Toon posts:

Combinatie met iPad en nzb en My Cloud

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Dekwoje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23-03 07:56
Hoi allemaal,
Ik gebruik al jaren de combinatie van Sabnzb met een payserver (pureusenet) en laat alles uitpakken op mijn WD.
Nu was mijn vraag of ik dat allemaal kan doen ZONDER mijn iMac...
Dus enkel door gebruik te maken van mijn iPad...
NZB slepen naar een mapje op mijn WD My Cloud en dat dan het downloaden begint...
Alvast veel dank voor de info.
Hou het veilig!!
Stef

Alle reacties

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-03 10:48

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Heb je zelf al google gebruikt om te bepalen of je software op kunt installeren op je WD My Cloud?
Vanaf je iPad gaat het zeker niet werken.

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-03 15:02
Wat wil je downloaden?

is iets als sonar/radarr niet een veel makkelijkere optie?

android since G1.

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:11
Als je de link naar het nzb bestand hebt, dan kun je deze via de web interface ook in SABnzbd invoeren. Heb je je iMac niet nodig ;)

• Dekwoje
oohh schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 14:00:
Als je de link naar het nzb bestand hebt, dan kun je deze via de web interface ook in SABnzbd invoeren. Heb je je iMac niet nodig ;)
Maar ik moet dan toch nog altijd Sabnzb op de iPad installeren, hetgeen niet bestaat?
Merci!

• Dekwoje
oohh schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 14:00:
Q schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 12:31:
Heb je zelf al google gebruikt om te bepalen of je software op kunt installeren op je WD My Cloud?
Vanaf je iPad gaat het zeker niet werken.
Heb dus de vraag ook al gesteld op macfreak, onemorething... echter zonder resultaat...

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:11
Waar draait SABnzbd op? Op je iMac of op je WD?

Je kunt de web interface van SABnzbd namelijk ook via andere apparaten benaderen. Je moet hiervoor het IP-adres van de machine waarop het draait + het juiste poortnummer op je iPad in Safari openen.

• Dekwoje
oohh schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 16:10:
[...]

Waar draait SABnzbd op? Op je iMac of op je WD?

Je kunt de web interface van SABnzbd namelijk ook via andere apparaten benaderen. Je moet hiervoor het IP-adres van de machine waarop het draait + het juiste poortnummer op je iPad in Safari openen.
Die app is er niet voor WD.. Dus die draait op mijn Mac...

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-03 10:48

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Alhoewel je dit niet expliciet aangeeft is je doel volgens mij om je iMac 'vrij' te maken van NZB downloaden zodat je die uit kunt zetten (energie besparing) of kunt rebooten / er op werken zonder interferentie.

Klopt dit, of is je doel anders?

Het lijkt er in ieder geval op dat je SABnzbd niet op je ipad of wd cloud kunt draaien. De goedkoopste manier is het inzetten van een oude laptop (relatief zuinig) of een andere zuinige computer (mac mini) en daarop SABnzbd te gaan draaien.

Als je dit niet hebt zul je het beste een Raspberry Pi 4 kunnen aanschaffen, mogelijk heb je wel een externe monitor (en verloopje) nodig om de intallatie af te ronden. Dit vereist echter wel Linux kennis of pittig wat doorzettingsvermogen om dit op te doen.

In beide gevallen draaien de laptop of pi SABnzbd en voor opslag gebruiken ze een mount op je WD cloud drive.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dekwoje
Q schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 23:03:
Alhoewel je dit niet expliciet aangeeft is je doel volgens mij om je iMac 'vrij' te maken van NZB downloaden zodat je die uit kunt zetten (energie besparing) of kunt rebooten / er op werken zonder interferentie.

Klopt dit, of is je doel anders?

Het lijkt er in ieder geval op dat je SABnzbd niet op je ipad of wd cloud kunt draaien. De goedkoopste manier is het inzetten van een oude laptop (relatief zuinig) of een andere zuinige computer (mac mini) en daarop SABnzbd te gaan draaien.

Als je dit niet hebt zul je het beste een Raspberry Pi 4 kunnen aanschaffen, mogelijk heb je wel een externe monitor (en verloopje) nodig om de intallatie af te ronden. Dit vereist echter wel Linux kennis of pittig wat doorzettingsvermogen om dit op te doen.

In beide gevallen draaien de laptop of pi SABnzbd en voor opslag gebruiken ze een mount op je WD cloud drive.
De bedoeling was/is inderdaad om eigenlijk de iPad met toetsenbordje te gaan gebruiken en daarop zoveel mogelijk taken te kunnen doen... alles is me tot hiertoe al bijna gelukt.. alleen zat ik nog in de knoop met het nzb gebeuren in combinatie met mijn WD.

Bedankt alvast voor het denkwerk.

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-03 10:16

GforceNL

Out of memory....

Er zijn voor zover ik kan zien geen usenet clients voor iOS of iPadOS. Je hebt dus een NAS nodig waar je sabnzb of ee andere client op kunt draaien.

<Zinloze tekst hier>

• Dekwoje
GforceNL schreef op zondag 26 april 2020 @ 10:45:
Er zijn voor zover ik kan zien geen usenet clients voor iOS of iPadOS. Je hebt dus een NAS nodig waar je sabnzb of ee andere client op kunt draaien.
Inderdaad... nu is het alleen nog hopen dat ik op de een of andere manier ergens een programma kan vinden dat ik kan installeren op de WD My Cloud ultra zodat ik de nzb via de iPad daarheen kan slepen en gaan maar....

Als dat ook niet bestaat... zal het inderdaad met de “vaste” moeten blijven gebeuren....
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee