Waterpomp vraagje

Pagina: 1
Acties:
  • 1.848 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-11-2024

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Ik ben rustig bezig met het verzamelen van alle benodigdheden voor de toekomstige waterkoeling. En dus twijfelde ik niet toen ik een Vtech 800l/u pompje op de kop kon tikken. Nu heb ik het hele boekje doorgelezen maar snap nog steeds 1 ding niet:
Is het nu een dompelpomp (helemaal onder water) of moet ie gewoon een klein stukje onder water, tot het water boven de filer-inlaat staat zeg maar..

Want als ik hem helemaal onder water zet (wat ik het liefst wil ivm eventueel geluid)
en hij daar niet voor gemaakt is omdat er water inkomt via de stroomkabel zeg maar, dan ben ik mooi de :7

Dus hoe hoor ik dit pompje te gebruiken ?

Geen inspiratie

• Dweil
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-03-2024

Dweil

Dual Xeon powered

Ik kan mij herinneren dat een dompelpomp ervoor geschikt was om hem onder water te dompelen, dwz de 220V aansluitstekker van de pomp mag niet het water raken, de rest wel.

Danny.

• Wollige
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-12 16:21
De VTech pompjes die ik ken kun je zowel als dompelpomp en als inline pomp gebruiken. Normaal zit er een filter aan de voorzijde en is de pomp als dompelpomp geschikt. Met behulp van het bijgeleverde stukje kun je aan de aan de voorzijde ipv de regelbare doorlaat veranderen in een slangaansluiting en kun je de pomp als inline pomp gebruiken.
En in beide gevallen kun je de pomp helemaal onder water stoppen want hij is echt waterdicht.

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Wat de handleiding bedoelt, is dat je hem zonder probleem geheel kan onderdompelen (op de stekker na, natuurlijk), maar dat een klein laagje water al voldoende is om geen problemen te veroorzaken.

In de praktijk wil je het ding gewoon helemaal onder hebben, als je hem als dompelpomp gebruikt. Anders wil het toch nog wel eens lucht slaan.

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-11-2024

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Dus ik hoef niet bang te zijn dat langs de stroomkabel water naar binnen sijpelt ofzo. Hij kan dus bwvs een halve meter onder water staan ?

Geen inspiratie

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-12 15:29
Op maandag 06 augustus 2001 09:02 schreef martijn12345 het volgende:
Dus ik hoef niet bang te zijn dat langs de stroomkabel water naar binnen sijpelt ofzo. Hij kan dus bwvs een halve meter onder water staan ?
Yep, dat is geen probleem.. Pompje is gewoon waterdicht afgesloten op de plaatsen waar er stroom kan lopen..

Ik moet zelf mijn pompje ook echt onder water zetten, anders wordt er nog lucht aangezogen (draaikolken :) )

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 11:44

Speedy-J

AMD Enthusiast

Zou een slechte zaak zijn als je een dompelpomp niet ken dompelen :D
Ik heb een Ubbink vijverpomp fijn dingetje hoor

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Pagina: 1