Hi Tweakers!
Normaal gesproken post ik hier eigenlijk geen vraag omdat ik vaak wel weet wat ik moet hebben. Maaarrr.... ik maak een heuse overstap van mijn Intel Core i7 4790K naar een AMD Ryzen 3900X. Ik was altijd Intel Fanboy maar merk dat AMD toch wel behoorlijk Intel van de troon heeft gestoten als het gaat om CPU's. En dan raad je het al wel: een nieuwe processor is direct een nieuw moederbord. En bij een nieuw moederbord hoort dan ook nieuw RAM geheugen.
Ik zoek een moederbord
Ik zoek dus een moederbord. Je hebt deze in heel veel soorten en maten, maar ik heb géén idee wat voor mijn doen het beste is.
Ik heb in mijn vergelijking een aantal moederborden opgenomen:
https://tweakers.net/pric...;1400066;1268681;1422548/
Het prijsverschil tussen de mobo's is zeer nihil. Ik heb vást niet alle mogelijke opties al gehad. Wat voor mij een eis is is dat het moederbord er wel 'clean' uit ziet. Ik hoef geen rare fratsen maar de accentkleur Rood vind ik wel een pre.
Mijn huidige config ziet er als volgt uit:
Intel Core(TM) i7-4790K 4 - 4.2Ghz
MSI Z97 GAMING 7 Mainboard
NVIDIA MSI GTX 1080 Ti
Corsair H100i CPU cooling
Corsair VENGEANCE PRO SERIES (4x8GB=32GB) DDR3 2400MHz
512GB SSD
750W PSU
Windows 10 Pro
Corsair Obsidian 750D
2 Casefans voorin & 1 achterin (2 bovenin voor de H100i)
Wat is je budget?
Ik ben altijd heel wispelturig; het bedrag wordt steeds hoger naar mate ik leukere moederborden zie. Ik denk dat 200-250 wel écht het maximale is maar het liefst rond de 200.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb altijd zeer prettige ervaringen gehad met MSI maar ik sta open voor andere merken. MSI, ASUS, GIGABYTE. Liever geen Asrock (toch wat meer budget-merk dacht ik?).
Wat ga ik met het systeem doen
Grotendeels huis- tuin en keukendingetjes. Ik ben van plan om Flight Simulator 2020 te kopen. Het blijft een game PC en dat wil ik graag zo houden.
Leuke kiekjes
:strip_exif()/f/image/tmyVpV6zGesMv33PBBi6SHVv.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/gdbfCKnzZV3kfu5mwrBk4vSM.jpg?f=fotoalbum_large)
Normaal gesproken post ik hier eigenlijk geen vraag omdat ik vaak wel weet wat ik moet hebben. Maaarrr.... ik maak een heuse overstap van mijn Intel Core i7 4790K naar een AMD Ryzen 3900X. Ik was altijd Intel Fanboy maar merk dat AMD toch wel behoorlijk Intel van de troon heeft gestoten als het gaat om CPU's. En dan raad je het al wel: een nieuwe processor is direct een nieuw moederbord. En bij een nieuw moederbord hoort dan ook nieuw RAM geheugen.
Ik zoek een moederbord
Ik zoek dus een moederbord. Je hebt deze in heel veel soorten en maten, maar ik heb géén idee wat voor mijn doen het beste is.
Ik heb in mijn vergelijking een aantal moederborden opgenomen:
https://tweakers.net/pric...;1400066;1268681;1422548/
Het prijsverschil tussen de mobo's is zeer nihil. Ik heb vást niet alle mogelijke opties al gehad. Wat voor mij een eis is is dat het moederbord er wel 'clean' uit ziet. Ik hoef geen rare fratsen maar de accentkleur Rood vind ik wel een pre.
Mijn huidige config ziet er als volgt uit:
Intel Core(TM) i7-4790K 4 - 4.2Ghz
MSI Z97 GAMING 7 Mainboard
NVIDIA MSI GTX 1080 Ti
Corsair H100i CPU cooling
Corsair VENGEANCE PRO SERIES (4x8GB=32GB) DDR3 2400MHz
512GB SSD
750W PSU
Windows 10 Pro
Corsair Obsidian 750D
2 Casefans voorin & 1 achterin (2 bovenin voor de H100i)
Wat is je budget?
Ik ben altijd heel wispelturig; het bedrag wordt steeds hoger naar mate ik leukere moederborden zie. Ik denk dat 200-250 wel écht het maximale is maar het liefst rond de 200.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb altijd zeer prettige ervaringen gehad met MSI maar ik sta open voor andere merken. MSI, ASUS, GIGABYTE. Liever geen Asrock (toch wat meer budget-merk dacht ik?).
Wat ga ik met het systeem doen
Grotendeels huis- tuin en keukendingetjes. Ik ben van plan om Flight Simulator 2020 te kopen. Het blijft een game PC en dat wil ik graag zo houden.
Leuke kiekjes
:strip_exif()/f/image/tmyVpV6zGesMv33PBBi6SHVv.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/gdbfCKnzZV3kfu5mwrBk4vSM.jpg?f=fotoalbum_large)