PC doet 100mbps ipv 1Gpbs

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbin2000
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 23-07-2021
Goedemorgen, Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iG5b-Y_uKb9qt_KMyZspGT3pNys=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gCjntQTiSr3ZTGWCo4kqOaky.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb een vraag betreffende mijn ethernet aansluiting op mijn pc. Mijn internet provider hoort 250 mbit ps te halen, en dit haal ik beneden op mijn telefoon ook. Echter haalt mijn pc maar 100 mbit ps. Nu is de pc vrij nieuw, dus denk niet dat het aan de usb poort ligt. Heb vervolgens mijn laptop aangesloten op de ethernet verbinding en die haalt wel 1000mbit ps. Daarna nog een keer gekeken naar mijn pc (kabel uit mijn laptop gehaald en in mijn pc opnieuw gestoken) toen haalde die wel opeens 1000 mbit ps. Weet iemand wat het probleem is van mijn pc?

Alvast bedankt

Beste antwoord (via Robbin2000 op 25-04-2020 09:53)

• kh65
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-08 12:41
Zo te horen heeft de PC of de switch waar de kabel heen loopt na te veel 'data-fouten' besloten dat 100Mbps beter is dan de 1Gbps.

Heb ik ook wel eens gehad, met een zelf aangelegde kabel.
Een betere kabel helpt in de regel wel.
Je kunt het ook eerst nog even aankijken.
Een beetje met de kabel rommelen kan soms helpen, maar als je dat te vaak moet doen
dan is het natuurlijk niet de juiste situatie, en moet je toch echt je kabel gaan vervangen...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
misschien is de kabel niet goed

dan kan het soms naar 100 mbit terugvallen

alle aders moeten goed functioneren voor 1000 mbit

ps. je internet loopt via een ethernet poort neem ik aan niet via een usb adapter?

[ Voor 24% gewijzigd door boyette op 25-04-2020 09:31 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• kh65
Zo te horen heeft de PC of de switch waar de kabel heen loopt na te veel 'data-fouten' besloten dat 100Mbps beter is dan de 1Gbps.

Heb ik ook wel eens gehad, met een zelf aangelegde kabel.
Een betere kabel helpt in de regel wel.
Je kunt het ook eerst nog even aankijken.
Een beetje met de kabel rommelen kan soms helpen, maar als je dat te vaak moet doen
dan is het natuurlijk niet de juiste situatie, en moet je toch echt je kabel gaan vervangen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:00

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Titel even verduidelijkt

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbin2000
@kh65 ik heb een cat5e kabel, deze lijkt beschadigd te zijn bij de uitgang. Is het verstandig om een nieuwe cat6 kabel aan te schaffen? Of maakt cat5e en cat6 geen verschil?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:44

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Vrijwel altijd een kabel met breukjes of geen Cat6 met een goede isolatie.

En anders de switch. Maar als de pc zelf de snelheid terug zet naar 100mbit is het altijd de kabel dat niet goed is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10:44

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Robbin2000 schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 09:34:
@kh65 ik heb een cat5e kabel, deze lijkt beschadigd te zijn bij de uitgang. Is het verstandig om een nieuwe cat6 kabel aan te schaffen? Of maakt cat5e en cat6 geen verschil?
Technisch gezien kunnen beide kabels tot 1gbit. Maar ik raad je aan Cat6 te kopen. Het is nauwelijks duurder en je hebt een betere isolatie (dus stabielere verbinding) op je kabel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:53
Robbin2000 schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 09:27:

Nu is de pc vrij nieuw, dus denk niet dat het aan de usb poort ligt.
Heb jij een adapter aan je PC hangen voor USB <-> UTP?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
nou dat zal het wel veroorzaken. want zoals ik al zei lijkt het een kabel probleem

het maakt niet zo heel veel uit op korte afstanden
maar aangezien de prijs zowat gelijk is
kan je beter de hoogste cat pakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbin2000
@Fore! ik heb een kabel van de wifi router beneden, naar mijn wifirouter op zolder. Vervolgens een kabel van mijn wifi router op zolder naar de ingang in mijn pc voor ethernet. Deze is ingebouwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbin2000
Mijn pc heeft nu wel 1000mbit ps, ik zal er op letten of dit veranderd in de komende dagen. Ik denk alsnog dat het slim is dat ik een cat6 kabel aanschaf, want mijn cat5e lijkt beschadigd.

Bedankt iedereen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAJansen
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 27-09 08:24
Je kunt in ieder geval eerst proberen om een nieuwe connector op de huidige kabel te zetten. Mocht dit niet werken dan kun je altijd nog de hele kabel vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tritimee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:02
ondersteund je wifirouter op zolder wel 1000Mbit? maak eens een overzicht van alle apparaten in je keten en kijk eens wat die aankunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kh65
Zoals ook anderen al opmerkten, het verschil in prijs is zo klein dat je beter cat6 kunt nemen.
Er is zelfs cat7 tegenwoordig, maar dat is voor 10Gbit, en ook wel weer iets duurder...

Klaas
Pagina: 1