Wat voor meerwaarde zou een nog nieuwer model dan hebben?

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• Belecthor
Wintervacht schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 14:42:
Ik vraag me af waarom je persè de nieuwste tablet wil hebben als het toch maar als veredeld navigatiesysteem gaat gebruiken...
Zo lang de specs aardig zijn en de android versie hoog genoeg is om je navigatiesoftware te draaien heb je toch al genoeg? Wat voor meerwaarde zou een nog nieuwer model dan hebben?
Het mag uiteraard ook een ouder model zijn hoor, maar als er nèt een refresh aankomt omdat het exact en jaar geleden is dat de vorige update er was en de budgetversie geupdate wordt met verbeterde technologie voor dezelfde prijs, dan is dat natuurlijk zonde om die boot net te missen.

• Wintervacht

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Prachtige woordspeling :)
Ja je zit in hetzelfde schuitje als een heleboel mensen die keuzestress ondervinden.
Ja, er komt een nieuwer model uit op den duur, maar is dat het wachten waard als je niet weet of het een dikke upgrade zal zijn en niet weet wat het met de prijzen van de laatste generatie zal doen?

Ik bedoel maar; je kunt wachten tot je een ons weegt, er is altijd een nieuwer product op komst. Soms moet je genoegen nemen met wat je nu kan krijgen en in andere gevallen, als het jou een paar euro of een betere SoC waard is om een paar maanden te wachten, doe je dat :)

Helaas heeft niemand een glazen bol die kan vertellen of wat je nu op het oog hebt volgende maand goedkoper of vervangen is, dus dat is geheel aan jezelf!

• Belecthor
Wintervacht schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 14:54:
Prachtige woordspeling :)
Ja je zit in hetzelfde schuitje als een heleboel mensen die keuzestress ondervinden.
Ja, er komt een nieuwer model uit op den duur, maar is dat het wachten waard als je niet weet of het een dikke upgrade zal zijn en niet weet wat het met de prijzen van de laatste generatie zal doen?

Ik bedoel maar; je kunt wachten tot je een ons weegt, er is altijd een nieuwer product op komst. Soms moet je genoegen nemen met wat je nu kan krijgen en in andere gevallen, als het jou een paar euro of een betere SoC waard is om een paar maanden te wachten, doe je dat :)

Helaas heeft niemand een glazen bol die kan vertellen of wat je nu op het oog hebt volgende maand goedkoper of vervangen is, dus dat is geheel aan jezelf!
Ja, dat is ook zo! Vandaar dat ik ook even Tweakers vraag; vaak zijn er alternatieven of nieuws-lekken van nieuwe modellen waar ik niets van weet.

• Wintervacht

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Belecthor schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 16:02:
[...]

Ja, dat is ook zo! Vandaar dat ik ook even Tweakers vraag; vaak zijn er alternatieven of nieuws-lekken van nieuwe modellen waar ik niets van weet.
Als er nieuwe modelen gepresenteerd of gelekt worden staan ze meestal wel tussen het nieuws :)
Ik moet zeggen dat ik verder weinig kaas gegeten heb van tablets, daar de mijne al dik 9 jaar oud is maar nog steeds van waarde is voor wat ik er mee wil :p
Mijn advies is dan ook; staar je niet blind op specificaties, zoek een tablet uit die je fijn vind werken en ga niet zitten wachten op een nieuwe generatie want zo blijf je aan de gang.
Die samsung ziet er prima uit voor het beoogde doel en is niet slecht geprijsd, ik zou het wel weten :)

Maar zoals ik eerder ook al aangaf, de keuze is aan jou.
Zet eens goed op een rijtje wat je er van verwacht (ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat een high-gloss scherm op een boot misschien niet fijn is i.v.m. reflecties, dan zou je kunnen kijken of je een matte screenprotector kan kopen voor het model wat je op het oog hebt, zo niet, verder kijken) en borduur daar op verder.
Het zou tenslotte ook zonde zijn om enkele honderden euros uit te geven aan iets wat achteraf niet aan de verwachtingen blijkt te voldoen.

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Maar heb je voor het draaien van navigatie software geen tablet met GPS nodig?

• Belecthor
Wootism schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 16:15:
Maar heb je voor het draaien van navigatie software geen tablet met GPS nodig?
De Samsung heeft volgens de specificaties GPS, dus dan is geen 4G signaal nodig.
Pagina: 1