Toon posts:

HEEEL licht bibberend beeld met GeForce2? Is dat normaal??

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn ASUS V7700 Deluxe nu 2 dagen in gebruik en nu valt mij ineens op dat als ik es dicht op mijn monitor zit en eens heel goed naar het beeld kijk dat alles een HEEEL klein beetje bibbert. Vooral met lettertjes is dat het beste te zien en vooral witte lettertjes op een zwarte ondergrond!
Nou was mij dat met mijn vorige videokaart, een Viper550, nooit opgevallen en vraag me nu af of dat wel gewoon is! Als ik naar die lettertjes kijk en er heel dicht opzit is het zeg maar heeel lichtjes zo dat het net is of er warmte vanaf komt...een beetje onrustig beeld. Kent iemand anders dit fenomeen? Kan iederee met een GF2 eens checken of hij/zij dit misschien ook ziet? Probeer vooral eens als het kan een zwarte desktop te gebruiken en dat de icoontjes op de desktop witte lettertjes hebben als beschrijving. Daarbij zie ik het eigenlijk nog het beste denk ik. Tevens valt me nu ineens ook op(!!!) dat mijn Start button soms doet alsof hij heel snel refresht ofzo. Hij flikkert af en toe eventjes, elke paar seconden wel weer!
Voor de duidelijkheid mijn monitor is een Iiyama A901HT (die ik ook al had in combinatie met die Viper550 die deze kuren dus niet had) en refresh rate staat op 85. Ik heb refresh rate ook op 75 en 100 geprobeerd maar dat verhielp het ook niet. Degauss maakt ook iets uit. Het moet toch echt aan de videokaart liggen.
Systeem: Celly566@893, Abit BE6, ASUS V7700 Deluxe, Iiyama A901HT.
Ik vraag me nu af is dit voldoende om hem terug te sturen naar de winkel of hoort dit gewoon zo bij GeForce kaarten? Het is niet vreselijk hinderlijk anders had ik het wel eerder opgemerkt maar toch vind ik het niet netjes! Dat met die startbutton is ook al zo raar...

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Ik heb ook de A901HT en heb ook al veel videokaarten gehad ... het ligt echt aan de monitor. Door het type beeldbuis van de A901HT krijg je van dat soort 'bibbertjes' (jitter). Het is 1 van de nadelen van een Trinitron/Diamondtron beeldbuis waar net zoals de twee damper-wires niets aan te doen is helaas. Dat je het eerder niet met je Viper 550 had is vreemd .. misschien was de RAMDAC van die kaart nog ( Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/wink.gif) slechter dan die van de GeForce waardoor de scheidingen tussen licht en donker minder duidelijk waren en daarom de jitterz ook minder zichtbaar. Ook kan dat het toen minder was maar wel aanwezig en het je daarom nooit zo is opgevallen.

Hope this helps Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif.

PC Specs

• Bomberman
LoL, dat met die startbutton .. je bedoelt die dreun als je hem aanzet Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif . Ja lekker is da, maar dat hoort ook zo ... degaussing heet da (event. opgehoopte magnetische ladingen moeten er ff 'uitgedreunt' worden hehe). De eerste keer kreeg ik bijna een hartverlamming Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/wink.gif .

PC Specs

Verwijderd

Het ligt dus helemaal niet aan je monitor !!

Ik had eerst een s3 pci kaartje. Alles was prima. Maar ik heb nu een geforce en nu bibbert ie ook. Dit kan je goed zien in msdos-prompt. tik gewoon dir en als heel je beeld vol is, zie je het nog beter.

Dit kan je volgens mij verhelpen door je agp-slot goed schoon te maken. (stofzuigen)

Maar na een tijdje komt het weer terug.
Van die start-button heb ik geen probleem.

Zelf gebruik ik een abit bh6 rev 1.0 en een 300 watt voeding.

Ik dacht eerst dat het aan de voeding lag, dus had ik die agp-slot schoon gemaakt.

Verwijderd

Ik vind die dreun echt enorm irritant...
Kan ik mijn pc 's avonds niet stiekem aanzetten om ff ut forum te lezen.
Worden mijn ouders wakker!!:)

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
ligt aan de monitor he. ik heb een viper 550 en een CTX 17 inch. bibbert ook soms

• Bomberman
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Het ligt dus helemaal niet aan je monitor !![/quote]Ok ook goed lees eerst ff door voordat je me voor een leugenaar uitmaakt ... ik het met 6 verschillende videokaarten uitgeprobeerd, ik loop echt niet uit m'n nek te lullen. Uitgebreid contact over gehad met Iiyama tech-support en veel over opgezocht in zowel forums als sites, maar als jij denkt dat ik loop te lullen moet jij weten ... Afbeeldingslocatie: http://smilecwm.tripod.com/net6/LLsweatdrop.gif.

PC Specs

Verwijderd

Topicstarter
Pfew, mannen das een pak van me hart hoor! Ik dacht heb ik dat godverdomme weer! haha Maar het schijnt dus normaal te zijn! En met die startbutton bedoel ik absoluut niet die degauss dreun, gebrijp niet hoe je die link ineens legt Bomberman!
En die start-button heb ik ook lang niet altijd, alleen als ik bepaalde schermpjes open heb staan ofzo...en dan elke paar seconde gaat er een ehh flitsje doorheen...alsof ie dus refresht. Maar op dit moment bijvoorbeeld doet hij dat ook niet. Allemaal erg bedankt voor de replies!!

• Bomberman
Whoops sorry:) ... ik weet het zelf ook niet meer eigenlijk.

PC Specs

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>maar als jij denkt dat ik loop te lullen moet jij weten ...[/quote]Ik denk niet dat je uit je nek lult, I share gewoon mijn ervaring.

Toffe Icoon Bomberman

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-08 13:18
wat??? je AGP-slot stofzuigen???? :D

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Hey Smokey, wat voor CTX heb je de V710 ?

ik heb\had precies het zelfde probleem (ook V550)(trouwens meer dan een beetje trillen was het bij mij), bij mij is de oplossing de polariteit van je monitor op -,+ hebben staan. Sommige drivers doen dit standaard (oude hercules drivers en de eerste 5.?? drivers welke ik probeerde) en anders is het met powerstrip te regelen.
op je OSD is te zien hoe je polariteit nu is ;)

Verwijderd

you're not the only one
een gedeelte op mijn bureaublad trilt heel licht als ik geen achtergrond instel, wat ik ook probeer. zowel met mijn ouwe viper550 als met mijn gf1.

ps: sorry voor het ontbreken van een koele icoon, maar ik zit op mijn werk en de gemiddelde snelheid is hier < 1 kb/s!!! aaaaahh!!!

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 24-08 16:05
Heb ik ook, monitor terug gestuurd (19" met post :(). Maar na lang onderzoek blijkt het de polariteit te zijn. Dit kan ik oplossen met Powerstrip en daar de polariteit om te zetten van bijv. horizontaal + en verticaal - naar +/+. Maar dat verschilt en dat maakt het hele verhaal zo verschrikkelijk vervelend :( (Viper 550 met CTX).

Verwijderd

Ik had t zelfde probleem met mn 901HT maar bij mij was t de voeding van mn Logitech stuurtje die als ie aangesloten en binnen een 1/2 meter straal van mn monitor stond, de trillingen veroorzaakte :)

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Naast voedingen van stuurtjes zijn boxen en halogeen lampen ook van die leuke stoorzenders :)
Pagina: 1