Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Compacte casual gaming pc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• DannyVee
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 15-12-2023
Dag allemaal,

Ik wil graag een compact pc-tje bouwen om af en toe eens een spelletje op te doen en om te streamen. Ik wil deze naast mijn ziggo mediabox zetten en aan mijn tv hangen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil graag een compact pc-tje bouwen om af en toe eens een spelletje op te doen en om te streamen. Ik vind het prima om spellen op lage instellingen te spelen en speel overwegend oudere games. De meest gespeelde spellen in mijn Steam bibliotheek zijn:
- XCOM: Enemy within (wil met nieuwe pc graag naar XCOM2)
- Motorsport Manager
- Europa Universalis IV
- Assassin's Creed Brotherhood (ben 2 jaar geleden met eerste AC begonnen)

Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 500 euro

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb al wat research gedaan en heb het volgende in gedachten als basis:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 3 3200G Boxed€ 89,-€ 89,-
1MoederbordenASRock Fatal1ty B450 Gaming-ITX/ac€ 109,95€ 109,95
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 79,90€ 79,90
1Solid state drivesWD Green SSD 2,5" V2 240GB€ 38,95€ 38,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 317,80

Ik ben er al wel over uit dat ik het graag met een Ryzen/Vega processor wil gaan proberen, maar twijfel nog of dat de 3200G of de 2400g moet gaan worden. Het moederbord is de enige mITX die een AM4 socket heeft en de andere componenten heb ik er obv best-buy guides ingezet.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil deze naast mijn ziggo mediabox zetten en aan mijn tv hangen. Ik vind het wel fijn als ie enigszins stil is, en gezien de beschikbare ruimte in het TV-meubel mag de behuizing maximaal 30cm diep en 35cm hoog zijn. Vandaar mijn selectie hierboven. Bovendien wil ik wel graag dat t er een beetje aardig uitziet. Ik twijfel daarom over een van de volgende behuizingen:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1BehuizingenChieftec IX-01B-OP€ 37,99€ 37,99
1BehuizingenIn Win Chopin Zwart€ 0,-€ 0,-
1BehuizingenRaijintek Metis Plus€ 78,95€ 78,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 116,94

Ga je overklokken?
nee

Wat verwacht je van ons?
Ik heb eigenlijk 4 concrete vragen voor jullie:
1) Kunnen jullie bevestigen dat deze componenten goed bij elkaar passen?
2) Is de 2400g voor mij die extra 90 euro waard tov 3200g ?
3a) Hoeveel watt heb ik nodig om dit systeem te laten werken? En welke psu zouden jullie daarbij aanraden?
3b) Welke van de bovenstaande behuizingen past hier dan het beste bij?

Alvast hartstikke bedankt voor jullie hulp!

Alle reacties

• Pazztriz
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 29-09 07:01
misschien een beetje laat voor nog een reactie erop. Maar heb je specefiek deze processors uitgekozen voor hun onboard video? of is de mogelijkheid er om er een videokaart bij in te doen?
Mocht dat namelijk het geval zijn dan zijn er veel meer opties die ook future proof zijn.

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 09:06
En als je het bij een 3200G houdt en geen videokaart in de planning hebt voor later, kijk dan eens naar de Deskmini behuizing, zie een voorbeeld in deze post. Wel zou ik een stillere CPU koeler kopen, bijvoorbeeld deze Pricewatch: Noctua NH-L9a-AM4

Over alternatieve APU's in de Ryzen familie: deze zijn te duur en matig leverbaar. De 2400G is twee keer zo duur, en op een oudere techniek gebaseerd. Je hebt wel hyperthreading, en een iets krachtigere video chip - maar de Pricewatch:AMD Ryzen 5 3400G is niet veel duurder en dan ondanks de te hoge prijs en de moeizame leverbaarheid dan de betere keuze van deze twee. Voor de verschillen tussen een 2400G en een 3200G zie deze tabel.