Online repeteren ...

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuppo
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22-07 12:47
Hey iedereen,

Ik wil graag een online repetitiehok maken met behulp van Jamulus Server. De toepassing kan draaien op een gewone pc. Installatie is niet ingewikkeld. Ik moet wel de andere muzikanten een connectie van buitenaf geven op mijn thuisnetwerk. Mijn ISP is Scarlett/Proximus. Zijn er forumleden die op basis van ervaring kunnen inschatten of een oplossing met portforwarding en dynamic dns bij deze ISP gaat werken? Ik wil zeker tijd steken in uitzoeken hoe je dat opzet, maar als het van de kant van de ISP wordt afgeblokt, dan heeft het niet veel zin om hierop door te gaan, lijkt me ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
The default port for the current version of the Jamulus software is 22124.

You have to open your firewall for the UDP (not TCP) protocol for the port you run Jamulus server with.

Check of deze poort open staat en zo niet open kan en je weet genoeg denk ik

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuppo
Hey! Bedankt om effe bij te springen.
Ik checkte mijn public ip met https://hackertarget.com/udp-port-scan/
Resultaat: geen poorten gevonden.
Einde verhaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuppo
Sorry, even vervolledigen. Mijn pc staat op een vast ip-adres en in DMZ op de standaard router van proximus. Ik zie op deze router - behalve een apparaat instellen voor dmz - niet direct een optie om poorten open te zetten. Wel portforwarding met udp, maar dat is het niet he?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Portforwarding is juis wél om poorten open te zetten naar een bepaalde computer. Dus daar moet je kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Zuppo schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 11:24:
Resultaat: geen poorten gevonden.
Einde verhaal?
Nee de start. Nu kan je die poort gaan openen door te portmappen naar het interne IP-adres van je server (waar je op die server natuurlijk even checkt of die poort in de server firewall open staat).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuppo
OK. Gracie mille! Ik kan effe verder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-09 21:23
Zuppo schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 11:30:
Sorry, even vervolledigen. Mijn pc staat op een vast ip-adres en in DMZ op de standaard router van proximus. Ik zie op deze router - behalve een apparaat instellen voor dmz - niet direct een optie om poorten open te zetten. Wel portforwarding met udp, maar dat is het niet he?
Heb je je eigen pc serieus in de dmz gezet?

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuppo
Hey iedereen,

Ben weer wat verder. Ik kan vanaf mijn eigen netwerk inloggen op de server.

Ik stelde op de router ook alles in en checkte met ipvoid.com udp poort 22124 op mijn externe ip.

Ik krijg als resultaat:
22124 UDP Open|filtered unknown

Is het dan in orde volgens jullie?

@hklm: Moet dat niet, dan? Wat is de betere oplossing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-09 22:13
Zuppo schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 14:03:
@hklm: Moet dat niet, dan? Wat is de betere oplossing?
Als je jouw pc in dmz zet is alle netwerkbeveiliging, die de router normaal gesproken doet, van tafel.
Het hele internet kan bij jouw pc. En ja die heeft vast ook beveiligingen van zichzelf, maar er zijn heel veel mensen op internet die daar maar wat graag gaten in zoeken.

PC uit de dmz halen. En enkel de poort die jij extern nodig hebt open zetten en doorverwijzen naar jouw systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuppo
@timberleekOK Thx! Hij is alweer uit DMZ.

Ik heb poortmapping ingesteld met deze opties:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VlYOB7j-pU2FdiJctvxu_WUgOV8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0UbIxwPTTZ9UtwE1BMJQvjh8.png?f=fotoalbum_large

Bij interne host staat het fixed lokale IP van de computer met de servertoepassing erop...
Het lijkt niet te werken ...

[ Voor 11% gewijzigd door Zuppo op 25-04-2020 14:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:18

TommieW

Numa numa.

Ik ken die specifieke router niet, maar ik denk dat "Extern start" en "Extern einde" gewoon op 22124 kunnen staan.

Met een portscanner is het lastig om te kijken of UDP poorten open staan. TCP poorten zijn makkelijk; je kan van buitenaf proberen om een verbinding op te zetten. Aangezien er bij UDP geen sprake is van het opzetten van een verbinding (je smijt in principe alleen pakketjes over de lijn zonder controle of die aankomen enzo), gaat dat niet zo makkelijk.

Weet je heel zeker dat de firewall op je PC het niet tegen houdt? Welke firewall gebruik je op je PC?

Sommige poorten (25/TCP, bijvoorbeeld) worden wel eens door providers geblokkeerd, maar zulke hoge poorten meestal niet. Tenminste, als je een eigen publiek IP adres hebt. Kan je je externe IP adres terugvinden in de interface van de router? Is dat een publiek adres of iets in de ranges 10.0.0.0/8, 172.16.0.0/12 of 192.168.0.0/16? In het laatste geval zit je achter een carrier grade NAT en gaat het niet werken.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuppo
@TommieW Windows defender. Ik maakte een regel om die poortrange toe te laten. Ervoor kon ik niet inloggen op de server vanaf mijn eigen netwerk. Daarna wel. Dus dan lijkt me dat die rule correct moet zijn?

Op de router staat als ipv4 adres een range van 213.XXX.XXX.XXX
Dat is ook het adres dat ik zie als ik what is my ip ingeef in Chrome...

Op de router staat ook een optie 'Remote toegang'
Die staat aan, maar heeft maar 2 poorten 443 en 8443. Kan het probleem daar zitten?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mm5WfNizt__72zTG5PLkjKksgGU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/TcWj2ztTxVCVVnnG9DZ8xoZf.png?f=user_large

De firewall kan je enkel instellen met laag, gemiddeld en hoog

[ Voor 46% gewijzigd door Zuppo op 25-04-2020 15:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zuppo
WOW! Het lijkt me in orde nu. Ik wijzigde zoals TommieW suggereerde in de poortmapping de range van extern start en einde gewoon in 22124 in plaats van 123-125 te nemen en voilà!
SUPERHARD BEDANKT IEDEREEN!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Mooi :)

Gebruik je de 'Remote toegang' om de router zelf van afstand te beheren? Zo niet: schakel uit! Zo wel: zorg dat je een goed, lang en nergens anders gebruikt, wachtwoord gebruikt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuppo
@F_J_K OK. Ik zal 'm uitschakelen. Bedankt voor deze extra tip!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

dit heeft natuurlijk niets met PNS te maken, dus verplaats ik het topic naar Netwerken
Pagina: 1