Wij hebben beperkt ruimte voor zonnepanelen. Helaas ligt ons schuine dak op het noorden. De enige geschikte plaats voor panelen is op de garage + overkapping waarbij de overkapping in het verlengde van de garage ligt.
I.v.m. schaduw bij zonopkomst en ondergang zullen niet alle 4 panelen op het oosten of westen gelijktijdig zon krijgen. Daarom gekozen voor de SolarEdge SE2000M met M2640 optimizerer.
Ik worstel met de omvormer. Dit omdat maximaal maar 4 panelen stroom leveren. Ik dacht zelf aan een de Solaredge Compact 2kW Extended met M2640 Optimiser (€ 761) in combinatie met 8x QCELLS Q-peak G8 Duo 340Wp mono full black.
Totaal 2720Wp.
Nu mijn vragen:
Datasheet omvormer
Panelen
- garage: 3.0 x 4.2 meter
- overkapping: 3.0 x 5 meter
I.v.m. schaduw bij zonopkomst en ondergang zullen niet alle 4 panelen op het oosten of westen gelijktijdig zon krijgen. Daarom gekozen voor de SolarEdge SE2000M met M2640 optimizerer.
Ik worstel met de omvormer. Dit omdat maximaal maar 4 panelen stroom leveren. Ik dacht zelf aan een de Solaredge Compact 2kW Extended met M2640 Optimiser (€ 761) in combinatie met 8x QCELLS Q-peak G8 Duo 340Wp mono full black.
Totaal 2720Wp.
Nu mijn vragen:
- de omvormer heeft een maximale DC vermogen van 2640W. Door de oost-west opstelling kom ik hier toch niet overeen. Kan dit ook het kleine model nemen met maximaal DC vermogen van 2025W?
- zijn er goedkopere oplossingen voor zulke kleine installaties die op oost-west liggen en die te maken hebben met schaduw tussen 8:00 en 10:00 en 18:00 - 20:00?
Datasheet omvormer
Panelen
[ Voor 1% gewijzigd door tweakfdr op 25-04-2020 15:31 . Reden: opsomming leesbaar gemaakt ]