Dag allemaal,
Ik wil graag een compact pc-tje bouwen om af en toe eens een spelletje op te doen en om te streamen. Ik wil deze naast mijn ziggo mediabox zetten en aan mijn tv hangen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil graag een compact pc-tje bouwen om af en toe eens een spelletje op te doen en om te streamen. Ik vind het prima om spellen op lage instellingen te spelen en speel overwegend oudere games. De meest gespeelde spellen in mijn Steam bibliotheek zijn:
- XCOM: Enemy within (wil met nieuwe pc graag naar XCOM2)
- Motorsport Manager
- Europa Universalis IV
- Assassin's Creed Brotherhood (ben 2 jaar geleden met eerste AC begonnen)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 500 euro
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb al wat research gedaan en heb het volgende in gedachten als basis:
Ik ben er al wel over uit dat ik het graag met een Ryzen/Vega processor wil gaan proberen, maar twijfel nog of dat de 3200G of de 2400g moet gaan worden. Het moederbord is de enige mITX die een AM4 socket heeft en de andere componenten heb ik er obv best-buy guides ingezet.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil deze naast mijn ziggo mediabox zetten en aan mijn tv hangen. Ik vind het wel fijn als ie enigszins stil is, en gezien de beschikbare ruimte in het TV-meubel mag de behuizing maximaal 30cm diep en 35cm hoog zijn. Vandaar mijn selectie hierboven. Bovendien wil ik wel graag dat t er een beetje aardig uitziet. Ik twijfel daarom over een van de volgende behuizingen:
Ga je overklokken?
nee
Wat verwacht je van ons?
Ik heb eigenlijk 4 concrete vragen voor jullie:
1) Kunnen jullie bevestigen dat deze componenten goed bij elkaar passen?
2) Is de 2400g voor mij die extra 90 euro waard tov 3200g ?
3a) Hoeveel watt heb ik nodig om dit systeem te laten werken? En welke psu zouden jullie daarbij aanraden?
3b) Welke van de bovenstaande behuizingen past hier dan het beste bij?
Alvast hartstikke bedankt voor jullie hulp!
Ik wil graag een compact pc-tje bouwen om af en toe eens een spelletje op te doen en om te streamen. Ik wil deze naast mijn ziggo mediabox zetten en aan mijn tv hangen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil graag een compact pc-tje bouwen om af en toe eens een spelletje op te doen en om te streamen. Ik vind het prima om spellen op lage instellingen te spelen en speel overwegend oudere games. De meest gespeelde spellen in mijn Steam bibliotheek zijn:
- XCOM: Enemy within (wil met nieuwe pc graag naar XCOM2)
- Motorsport Manager
- Europa Universalis IV
- Assassin's Creed Brotherhood (ben 2 jaar geleden met eerste AC begonnen)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 500 euro
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb al wat research gedaan en heb het volgende in gedachten als basis:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 3 3200G Boxed | € 89,- | € 89,- |
| 1 | Moederborden | ASRock Fatal1ty B450 Gaming-ITX/ac | € 109,95 | € 109,95 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 79,90 | € 79,90 |
| 1 | Solid state drives | WD Green SSD 2,5" V2 240GB | € 38,95 | € 38,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 317,80 | ||
Ik ben er al wel over uit dat ik het graag met een Ryzen/Vega processor wil gaan proberen, maar twijfel nog of dat de 3200G of de 2400g moet gaan worden. Het moederbord is de enige mITX die een AM4 socket heeft en de andere componenten heb ik er obv best-buy guides ingezet.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil deze naast mijn ziggo mediabox zetten en aan mijn tv hangen. Ik vind het wel fijn als ie enigszins stil is, en gezien de beschikbare ruimte in het TV-meubel mag de behuizing maximaal 30cm diep en 35cm hoog zijn. Vandaar mijn selectie hierboven. Bovendien wil ik wel graag dat t er een beetje aardig uitziet. Ik twijfel daarom over een van de volgende behuizingen:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Behuizingen | Chieftec IX-01B-OP | € 37,99 | € 37,99 |
| 1 | Behuizingen | In Win Chopin Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Behuizingen | Raijintek Metis Plus | € 78,95 | € 78,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 116,94 | ||
Ga je overklokken?
nee
Wat verwacht je van ons?
Ik heb eigenlijk 4 concrete vragen voor jullie:
1) Kunnen jullie bevestigen dat deze componenten goed bij elkaar passen?
2) Is de 2400g voor mij die extra 90 euro waard tov 3200g ?
3a) Hoeveel watt heb ik nodig om dit systeem te laten werken? En welke psu zouden jullie daarbij aanraden?
3b) Welke van de bovenstaande behuizingen past hier dan het beste bij?
Alvast hartstikke bedankt voor jullie hulp!