Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartenov
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 15-03-2024
Ik heb deze week een nieuwe PC gebouwd met daarin een Cooler Master MWE Bronze 450 V2. Na één dag maakt hij een hoog haperend sissend geluid. Het geluid is weliswaar hoog en zacht (mijn vader kan het niet horen), maar ik kan me er erg aan storen. Even googlen op internet leert mij dat dit waarschijnlijk coil whine is. Is dit een goede reden om hem terug te sturen en hoe groot is de kans dat dit probleem dan opgelost wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Bartenov schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 12:31:
Ik heb deze week een nieuwe PC gebouwd met daarin een Cooler Master MWE Bronze 450 V2. Na één dag maakt hij een hoog haperend sissend geluid. Het geluid is weliswaar hoog en zacht (mijn vader kan het niet horen), maar ik kan me er erg aan storen. Even googlen op internet leert mij dat dit waarschijnlijk coil whine is. Is dit een goede reden om hem terug te sturen en hoe groot is de kans dat dit probleem dan opgelost wordt?
retour en 550w kiezen, die heeft ook semi-passieve fan. (je hebt sowieso 14 dagen bedenktijd uit consumentenrecht)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartenov
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 15-03-2024
Hackus schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 12:36:
retour en 550w kiezen, die heeft ook semi-passieve fan. (je hebt sowieso 14 dagen bedenktijd uit consumentenrecht)
Is de kans op coil whine dan kleiner? Of raad je hem aan omdat het simpelweg een betere voeding is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Het is gewoon slecht advies. Hoger vermogen dan dat je nodig hebt kost alleen maar meer geld, terwijl je voor dat geld beter een kwalitatief betere voeding kunt halen. Daarmee niet zeggende dat de Cooler Master MWE Bronze V2 450W niet een goede voeding is voor zijn prijs. Maar er zijn natuurlijk altijd betere voedingen.

Wat betreft RMA, als de voeding de reden is voor de coil whine dan zal een andere het waarschijnlijk gaan oplossen. Coil whine is trouwens ook een prima reden voor terug sturen, tenminste als het de voeding is natuurlijk en niet een ander onderdeel.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Bartenov schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 12:55:
[...]

Is de kans op coil whine dan kleiner? Of raad je hem aan omdat het simpelweg een betere voeding is?
Dat kan bij elke voeding voor komen. Je hebt de eerder genoemde mogelijkheid, maar ook zgn garantie natuurlijk. gewoon contact opnemen met de verkoper en je klacht aangeven.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.