Toon posts:

Access points uitbreiden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Misschien is deze vraag al eens in één of ander topic voorgekomen, maar vind niet meteen iets terug dus daarom toch even de vraag:

Mijn situatie: ik heb in de garage een modem van orange. In mijn zolder boven wil ik een access point van Ubiquiti hangen, ik heb er momenteel al eentje in de woonkamer (een lite). Ik heb in mijn woning 4 netwerkaansluitingen, maar dus nog niet op zolder. Volgens mij is de eenvoudigste oplossing dat ik dan iets achter mijn modem plaats dat op alle punten power over ethernet voorziet toch? Dan zou ik meteen een netwerkkabel van garage kunnen trekken naar zolder en daar nog zo een access point moeten kunnen hangen?

Houdt dit steek of weet iemand een betere oplossing?

Alvast bedankt voor jullie hulp 😊

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:06
goedkoopste is gewoon een extra internet verdeler te kopen ( bv netgear GS108Ev3)
dan heb je in de garage extra aansluitingen en kan je daar gewoon extra kabels bij aansluiten
voor je 2e accespoint gebruik je dan wederom de POE injector die erbijzit

extra mooi is wel een switch die ineens POE doet (om je accespoints te voeden) ... dat scheelt je weer stopcontacten

wil je ineens dat alle 5 de kabels ineens POE hebben, dan zoek je bv een UniFi Switch 8-150W

als je genoegen neem dat slechts 4 kabels POE hebben (en de andere 4 dus niet) , dan bestaat er ook een 8-60w

vind je dat nog altijd te duur , kijk je naar Netgear ProSafe GS108PE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Okido bedankt alvast 😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ijske schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 14:41:
Goedkoopste is gewoon een extra internetverdeler te kopen (bv. Netgear GS108Ev3)
offtopic:
Internetverdeler? Serieus? :o Een switch, heet dat. O-)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:06
Room42 schreef op zondag 26 april 2020 @ 03:03:
[...]

offtopic:
Internetverdeler? Serieus? :o Een switch, heet dat. O-)
niet iedereen is l33t ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:14

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

ijske schreef op zondag 26 april 2020 @ 11:18:
[...]

niet iedereen is l33t ;-)
Veelgemaakte fout: omdat een vakterm onbekend zou zijn een niet-bestaande term verzinnen om het "makkelijker" te maken.

Gevolg:
- leek zelf en andere leken waar hij mee praat (verkopers bij Mediamarkt...) snappen het sowieso niet.
- iemand die verstand van zaken heeft snapt het ook niet en moet gokken wat er exact mee bedoeld wordt. Ik zou hier zomaar router ipv switch bij kunnen verdenken (sterker nog, dat past beter bij "internetverdeler").
- omdat het ambigu is, is de kans groot dat een verkeerd artikel gevonden wordt.

Voor een echte leek is het allemaal blabla, dus kun je tenminste zorgen dat ze blabla opschrijven waar ze goed terecht kunnen bij iemand die het wel snapt.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1